Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Kotiloiden tilaaminen ulkomailta...

Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 09.02.2010 23:09 #296740

Olen kovasti harkinnut hankkivani "White Jaden" tai "Roditzan" kotiloita kasvatuskäyttöön. Kuitenkin Suomen tarjonta on aika huono varsinkin Jadejen kohdalla. Joten kysynkin siis kuinka vaikeaa kotiloita on saada ulkomailta tilaamalla? Kuinka kalliiksi käy ja onko tilaamisessa jotain ongelmia?

Olen kuullut, että jotkut ovat järjestäneet kimppatilauksia kotiloista? Kuinka on toiminut? Onko tällaisia suunnitteilla nyt kelien lämmetessä?

Kaikki tieto tervetullutta, ja myös Suomessa myytävistä Jadeista/Roditzoista saa tiedottaa... ;)
1 x Nelivarvaskilpikonna "Penni"
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 10.02.2010 20:25 #296814

Sori pilkunviilaus mut se on Rodatzi :)

No liittyyhän siihen omatkin riskinsä, nyt näin pakkasilla en menisi kotiloita ulkomailta asti tilaamaan, mutta tiedä sitten..
Oletko käynyt Kultakotilon foorumeilla? Siellä on joskus näitä Rodia ja jadeja myynnissä :)
0.0.6 A. Fulicha 1.2 Bombina Orientalis 0.0.1 Pantherophis Guttatus ♥

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 10.02.2010 20:30 #296816

• CroSSLeSS
  • CroSSLeSS hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • There's never too many snails, just a few.
Talvella en usko sen niin kannattavaa olevan, kun suomenposti on vähän mitä on.. Sitten myös on hyvä olla joidenkin englantilaisten foorumeihin kirjautuneena sieltä voi aina kysäistä onko joku huijari vai ei. Kun on näitäkin jotka pakkaa miten sattuun tai muuta vastaavaa. Epäilyttävät myynti-ilmoitukset kannattaa jättää rauhaan, kun sitten voi tulla sikasäkissä tai ei sitäkään.
* En enää vietä paljoa aikaani täällä. Erittäin harvoin, joten älä vaivaudu yveetä laittamaan, koska en tod.näk. vastaa tarpeeksi nopeesti. *

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 10.02.2010 22:48 #296830

Oho, niinhän tuo oli sattunut kirjoitusvirhe...

Enkä nyt talviaikaan olisi missään nimessä tilaamassakaan, sitten kelien lämmetessä että tulisivat elävänä ja hyväkuntoisena perille. :)

Täytyy vilkaista tuota Kultakotiloa foorumia.

Onko Suomessa yleensäkään kuink paljo tarjolla Jadeja? Olen ymmärtänyt, että aika vähän, mutta onko tarjonta lisääntynyt?

Vs: Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 13.02.2010 15:09 #297045

• _-_-heidi
  • _-_-heidi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tällänen reipas ja kotiloita rakastava likka :)
Minä olisin myös kiinnostunut ainakin noista white jadesita... :)
Allekirjoituksesi on liian pitkä. -Tr1n1ty

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 13.02.2010 19:06 #297064

• CroSSLeSS
  • CroSSLeSS hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Aika monella oon kuullut olevan huonoa tuuria whitejadejen kanssa, eli kuolleet mystisesti. Joten en sitten tiedä kuinka moni niitä enää pitää lemmikkeinä juuri tuon takia, kun on ollut niitä kotilo kuolemia aika paljon.
* En enää vietä paljoa aikaani täällä. Erittäin harvoin, joten älä vaivaudu yveetä laittamaan, koska en tod.näk. vastaa tarpeeksi nopeesti. *

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 13.02.2010 19:18 #297065

Olen nyt tutkinut molempia lajeja aika perusteellisesti ja päätynyt rodatziin...
Nyt sitten pitäisi vain löytää kaksi eri sukuista rodatzin poikasta Suomesta/ulkomailta toinen mahdollisesti.

Tämä nyt menee jo vähän ohi aiheen, mutta kuinka helposti rodatzit lisääntyvät? Ja onko rodatzin poikasista kysyntää, että jos kasvattaa niin menee varmasti kaupaksi myös ettei tarvitse lopettaa huonon kysynnän vuoksi..? :)

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 13.02.2010 20:04 #297068

• CroSSLeSS
  • CroSSLeSS hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei sitä koskaan kannata joka munaa säästää minkä kotilot tekevät, välillä on enemmän menikkiä tietyillä lajeilla ja välillä vähemmän. Mitä enemmän poikasia varmasti sitä haastavempaa löytää uusia koteja.

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 14.02.2010 00:49 #297104

Achatina fulica hamillei rodatzion lajin latinalainen nimi ja fulican tavoin kuulemma myös lisääntyy helposti. Tietääkseni rodatzien poikasistakaan ei välttämättä kaikista tule rodatzeja, vaan osasta voi tulla ihan normaaleja fulica hamilleita. Ei siis kannata kauheasti säästellä.

Mutta joka tapauksessa tuosta ulkomailta tilaamisesta. Kimppatilauksia on tehty useampiakin ja hyvin ne on onnistuneet :) Hyvänä puolena niissä on juuri se, että saa postikuluja pilkottua ja useampi saa kotiloita samalla kerralla.. myös sellaiset henkiöt, jotka eivät itse pysty tilaamaan syystä tai toisesta.

