No voihan nenä sentään..

Itekin oon pitänyt Likkistä aina tyttönä just ruumiinrakeenteen, säyseän ja hurjan kiltin luonteen vuoks sekä "naaraille tyypillisen" käyttäytymisen takia. Noin vuoden, kahden ikäisenä muutaman kerran heilutteli jalkaa ja välillä oli kaivelemassa kuoppaa, ikäänkuin pesää.
Kun olimme reissulla v. 2008 ja Likkis oli 3vk hoidossa äidilläni, hänellä oli näytettävänään mielenkiintoinen piirros kun tultiin takaisin. Kasa vihertäviä pyöreitä "juttuja", limaisia kuulemma olleet, joten hän oli tehnyt oman varman päätelmän että ne olivat olleet munia. Itse dumasin jutun saman tien, koska en vielä siinä vaiheessa tiennyt partisten munivan tyhjiä munia. Mitä netistä kattelin miltä munat näyttävät, eivät kuvan perusteella väri, koko tai muoto vastanneet oikeanlaista munaa. Ei oltu munia ees terrassa munittu, vaan matolle vapaana juostessa. Kakkaa se ei voinut olla koska olivat kuvassa selkeitä soikeamaisia palluroita.. Äiti ei tiedä partiksista juuri yhtään muuta kun hoitotoimenpiteet, että en sitten oikein osannut suhtautua asiaan mitenkään..Tiedä häntä..

Osaisiko sä kenties sanoa jotain tähän mysteeriin?
Parta ei juurikaan ole mustunut, muuta kun tilanteissa jossa pelottaa kovasti. Esim. alkavana kesänä pitkästä aikaa ulos ja siellä kovia ääniä. Tai ne kerrat kun muutaman kerran olen käynyt kaverillani naapurissa, missä on sitten ihmisiä ollut vähän enempi mihin on tottunut. Siellä pyrittiin vaan piiloon hiusten taakse ja niskaan tiiviisti painautuen, pienokainen..

Vapaana ollessaan kun kissa innostuu liian kovaa vauhtia ympäri juoksemaan, niin stressileveli nousee Liksulla tietty ja leuka mustuu. Kisu haluis leikkiä kovasti, missään tapauksessa ei mitään muuta, mut Likkis ei diggaa kun alkaa syöksyohituksia tulemaan takaa päin, tietenkään.

Mut sit kun maltetaan istuskella vierekkäin ja vähän pehmeällä tassulla silitellään päästä, on se ok ja sillon voi onnekkaana saada pusun liskolta.
Nyökkäilyä myös ollut teininä muutamia kertoja terrassa (ilman lasiheijastusta) ja peilistä ekoja kertoja itsensä nähdessä. Mun mielestä ei oo parta mustunu kuitenkaan. Sen jälkeenkin on peilit aina kiinnostanu ja niiden luo juostu. Mut sillon vaan tähän päivään asti pyristelty vasten peiliä, tyyliin että "mä haluun tulla moikkaa, miks mä en pääse sinne??".

Ja siis ihan parta valkosena.
Mä laitan kuvia tulemaan huomenna lisää! Kiitos tikruilija tosi paljon sulle jo näistä tiedoista! Pikkulinnut on vähän laulaneet että oot kuulemma
aika tietotaituri ja sun tietoon luotetaan täällä.

Annoit siis mulle vielä toivoa, kiitos.

)
Öitä!