Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua leopardigekkojen hoidosta ja ruokinnasta.

Aluetta moderoivat missyl ja saana_85

AIHE: Leopardigekkojen hintaluokka

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 11:23 #304105

• MDV96
  • MDV96 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Kookos,Mango,Pähkinä
pertsa kirjoitti:
Heh...Tän koko viestiketjun on oltava joku vitsi? "vähänks kallis" "ei riitä budjetti"... ;o) JOS eläin, oli se mikä tahansa, kuinka harvinainen tahansa, maksaa yli 50e, on se liian kallis ilmeisesti...?
Riittääkö itselläsi rahaa 3 000 $ leopardigekon hankintaan? Ei minulla ainakaan.
Elämä on liian lyhyt, käytä se viisaasti.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 12:18 #304114

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei riitä, ei edes 10euron hintaiseen. On ne niin kalliita...

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 13:59 #304137

• Leiu
  • Leiu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
MDV96 kirjoitti:
pertsa kirjoitti:
Heh...Tän koko viestiketjun on oltava joku vitsi? "vähänks kallis" "ei riitä budjetti"... ;o) JOS eläin, oli se mikä tahansa, kuinka harvinainen tahansa, maksaa yli 50e, on se liian kallis ilmeisesti...?
Riittääkö itselläsi rahaa 3 000 $ leopardigekon hankintaan? Ei minulla ainakaan.

Harrastus kuin harrastus on kallis, jos niikseen tulee. Mikäli tavoite on katsella kivaa liskoa ja pitää siitä huolta, pääsee luultavasti halvemmalla kuin jos tavoitteena on kasvattaa jotain harvinaista värimuotoa.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 17:33 #304167

• Wilkku
  • Wilkku hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Suruaika
Silloin kun minä olin nuori niin säästettiin pikku hiljaa, jos tahdottiin jotain kalliimpaa mihin ei ollut suoralta kädeltä varaa. :P Joka harrastuksessahan on niitä, jotka laittavat enemmän rahaa harrastukseen kuin toiset. Kyllähän kuluvan rahan määrä riippuu jo yksinkertaistettuna siitä, omistatko 20 matelijaa vai yhden matelijan.

Tämä on nyt sitten ihan puhdas vitsi, mieheni kuulemma tekisi aina mieli todeta työpaikallaan, kun asiakas valittaa tuotteen hinnasta että "Köyhästä voi tuntua siltä".
Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista?

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 18:28 #304171

• heebo86
  • heebo86 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ja sekin että kyllähän sitä erikoisemman värisestä voi maksaa enemmänkin ne kun sattuvat olemaan harvemmassa mutta että normivärisestäki maksaa hunajaa niin ei kiitos (enää). Toki kun lisko elää yli 10v niin eihän sitä hintaa per vuosi paljon tule...

Minusta yksityishenkilöt hinnoittaa leoskinsa paremmin kuin eläinkaupat, joilla on isompi tarve saada voittoa. Toki elukoita eteenpäin myyvän kasvattajanki pitäis jäähä plussalle mutt ainahan niin ei mee. Ja kuten edellä mainittiin, erilaisia harrastajia, eri määrä rahaa liikkuu.
1.1 leopardigekkoa, 0.1 paksuhäntägekko, 0.2 pystykorvaa

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 14.04.2010 23:37 #304226

ostin mun lisko mun enolta 50e ja se on paksuhäntä/leopardi gekon sekotus

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 00:08 #304238

• MDV96
  • MDV96 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Kookos,Mango,Pähkinä
Jotakin saa halvalla, toista taas ei. Itselläni on rahat ihan lopussa, mutta todennäköisesti riittää yhteen gekkoon ja sen varustuksiin.
Elämä on liian lyhyt, käytä se viisaasti.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 10:34 #304296

• juleem
  • juleem hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
gekkomies kirjoitti:
ostin mun lisko mun enolta 50e ja se on paksuhäntä/leopardi gekon sekotus

