Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Iguaanin lisääntyminen ja muninta
(1 katselee) (1) vieras

AIHE: Iguaanin lisääntyminen ja muninta

16.07.2007 12:41 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #210433

• Kampura
  • POISSA
  • Jäsen
JOs munat ovat jotain muuta kuin valkosia ja suoria, niin voivat olla kuolleet. Esim keltaset ja lommoilla ei lupaa hyvää.
www.nellilang.fi
(päivitetty 22.7.07)
Aihe on lukittu.

17.07.2007 01:47 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #210504

• Henuli
  • POISSA
  • Jäsen
Voi dääm.. :( dioica, luin sun sähköpostin vasta nytten ja kieltämättä suru tuli...

Toivotaan että haudonta sujuu moitteita, en kuitenkaan ihan liikaa innostuisi sillä helppoa puuhaa se ei ole. Ja voihan tosiaankin olla että munat eivät ole elinkelpoisia (esim. jos ovat "pyörineet" monta kertaa ulostulon jälkeen, muuten kokeneet mekaanista rasitusta, tai voihan olla etteivät välttämättä ole edes hedelmöittyneitä. Igut kun voivat munia jopa näitä ns. "tuhkamunia".)

Tosiaan, mikäli munat huomattavasti tummuvat, rypistyvät kovasti taikka ovat lommoilla ei välttämättä kannata odotella liikoja. Näissä tapauksissa alkio yleensä ja mitä todennäköisimmin on död.

Ilmoittele mulle ajankohtasemmin vaikka sähköpostiin miten teillä munien haudonta sujuu, kovasti kiinnostaa! :)

Niin ja osanottoni vielä Helgan menehtymisen johdosta. Siinä oli varsin persoonallinen ja elämää nähnyt lisko-neiti.
*UGH* Minä ei ymmärtää tämä foorumi. Minulla olla kaunis sisilisko. ;)
Aihe on lukittu.

12.02.2008 16:20 iguaanin munintalaatikko? #232707

Näyttää siltä, että meidän igunaanimme voisi munia. Minkälaisia munintalaatikkosysteemejä olette laittaneet iguillenne? Joku pahvilaatikko jossa turvesekoitusta ja kapea sisäänmenoaukko?
Aihe on lukittu.

06.05.2008 15:56 iguaanien munat #241537

Iloksemme iguaanimme muni hetki sitten 30 munaa. Onko munien vermukuliitin oltava kosteaa vai kuivaa?leena
Aihe on lukittu.

06.05.2008 22:55 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #241598

• Henuli
  • POISSA
  • Jäsen
Kosteaa sen olla pitää
*UGH* Minä ei ymmärtää tämä foorumi. Minulla olla kaunis sisilisko. ;)
Aihe on lukittu.

05.01.2009 18:14 Vs:Igujen etsijöille tiedoksi ;) Munia tuli! #264418

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
Moikka! Olet siis onnistunut hautomaan iguaanin munia? Onneksi olkoon! Olen itse yrittänyt samaa 3 vuonna mutta en ole onnistunut. Kaipaisin kipeästi vinkkejä haudonta systeemiini, joka ei oikee ota toimiakseen.
Äitin kala on kova jätkä :)
Aihe on lukittu.

05.01.2009 18:27 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #264420

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
Olisiko mahdollista saada lisätietoja teidän haudonta systeemistä, millaisella systeemillä olette saaneet haudottua munia?
Aihe on lukittu.

05.01.2009 22:31 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #264450

• Krisu
  • POISSA
  • Jäsen
Iguaanihan munii nahkakuorisia munia, niin käytännässä voit käyttää minkätahansa nahkakuoriselle liskolle tehtyjä hautomoita. Periaate on aina sama. Itslläni on styroxista valmistettu hautomo jossa on termostaatilla varustettu lämmitin. Pistän munat kosteaan vermikulittiin sitten pistän munat hautomoon, tuuletan hautomoa 2-4 viikossa(pikasesti avanvain ja pistän kiini).
Mit freundlichen Grüßen Krisu!
Aihe on lukittu.