Kotiloita saa kyllä suhteellisen helposti suomeen, kunhan on paypal käytössä ja myyjä suostuu kotilot tänne lähettämään. Ja tosiaan kannattaa olla tarkkana kenen kanssa kauppaa tekee.
0.1 Pogona henrylawsoni, 1.1 Dyscophus guineti, 2.0 Litoria caerulea, 2x Achatina achatina, 2x Achatina reticulata.

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 16.02.2010 03:08 #297276

• _-_-heidi
  • _-_-heidi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Hmm.. Mullahan on kaks noita rodazeja. Vielä ovat pieniä, mutta kunhan kasvavat niin varmasti tulee poikasia. Ja kasvatan niitä sitten. :)

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 21.02.2010 03:03 #297833

• Destiny
  • Destiny hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Rodazeja löytyy ainakin multa lähes aina :D. Vhite jadejakin toin suomeen mutta siitä erästä lähes kaikki kuolivat eli konstikas tuo laji... Kimppatilauksia olen hoitanut kultakotilofoorumilla mutta en siellä juuri enää käy. Kun ilmat lämpiää olen ajatellut kyllä kimppatilausta parista lajista niin voin katsella jos samassa paikassa sattuu olemaan lajeja muillekin.
Kotiloita maahantuodessa kannattaa vain muistaa varmistaa että kotilot ovat vähintään 2cm kuoriltaan jotta kestävät matkan ja pitää vähintään 1kk karanteenissa muista kotiloista lois, salmonella riskin takia. Myös punkkeja tuli kerran britti tuliaisena... vai olikohan se portugalista.

Mun rodazit on italian ja itävallantuonteja sekä omia kasvatteja ja niitten jälkeläiset on olleet kaikki rodazeja kyllä. Niistä näkee n. 2 viikon iässä hyvin mitkä on rodazeja kun kuori menee kellertävän vaaleanpunertavaksi ennen pigmentti läikkiä. Eli alle puolisenttisistä kyllä kokemuksella ne erottaa, jolloin jos pelkkää hamilleita tulisi ne on helppo karsia.

Nepariina// Eli en manaisi hamilleita niistä :D. Luulisi genetiikkaa miettiessä että vähintään kolmenpolven takaa pitäisi olla yksi pelkkä hamillei taustalla jotta niitä tulisi poikueeseen.... Ulkomaantuontien taustoista monesti ei kyllä juuri saa tietoa kuin vanhemmat tietty.

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 21.02.2010 13:03 #297847

Destiny// Sinun kanssa ollaankin tässä jo oltu yhteyksissä sähköpostitse rodatzeista ja sinulta nyt niitä sitten mahdolisesti olenkin ottamassa. ;)

Mutta jos ulkomailta olet tilaamassa ja rodatseja löytyy samasta paikasta, niin niistä toki olen myös kiinnostunut. :D

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 28.02.2010 02:07 #298523

• Destiny
  • Destiny hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pistetään mieleen :D... jotain pientä tuossa suunnitteilla kyllä oli. Tarkemmin maililla ;D

Onko kukaan tilaamassa ulkomailta tänäkeväänä kotiloita?
Itsellä hakusessa Albiino margie eli löytynee nimellä Archachatina marginata White fleched Mieluiten ovum Mutta suturaliskin käy. Maksan korvausta jos pääsee kimppaan. Sekä 1-2A. Albopictaa lisää :D.

Jos teen itse kimppatilausta voin laittaa ilmoitusta tähän ja lajit joita mahdollista saada. Menee tilailu varmaan huhti-toukokuulle niin on tarpeeksi lämmintä kun pitkä matka on muutenkin rasite. Esim Portugalista menee 1-2 viikkoa matkalla ja UK:sä (britit) menee 5-9päivää.
Briteissä ainakin pet´s snails foorumilta löytyy myytävää mutta kaikki ei lähetä suomeen. Sieltä itse löysin esim. White Jadet. Monet postittaa kotiloita aivan liian pieninä jossa tarkka kannattaa olla, sillä 1cm kokoiset tai pioenemmät ei selviä viikon matkasta useinkaan.

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 28.02.2010 13:18 #298544

• _-_-heidi
  • _-_-heidi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Olen myös innostunut tuosta kimppatilauksesta. Tulen siihen hommaan mukaan, jos joku vain on tilaamassa. Jutellaan siis täällä siitä asiasta! :)

Muutamat Achatina Fulicat etsivät vielä kotia.

Anteeksi mainostus!!

Vs:Kotiloiden tilaaminen ulkomailta... 28.02.2010 13:30 #298545

Destiny// Kiva tietää. :)

Itse olisin kiinnostunut rodatzeista ja white jadesta, ja niihin kimppatilauksiin voisin mukaan lähteä sitten joskus. Itsellä kun ei ikä ihan vielä riitä tuohon PayPaliin nii ei voi itse olla se tilauksen hoitaja.. :)

Mutta tänne voisi tosiaan ilmoitella jos joku kimppatilausta alkaa hoitaa ja mitä lajeja paikasta löytyisi. :D
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.327 sekuntia

Yhteistyössä