Itsellänikin näitä mahtavia käppänöitä löytyy kaksin kappalein. Viime vuonna Tukholman messuilta ne tarttui mukaan.
Myyjältä (joka oli myös niiden kasvattaja) kyselin osaisiko hän katsoa minulle uroksen ja naaraan ja sellaiset löytyikin ulkoisten merkkien avulla. Toki kasvattaja sanoi ettei kumminkaan ole sata varmaa että ne olisivat uros ja naaras, koska olivat vasta muutaman kk ikäisiä, mutta siihen hätään arvio oli tämä
Kuinka vanhasta liskosta voi jo varmasti sanoa sukupuolen ??
Itse nimittäin olen ruennut epäilemään että molemmat olisivat naaraita. Oletetulla uroksella on aivan erimallinen pää ja hännän juuri on paljon jykevämpi, mutta ainakaan vielä en pullistumia hännän juuressa ole havainnut ?
Takaapäin (häntää nostaen) ja mahan alta katsoen näyttää molemmat liskot tytöltä.. ja noi rauhasetkin näyttää kummallakin suht samalta.
Toisaalta on helpompaa kun on mihin verrata, mut toisaaltaan on myös hankalaa kun kummatkin näyttävät suht samalta

..tiedä sit itkeäkkö vai nauraa :/
No mut.. jos ne on molemmat naaraita niin eikai se muu auta kun etsii niille sulho jossai vaihees.
Minkäs ikäisenä nää muuten tulee sukukypsiks.. tietää vaan et milloin pitäis sulhoo rueta ettiin.
En nimittäin oo löytäny hirveesti tekstii just käppänöiden hoidosta.. ja joo tiedän et samoja hoito-ohjeita voi käyttää kuin normi partiksilla ja niillä olen tähän asti kyl pärjännykin, mut olis kyl kiva jos löytäis kasvattajien kokemuksia ja ohjeita.. ja vieläpäs suomen kielellä kun se jostai kumman syystä on vahvempi kuin toi englanti
Sori jos tää tuli nyt väärään paikkaan, mut olin lukevinani et tää oli myös käppänöille.