25.02.2009 17:24 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #268446

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
sama vika rahikaisella, eli tarvitsen kipeästi apua ihmiseltä kuka on onnistunut tässä hautomo projektissa. mulla on jo nyt 5 vuonna projekti menossa ja ei oo koskaa onnistunu. Ilmanvaihto pääsyynä..sit onko 80 % kosteutta liikaa? entä riittääkö 30,5 astetta lämpöö? tällöin ilmanvaihdon saisin onnistumaan ehkä sukkahousujen avulla, jotka olen asetellut kanneksi hautomoterraarion päälle.
Aihe on lukittu.

23.03.2009 18:37 olenko ainut joka tänä vuonna yrittää hautoa iguaanin munia? #270596

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
..sillä muut kommentit on monii vuosii vanhoja.. No tässä kovasti yritetään, että hautominen onnistuisi, äskettäin naaras liskoni pyöräytti neljä munaa..saa nähä miten tässä käy tänä vuonna.
Aihe on lukittu.

23.03.2009 18:47 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #270599

• Helperi
  • POISSA
  • Jäsen
Mielenkiinnolla oottelen kuinka sulle käy munien kanssa.
Mulla hakusessa on nyt nuori igu naaras ja joskus tulevaisuudessa
pikku-igu haaveita ;)

Laitahan kokemuksia, olis kiva lukea miten onnistuu.
Aihe on lukittu.

22.04.2009 14:47 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #273073

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
ainakin jotkut munat näyttävät homehtuneelta, mutta osa näyttää valkoisilta ja kauniilta ( johtuen varmaa siitä että ne ovat pinnassa :) Katotaan miten käy. Joku joka on onnistunut tässä projektissa, voisiko kertoa minkänäköinen on iguaanin muna kun se on "terve", onko se kuin kanamuna? kovakuorinen ja tasaisen pyöreä. Mulla on tossa munii joissa on kovettunu kuori, mutta joissakin joku kohta painunut sisälle:/ eli onko ne jo tuhon omia?
Aihe on lukittu.

22.04.2009 14:48 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #273074

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
nii ja aijon kyllä sitkeästi odottaa toukokuun loppuun asti hautomon kanssa, jos se tuloksii alkais tuottamaan :) toivossa on hyvä elää:)
Aihe on lukittu.

22.04.2009 19:50 Vs:Iguaanin lisääntyminen ja muninta #273098

• Helperi
  • POISSA
  • Jäsen
Ei kannata heittää pois munia, ennenkuin on todella pahan näköisiä/haisee.
Munien kehittyessä muutoksia ulkonäössä / värissä voi tulla ja silti kaikki on ok.
Aihe on lukittu.

28.05.2009 09:37 munan näkö #275989

• congirl
  • POISSA
  • Jäsen
  • Hilmunen lisko
Te jotka olette onnistuneet hautomaan matelijan munia, kertokaa mulle minkä näkösii ne on ollut, mistä sitten on kuoriutunut poikasii? Mulla aika heikolla hapella ollu noi munat, 3 enää jäljellä semmosta mistä en osaa sanoo mitään. Kuitenkaan ei ole kuivuneet niikuin muut, en tajuu miten ne on voinnu kuivuu ku kosteus ollu kokoajan 80 % ehkä vermikuliitti ei ollut tarpeeksi kosteaa? No joo odottelen vielä jos noista poikisi, jos ei toi hautomo lähtee romu kärryyn.

Sitten onko kellään kokemusta kyseisestä tai yleensä tämän tapaisista hautomosta esim. sivustolla:

www.terrarientechnik.de/product_info.php...ey-II-Incubator.html

jos on kerro minulle ihmeessä, toimiki laite. Enemmänkin mietein että toimiiko tämä iguaanien kohdalla, sillä en huomannut mainintaa, että laite tuottaisi kosteutta myös..vastakkaahan viisaammat..
Aihe on lukittu.
Sivu luotiin ajassa: 0.72 sekuntia