Täysin ot, mutta mielenkiintoista..
Ja sitten aiheeseen, omat normileoskini maksoivat 55 € kpl, yksityiseltä ostin ja pidän kyllä halpana.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 11:29 #304298

se osti elän kaupasta gekkoja ja sille myytiin paksu häntä leoskina mut se oli puolet isompi ku ne leoskit ja ne lisäänty ja tuli hybridi liskoi:D

Ja tätä aihetta voi jatkaa uudessa ketjussa jos tarvetta.
-Jared
Viimeksi muokattu: 15.04.2010 20:24 Kirjoitti: NuanReptiles.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 13:51 #304319

Näillä näkymin ensimmäisen gekkoni (normikuosi) hinnaksi tulee siinä 60 euroa. Tämän ketjun vastausten perusteella ostopaikalla on suorastaan huimaava merkitys :O

Itse lasken 60-100 euron hintahaarukan varsin kohtuulliseksi. Mielestäni on aivan luonnollista, että harvinaisemmista ja suuremmalla vaivalla tuotetuista gekoista saakin sitten pulittaa rutkasti enemmän.

Ja mitä tulee aiemmin esitettyihin ajatuksiin siitä, että tiettyjä eläimiä myydään liian halvalla, niin sanoisin, että vaikka onkin varmaan totta, että halpa hinta saattaa rohkaista heräteosteluun, jossa hetken huumassa ostetaan eläin, jota ei sitten jaksakaan hoitaa, niin on silti mielestäni hyvä, että aloittelijoille on olemassa huokeita ponnahduslautoja terraarioeläinharrastuksen maailmaan. Kun on sen ensimmäisen eläimen kanssa hankittu varmuutta ja kokemusta, uskaltaa varmasti tehdä isomman sijoituksen seuraavaa elättiä etsiessä ; )

Itse en uskaltaisi ihan ensimmäiseksi eläimekseni hankkia usean sadan euron matelijaa :)
Avicularia sp. "Peru Purple" 0.0.1 [Ingeborg] - Brachypelma smithi 0.0.1 [Hildegard] - Chromatopelma cyaneopubescens 0.0.1 - Elaphe guttata/Panterophis guttatus 0.0.1 - Euathlus sp. "Red" 0.0.1 [Irmentrud] - Eublepharis macularius 0.0.1 [Shahzadeh] - Grammostola rosea 0.1.0 [Sieglinde] - Lasiodora striatipes 0.0.1
Viimeksi muokattu: 15.04.2010 13:52 Kirjoitti: Adalrich. Syy: Sana unohtui välistä

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 17:19 #304341

• Markus.M
  • Markus.M hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • NuanReptiles
Tässä ketjussa on nyt ollut esillä kaksi leopardigekon ääripäätä, hinnallisesti ajateltuna. Kun tässä olen näitä lukenut ja miettinyt, niin kaikilla ei välttämättä ole käsitystä mistä oikein hintarakenne kehittyy ja miksi.
Normaalin värisen gekon hintahan liikkuu karkeastisanottuna 40-100€, riippuen ostopaikasta.
Monet vanhemmat värimuodot ovat hinnallisesti tippuneet todella paljon ja ovat aikalailla samoissa normaalin kanssa, mikä taas vaikuttaa normaalin värin ostohaluttomuuteen.
Normaalin värinen gekko silti myy ihan hyvin, sillä monet aloittelevat harrastajat haluavat sen normaalin, liekö tässä sitten käsitys sen olevan helpompi kuin jokin värimuoto...

Monet myös ihmettelee ja kauhistelee eläinkaupoissa myytävien normaaliväristen gekkojen hintoja, jotka tuntuvat joskus olevan jopa 3x suuremmat mitä yksityiseltä ostettu. Kuinka moni sitten oikesti miettii tai tietää, mistä se hinta muodostuu eläinkaupassa. Suurinosa kaupoissa myytävistä gekoista ( ja matelijoita yleensäkkin ) tulee toisilta kaupallisilta tahoilta. Joskus saattaa olla kolmekin, jopa neljä välikättä, ennen kuin lisko päätyy kuluttajalle, eli harrastajalle. Nämä välikädet ovat esim: kasvattaja –> tukku –> (tukku) –> eläinkauppa -> harrastaja. Kun kyse on kaupallisesta toiminnasta, niin jokainen välikäsi tarvitsee voittoa myytävästä tuotteesta, muutenhan jutussa ei ole ideaa. Ja ei tarvitse olla mikään matikkanero, jotta pystyy hahmottamaan kuinka se hinta siitä sitten nousee.

