Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Avicularia versicolorin asumus..

Avicularia versicolorin asumus.. 03.11.2009 17:09 #287716

• dolce
  • dolce hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ihka uutena täällä esittäydyn... Moips =)

Paljon olisi kysymyksiä.. Olen ostamassa uudeksi asukkaaksi meidän perheeseen otsikossa mainitun tarantulan. Olen selannut you tubessa ja googlettamalla tietoa, mutta muutama tieto kiinnostaisi vielä..

Miten huolehditte vaaditun ilmankosteuden? Suihkuttelemalla? Vai pohjamateriaalin kautta?
Miten, tai ennemminkin kuinka usein puhdistatte asumuksen?
Puhdistettaessa varotteko verkkoja?
Onko asukki kotona puhdistettaessa vaiko kylässä? =)

Siinä nyt isoimpia mieltä askarruttavia asioita, osa ehkä tyhmiäkin kysymyksiä mutta eipä tuo haittaa.
Muutakin tietoa saa aloittelijalle jakaa jos mieleen tulee.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 04.11.2009 11:43 #287830

Moi =)

Itse ainakin olen ilmankosteiden hoitanut kaatamalla vettä pohjamateriaaliin,koska suihkuttamisesta hämppy ei välttämättä pidä ja ottaa jalat alleen.Olen ottanut verkot pois kokonaan puhdistuksen yhteydessä.Asukin olen myös ottanut aina pois puhdistukesen ajaksi.

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa =P

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 04.11.2009 22:52 #287902

• MRJoker
  • MRJoker hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Riippuu aika paljon sen koosta. Nuorena ja pienenä lukki saa olla ihan kaikkien hoitojen ajan kopissaan koska ei hoitoon kuulu kuin paperin vaihto. Isompana lukki saa myöskin useimmiten olla kotonaan siivoillessa, mutta täyssiivous jota tehdään pari kertaa vuodessa niin silloin elukka ja kaikki muutkin ulos terrasta. Tavalliseen siivoukseen kuuluu vain kaiken ruokajämien poisto ja veden vaihto ja paskojen siivous. Täydellisen puhdistuksen aikana vaihdetaan kaikki turpeet ja kaikki muut kilukalut pestään tai keitetään.

Kosteus
Jos on pohjamateriaalia niin se on hyvä pitää kosteana ja siitä kyllä irtoaa kosteutta ihan riittävästi ilmaankin. Sumuttelu on myös joskus ihan hyvä ja itse sumuttelen verkkoon ja seinille, koska nämä kun monesti menee juomaan suoraan pisaroita. Lukki ite ei pidä sumuttelusta ja ottaa todella helposti jalat alle. Jos on pohjamteriaalia ja se kosteana nin sumuttelua pari kertaa viikossa. Pienenä kun on pelkkää paperia pohjalla niin paperi kosteana ja kevyttä sumuttelua seinille.
Lähti kuin murre terrasta

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 06.11.2009 11:21 #288051

• dolce
  • dolce hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tänks =)

Miksi pikkuiselle paperia ja isommalle vasta turve ym? Turve pohjalla pitäisi tasaisen kosteuden paremmin.

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 07.11.2009 22:20 #288178

• MRJoker
  • MRJoker hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ihan naperot syötän jauhoimadon palasilla tai ihan pienillä madoilla joten se siistinä pitäminen on ehdottomasti helpompaa. Ja naperona ne juo myös siitä paperista. Sit kun ne ovat isompia niin silloin voi laittaa vesikupin. Olen monesti katsellut kun Versi kömpii ylhäältä alas juomaan kosteasta paperista. Tuossa kipossa kun sattuu olemaan yllättävän hyvä ilmastointi niin yläpuolen sumupisarat ei kauan happane. Sit kun tää oma ötö on kohtuu siisti eläin. Ylhäällä sillä on komeat seitit ja aina kun se syönyt toukan niin se käppäilee alemmas ja pudottaa ne jämät siihen paperiin mistä se on helppo heittä papereineen suoraan roskiin.

Tämä paperi sopii poikasille puuhämpistä maahämppeihin.

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 08.11.2009 00:38 #288193

Jatkuvaa kosteutta ne eivät tarvitse ja ilmanvaihto on huomattavasti tärkeämpää. 1-2 kertaa viikossa sumuttelu on suositeltavaa, koska niille on luonnollista juoda niin. Pohjamateriaalin kosteudesta ei tässä tapauksessa ole juurikaan hyötyä.

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 09.11.2009 00:59 #288321

• MRJoker
  • MRJoker hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No tuon olis voinu jo lukea muutamaa viestiä aikaisemmin.

Vs:Avicularia versicolorin asumus.. 24.03.2010 22:04 #301335

• __A__
  • __A__ hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ite sain A.metallican eilen säilytän kosteuden pitämällä jotain muovi peitettä vähän ilmaraon päällä siivonnu en oo vielä koska sitä ei tarvi hirveen useesti siivota =)
Sivu luotiin ajassa: 0.426 sekuntia

Yhteistyössä