Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Kirjautuminen

Tervetuloa, Vieras
Ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.    Unohtuiko salasana?
Siirry alasSivu: 1...1819202122232425
Aihe: Akaattikotilon terraario
Akaattikotilon terraario 2 vuotta, 6 kuukautta sitten  
Käykö aksujen alustaksi kookospähkinä-puriste? se turvotetaan vedessä.
Tiia`s petsistä saisi sellaista.Tosiaan minulla on varmaankin ollut noi viimeiset turpeet n.2 vikkoa ja nytten jo haisee pahalle vaikka siivoan niitten terran joka päivä.
demantur
Jäsen
Ei paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: valkeakoski Syntymäpäivä: 22/10
Aihe on lukittu.

Vs:Akaattikotilon terraario 2 vuotta, 6 kuukautta sitten  
Kahden viikon väleinhän ne turpeet pitäisi vaihtaa...Mitä se kookospuriste on,en ole ikinä kuullutkaan.=O Kuulostaa jännältä.=) Mun kaksi aksua on ollut ihan tyytyväisiä turpeeseen.Sisustuksena siellä on mm. muovinen kukkaruukku,molemmat päät aukaista,eli "tunnelina".Ajattelin,että sitten ne ei kaivautuis niin usein vesikipon alle,mutta nyt ne kaivautuu aina tunnelin alle....=)
Lumienkeli
Jäsen
Asuinpaikka: koti
Aihe on lukittu.
Haave aksuista

Vs:Akaattikotilon terraario 2 vuotta, 6 kuukautta sitten  
Juu, 2 viikonvälein riippuen terran koosta ja ötöjen määrästä. Mutta jos ei perussiivousta tee parinpäivän välein niin alkaa terra haisemaan jo viikossa jos eläimiä on 3 tai enempi, ainakin mulla nuo varsin estoitta sotkee ihan kaiken ja siivous tehdään päivittäin
vivi93
Jäsen
Aihe on lukittu.

Kookos-puriste on sellaista materiaalia pohjalle joka pitää hajut hyvin poissa mutta en tiedä sopiiko se aksuille joten en taida sitä ostaa,sammakoilla sitä kuulemma pidetään.
demantur
Jäsen
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: valkeakoski Syntymäpäivä: 22/10
Aihe on lukittu.

Kyllä tuo kookosmoska toimii akaatillakin. Kokemusta on. Kookos ei haise niin paljon kun esmes turve. Ja kärpäset ei pesiydy siihen niin helpolla kun turpeeseen. Mainostin tuolla aiemmin jo kookospurua. Aika kovasti luulisin, että tuo puriste on aika lailla sitä samaa kookosta :D
Likkajätkä
Jäsen
Asuinpaikka: Haukipudas Syntymäpäivä: 07/03
Aihe on lukittu.
Kaikista kauheinta maailmassa..

Mun aksut pitää kyllä siitä turpeesta kun muuta ei ole niillä ikinä ollut(=
Raakeli
Jäsen
Aihe on lukittu.
Kun konna käppäilee uudessa terassaan se samalla hymyilee,ruokaa se ajattelee, sen hymy hyytyy kun se pesuvadin näkee ei kylpyyn se ajattelee

Vs:Akaattikotilon terraario 2 vuotta, 2 kuukautta sitten  
Muutama pieni juttu tuli mieleeni akaatin asumuksesta:

Pystyykö akvaarioon tarkoitetulla magneettiputsarilla pitämään lasit siedettävässä kunnossa jos pyyhkii vaikka muutaman kerran päivässä? Lisäksi toki lasien perusteellinen pesu aika ajoin.

Entä millaisesta verkosta kannattaa tehdä vanhaan akvaarioon katto ettei kotilot karkaa? Hintaluokkaa, muotoiltavuutta, kestävyyttä (ettei veny, ruostu jne) ja hankintapaikkoja.... Ja mielellään myös kuvia itse tehdyista katoista jotta saisi vinkkiä vääntelyyn!
Entä kävisikö päälilasi jonka kulma-aukot tukittaisiin palalla verkkoa? Tämä ratkaisu mielestäni pitäisi myös ilmankosteuden paremmin.

Entä kannattaako/tarvitseeko vanhan akvaarion silikonit uusia? Akvaario ollut viimeksi käytössä reilut 5vuotta sitten ja siitä lähtien ulkovarastossa eli talvisin kylmässä mutta kuivassa. Päällisin puolin silikonit näyttävät olevan ok, muutenkin akvaario kunnossa omasta mielestäni.
Lizette
Jäsen
Aihe on lukittu.

Tuskin se magneetti pystyy siihen sitkeään limaan sitten mitenkään. Enemmänkin, vaarana on lasin naarmuuntuminen, jos turpeen seassa sattuu olemaan hiekanjyviä jotka jää lasin ja raaputtimen väliin.
Elven
Jäsen
Asuinpaikka: Seinäjoki
Aihe on lukittu.

Limat ja muu sotku lähtee kätevästi laseista, kun suihkuttaa suihkupullolla ja antaa vettyä hetken. Sitten vaan kostealla mikrokuituliinalla pyyhkimään.

