Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta

Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 29.07.2010 11:39 #317559

Kokeillaan myös täällä puolella tätä minikysymys ketjua, eli tänne saa laittaa kaikki yksittäiset kysymykset joihin ei kannata uutta aihetta avata :)
http://www.facebook.com/NordicGecko
Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 31.07.2010 00:48 #317802

Millä piolella ruoka- vesi- ja kalkkikipot pitäisi olla? Lämpimällä vaiko kylmällä.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 31.07.2010 01:03 #317805

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^ Viileällä

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 03.08.2010 00:15 #318179

• cup94
  • cup94 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
roope qvarnberg

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 10.08.2010 01:21 #318960

Suolistotukoksen oireita ovat mm. syömättömyys, hiekkainen uloste, gekon mahasta läpi kuultava sinivihreä tai lilahtava väri. Lähde wikiepedia :S En tiedä voiks luottaa.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 10.08.2010 01:40 #318962

^^Mun silmään näyttää ihan normilta sisäelimeltä eli esim. maksa :)
1.1. Tiliqua sp./gigas, 1.2.7 Rhac. ciliatus, 0.2. Rhac. auriculatus, 1.1. Phelsuma mad. grandis, 0.3. Eubl. macularius, 0.2. Lept. flavomaculatus, 1.0. Nerodia fasciata, 2.2. Thamnophis sirtalis, 0.1. Chamaeleo calyptratus, 1.0. Leiocephalus schreibersii, 0.0.1. Lepid. lugubris, 0.1. Canis familiaris.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 10.08.2010 14:09 #318987

• Mikella
  • Mikella hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Vastaakohan joku tässä pikemmin, kun ei tuolla lisääntymis keskustelussa oo vielä vastattu :)

Eli kuinka vanha leopardigekko voi lisääntyä, lisätään vielä että turvallisesti? Siis tiedän että aikaisintaan n. vuoden paikkeilla, kun ovat saaneet tarpeeksi massaa mutta että kuinka iäkkäänä?? Tuskin koko elinikäänsä pystyy munia putkauttelemaan, koetin etsiä haulla mutta itse en ainakaan löytänyt tuohon vastausta

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 21.08.2010 16:07 #320176

Voiko kalkin ostaa tabletteina ja murskata kun ei lähi apteekissa mitään jauhetta ole??

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 21.08.2010 16:28 #320177

• juleem
  • juleem hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^

Voi, mutta on vaan kalliimpaa. Luulisi nyt apteekissa liitujauhoa eli Calcium carbonatumia olevan, olisko päässyt vaan loppumaan. Meidän apteekissa ainakin ovat heti tilaamassa lähes seuraavalle päivälle jos joku on loppu.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 23.08.2010 19:23 #320434

• Giaara
  • Giaara hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Oman elämäni puutarhuri
Moikka kaikki !
Oon tässä harkinnu hankkivani Leogekkoa, ja haluaisin tietää siitä vähän enemmän... Siis esim. miten sitä ruokitaan ja millon sitä pitää ruokkia, monesti päivässä jne. Mahdollisimman tarkasti :) Ja paljonko sellanen maksas jos siihen tulis kaikki terrat, ruuat, hiekat ymsyms. Kumpi on helpompi käsitellä naaras vaiko uros ? Olen aloittelija tälläisissä eksoottisissa elukoissa.. Meillä on jo keltakorvakilpikonna ja akvaario ja olen aina ollut kiinnostunut käärmeistä! Huuto.net istä löysin tälläisen, että olisiko tuo sopivan kokoinen yhdelle leolle vai pitäiskö olla isompi ? Hirveesti kysymyksiä...Mutta vastauksia toivottavasti saan :) Kiitos(luultavasti) jo etu käteen !
Oman elämäni puutarhuri; viherpeukalo keskellä kämmentä.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 23.08.2010 23:04 #320472

Giaara: laitan sulle yksityisviestiä :)
Eublepharis macularius 0.1.1
Hymenopus coronatus 0.1.0
+
Equus caballus

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 26.08.2010 13:14 #320780

• siri
  • siri hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Onkos normaalia käytöstä että leoski tunkee itsensä mahdollisimman pieneen rakoseen? Meillä on kerran karannut niin pienestä välistä ettei uskois. Se on nyt tukittu mutta vielä pienempi väli on toisaalla ja sinne on päätään vaan ängettävä. Pelottaa että jää vielä kiinni sinne. Olen senkin tukkinut mutta löytää varmaan taas jostain uuden mihin vois päätään ängetä. Nämä raot ovat siis lasien välejä. (Meillä on lasien alareunassa semmoiset viidensentin pituiset "turvalasit" ettei mikään jää niinku lasin väliin...jos ymmärrätte mitä selitän...) Onko joku karkaamisvimma vai mitä???

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 26.08.2010 16:30 #320803

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^ Mitä ahtaampi piilo, sitä turvallisemmaksi lisko olonsa tuntee ja tällöin myös pienet kolot kiinnostavat. :) Minulla on yksi piilo tyttöleoskien terrassa, jossa on about 2 cm korkuinen ja levyinen reikä takaseinässä. Siitä ne liskot vain itsensä vaivatta läpi vetävät. :'D Varsinkin piilon ollessa vielä uusi juttu tytöille, toinen niistä käytti tuota ahdasta suuaukkoa jatkuvasti huvikseenkin. Välillä sen piti ihan laahata itsensä läpi kun ei muuten mahtunut, mutta nyt se on jo harjaantunut salamannopeaksi mestariksi.

Kannattaa siis tukkia kaikki pienimmätkin reiät, josta voi karata.

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 26.08.2010 17:15 #320810

• siri
  • siri hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei oo totta miten pienestä ne pääsee :)) Ihan olen yllättynyt.
Mites,tuleeko mitään haavoja kun myös kivien väliin änkee ihan huolella? Ei kyl oo, ainakaan minun mielestä kovin teräviä ne kivet mutta tiiä sitten...

Vs:Kysymyksiä leopardigekoista - aiheesta kun aiheesta 26.08.2010 17:55 #320815

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Jos jotain, niin saattaa tulla ihon kulumista, mutta jos tätä alkaa ilmenemään, niin sitten vain estää pääsyn sinne. :) Viiltohaavoja tuskin tulee, ellei siellä ole jotain terävää.
Sivu luotiin ajassa: 0.359 sekuntia

Yhteistyössä