Sitten ovat nämä toisen ääripään värimuodot, nämä uudet ja kalliit. melkeinpä kaikki uudet värimuodot ovat suurten kasvattajien aikaansaannoksia ja nehän harjoittavat suurimmaksi osaksi kaupallista toimintaa. Gekkojen ja niiden värimuotojen kasvatus on heidän työ, josta saavat elantonsa. Ja kysynnän ja tarjonnan laki näyttelee isoa osaa, myös tässä hommassa.
Esimerkiksi tämä Black Pearl, jonka TUGs toi markkinoille on alunperin Euroopasta. Urban Geckos osti kyseisen kannan eurooppalaiselta kasvattajalta, ennen kuin tämä oli tuonut sitä esille kunnolla. Tästä hankinnasta on luultavasti jouduttu maksamaan ihan kiitettävästi ja kun kaupallisesti kasvatetaan niin takkiin ei oteta. Kun kyse on halutuista värimuodoista, niin hinnat on pakko aluksi pitää korkeina. Mikäli alku hinta on jokaisen kukkarolle sopiva, niin hetkenkuluttua kyseistä värimuotoa saa parilla kympillä. Jos kyse olisi pelkästä harrastuksesta, niin asia olisi ihan normaali, mutta kun se ei vaan ole niin.
Mitä luultavimmin BP:n hinta tippuu seuraavan parinvuoden aikana roimasti ja kun kyseesä on värimuoto jolla myös värinlaadulla on eroja, niin hinta tullaan luultavasti myöhemmin suhteuttaan laatuun.

Kaikki ei ole ilmaista, ei edes halpaa, mutta ei sen pidäkkään olla. Olisi se aika tylsää jos kaikkea olisi mahdollisuus hankkia, niinkuin rahallisesti. Ostella vaan mitä mieleen tulee ja kaikki uudet värimuodot, sitten huomaa ettei ole enään mitään jännää mitä haluaisi.
Markus Mäkinen / Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen
Seuraavat käyttäjät sanoivat Kiitos: SariS, -hanna-

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 15.04.2010 17:25 #304342

• Leiu
  • Leiu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^allekirjoitan kyllä aivan täysin tuon. Siinä se kasvatuksenkin mukanaan tuoma jännitys pysyy yllä, kun teet ensin pohjatyötä hienoille värimuodoille, mutta siltikään et voi olla varma poikasten kuoriutuessa, että tuleekohan sieltä nyt sitä mitä pitikin. Jos olisi suoraan varaa ostaa kaikki haluamansa värimuodot, niin mitäs sitä sitten jännittäisi.

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 16.04.2010 00:05 #304404

mun mielest normi gekko on 50-100e mut jos haluu eri väri muotoi ni ne maksaa ihan törkeesti

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 16.04.2010 02:45 #304448

• Markus.M
  • Markus.M hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • NuanReptiles
gekkomies kirjoitti:
mun mielest normi gekko on 50-100e mut jos haluu eri väri muotoi ni ne maksaa ihan törkeesti

Kyllähän alle 200€:lla saatavista väreistä saa ihan kivan pituisen listan aikaiseksi. Itseasiassa todella pitkän...
Markus Mäkinen / Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:Leopardigekkojen hintaluokka 17.04.2010 16:53 #304633

• gimlixx
  • gimlixx hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • keskimittainen ja sopusuhtainen
Mun hybino maksoi 100€ (vai oliko se 90€? Anyway..) ja olin aina ihastellut juuri noita keltaisia leoskeja ja kun sellainen sattui kohdalle, niin pakko oli ostaa, vaikka gekko joutuikin asumaan ensimmäiset 2vko väliaikaisessa asumuksessa, että sain kaikki asiat kuntoon. :)
Sivu luotiin ajassa: 0.377 sekuntia

Yhteistyössä