Mulla on yksi omatekoinen kansi, joka on jämäkkää hyttysverkkoa kehystettynä rimoilla. Semmoinen lötköverkko ei ole oikein hyvää...

Mun mielestä ei silikoneja tarvitse uusia, kun eihän siellä terrassa kotiloilla vesi lillu.
Lötkö
Jäsen
Aihe on lukittu.

8l fauna?? 1 vuosi, 8 kuukautta sitten  
Ostin tänään 8l faunan että voisin ottaa aksut mukaan mummilaan.
Paketissa luki, että " sopii sammakoille liskoille plää ja plää ja plää"
mut eihän tohon tollaseen oikeeesti paljo mitään mahu? Vai mahtuuko?

(sry en tienny mihin aihe)
Oliv-ii
Aavistan pahaa...
Jäsen
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Tampere Syntymäpäivä: 03/02
Aihe on lukittu.

Olen vain ihminen.

Vs:Akaattikotilon terraario 1 vuosi, 8 kuukautta sitten  
Tuotaa.. Pikku akaatit voi faunaan laittaa. Mutta aikuisia ei. Et maininnut aksujen koko, se merkitsee paljon. Yksi aikuinen kotilo taritsee tilaa ympärillee 15-20litraa per kotilo. Minusta muutaman päivän voi hyvin pitää väliaikaisesti vaikka 30litraisessa kahta kotiloa tai jokaista omassa 15l purnukassa, matkan ajan tilan säästämiseksi kaikki voisivat olla yhdessä laatikossa jos niitä ei oo ovin montaa, niin auto ei täyty kotiloista.

Muista sitten että kotiloiden pitää olla kokoajan lämpimässä matkan ajan, ettei paleltumia tai paleltumiskuolemaa tule jos on kovia pakkas lukemia ulkona.
CroSSLeSS
There's never too many snails, just a few.
Jäsen
Paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Espoo Syntymäpäivä: 26/10
Viimeksi muokattu: 01.12.08 05:26 CroSSLeSS.
Aihe on lukittu.
12 x Achatina Fulica (5x '07, 6x '09 and 1x '10)

Vs:Akaattikotilon terraario 1 vuosi, 7 kuukautta sitten  
millainen vesiastia olisi hyvä akaattikotilolle aika pienelle? entä ruokakuppi? käykö vesi ja ruoka kupiksi pakaste rasia ja paljonko vettä laitetaan akaattikotilon vesikuppiin niin että se voi kylpeä siellä? riittääkö jos suihkuttaa sen terraarioa 2-3 kertaa päivässä tai useammin?

* Turhat kysymysmerkit poistettu! - Håkke, moderaattori *
Pöhkelö-tossu
Jäsen
Viimeksi muokattu: 14.12.08 17:38 Håkke.
Aihe on lukittu.

Esim kukkaruukun alus lautainen on hyvä, pakasterasia on hyvä kuppi myös. Vettä vain sen verran että pohjalla on ohut kerros vettä, ei poikasilla yli 1cm vettä, ne voi hukkua siihen. Terraariota sumutetaan 1-2kertaa päivässä, riippuen kuinka hyvin siellä pysyy kosteus. Ei sen enempää muuta kun kesällä, jos vesihaihtuu terrasta nopeasti helpoin sopivaa kosteutta on seurata kosteusmittarilla. Terran kuuluu olla mukavan kostea, ei litimärkä. Kotilo hukkuisi sinne ja kaikki mätänisi.
CroSSLeSS
There's never too many snails, just a few.
Jäsen
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Espoo Syntymäpäivä: 26/10
Aihe on lukittu.
12 x Achatina Fulica (5x '07, 6x '09 and 1x '10)

Moi.

Mun kaksi aksua alkavat olla jo sen verran isoja et tarvitsisivat uuden asunnon, ja koska oon aikas kova sisustamaan, ajattelinkin hankkia kuution mallisen terran :) Olisiko kuution koko 40 cm kauttaaltaan hyvä, mitäs siitä tulee litroja? Siis kahdelle aksulle uudeksi asunnoksi? :)
Pikka
Jäsen
Aihe on lukittu.

Pikka kirjoitti:
Moi.

Mun kaksi aksua alkavat olla jo sen verran isoja et tarvitsisivat uuden asunnon, ja koska oon aikas kova sisustamaan, ajattelinkin hankkia kuution mallisen terran :) Olisiko kuution koko 40 cm kauttaaltaan hyvä, mitäs siitä tulee litroja? Siis kahdelle aksulle uudeksi asunnoksi? :)

Jos terraario on 40cm x 40cm x 40cm, se on tilavuudeltaan 64 litraa. Oikein sopiva siis, ja sisustuksellakin pystyy terraarioon vaikuttamaan. Tuohon kannattaa siis järjestää hyvin kiipeilymahdollisuuksia kun korkeus sen sallii.
Celea-
Jäsen
Aihe on lukittu.

Siirry ylösSivu: 1...1819202122232425