Leopardigekon terraarion sisustus (1 katselee) (1) vieras
-
Krisu
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Kyllä se ilma pääsee siltikin vaihtumaan riittävän hyvin. Tietty voit aina reijittää kalliotaustaa mielesimukaan.
|
Mit freundlichen Grüßen Krisu!
|
-
Kallenmamma
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Meillä Asuu Ankkalinnan Väkeä
-
|
O.k. Kiitti Krisu. Mut entäs se kiinnitys? Pannaanko se jollain silikonilla/akvaariosilikonilla, liimalla (millä liimalla?) vai voiko käyttää esim. kakspuolista teippiä tai jotain VAI myydäänkö jossain semmoisia kalliotaustoja, että olis joku liimapinta jo valmiiksi siellä takapuolella?
Tietäiskö joku mistä löytäis semmoista kalliotaustaa, että siinä vois tosiaan vähän kiipeilläkin? Vai täytyykö alkaa tekemään itse? (nimimerkillä en jaksais alkaa meidän pienessä kodissa styroxin kanssa leikkimään itse, niin ostaisin mieluummin valmiin)
|
|
|
-
Joni Hottinen
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
exoterran taustat on hyviä. ja pienellä modauksella saisi kyllä semmosen että vois kiipeilläkki :P luulisi silikonilla kestävän yhden tai kahden leogekon ¨raatelun¨ :D
|
|
|
-
Kallenmamma
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
-
|
Nyt meillä on 6 kk ikäinen Aku -poika, jolla on semmoinen styroksista tehty juurakkotausta terrassaan. Eilen sitten ihmeteltiin, että mikä ihmeen rapina ja kopina täällä kuuluu ja mentiin kurkistamaan terroja ja ei - kummassakaan terrassa ei mitään näy. Menin poispäin ja taas kaameet rapinat. Sitten katsoin tarkemmin: Aku oli puolessavälissä terraa seinässä kiipeämässä! Siis siinä juurakkotaustassa.
Akun terra on 55 cm korkea, mutta juurakkotausta ei ole kuin 44,5 cm korkea. Juurakkotausta ei ole koko terran mittainen ja toisessa päässä mulla on siellä sitten takaseinällä muovikukkaa, niin sielläkin jätkä kiipeili!
Uskallanko antaa pikkumiehen kiipeillä tuolla tavalla tuolla terrassa? Kuinka korkealle sen nyt voi antaa tuollain kiipeillä?
Eli täytyykö tässä nyt äkkiä sisustaa alla oleva tyhjä terra Akulle vähäksi aikaa, kunnes suurin kiipeilyinto laantuu, vai annetaanko olla?
Oli tuo aika veikeää katsottavaa. Pelotti jos toinen putoo, mutta samalla kyllä naurattikin tuo meno ja vipellys. Mahdoton vipeltäjä on - heti kun valot sammuu, niin pää tulee näkyviin tyyliin: "jaahas, taas mennään" = D Nyt minäkin ymmärrän, miksi tällä palstalla on leogekkoja kehuttu vekkuleiksi ja hauskoiksi (Iines 3 v kun melkein vaan olla möllöttelee meidän nähden).
|
|
|
-
geggo
-
- POISSA
-
Ylläpitäjä
-
-
|
Tarkista ettei alla ole mitään kovaa (kivi tms.) ja ei ainakaan terävää johon voisi pudotessaan itsensä satuttaa. Tarkista myös ettei pääse sen taustan taakse niin että jäisi kiipeliin.
|
|
|
-
miinAw``
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Tiuhti ja Viuhti <33
-
|
mun leogekol o lämpökivi ... onks se vai jotenki huono ?????? 8/
|
|
|
-
NuanReptiles
-
- POISSA
-
Ylläpitäjä
-
-
|
Lämpökivi ei välttämättä ole huono mutta usein vanhoissa malleissa ainakin on ollut ongelmia että jokin kohta tulee liian kuumaksi. Itse käytän lämpömattoa tai lämpökaapelia, termostaatilla tai himmentimellä varaustettuna.
|
|
|
-
geggo
-
- POISSA
-
Ylläpitäjä
-
-
|
miinAw`` kirjoitti:
Vielä lisäkommenttia yllä olevaan. Tarkkaile sitä kiveä. Eli kokeilet vaikka aina hoitotoimenpiteiden yhteydessä että lämpö pysyy sopivana.
Eivätköhän nämä uudemmat mallit ole jo turvallisempia.
|
|
|
-
miinAw``
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Tiuhti ja Viuhti <33
-
|
geggo kirjoitti:
miinAw`` kirjoitti:
Vielä lisäkommenttia yllä olevaan. Tarkkaile sitä kiveä. Eli kokeilet vaikka aina hoitotoimenpiteiden yhteydessä että lämpö pysyy sopivana.
Eivätköhän nämä uudemmat mallit ole jo turvallisempia.
Ok ;D
|
|
|
-
K.
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Sisustan terraariota kahdelle gekolle (3-vuotias ja vähän alle 1-vuotias) ja ostin rautakaupasta ns. luonnonkivimosaiikkia pohjamateriaaliksi. Mosaiikkikivien väliin jää kuitenkin pieniä koloja, joihin jauhomadot mahtuvat. Ajattelin, että laittaisin pienen määrän hiekkaa täyttämään kivien välejä, mutta onko tämä vaarallista? Ainakaan hiekkaa ei kovinkaan helposti joutuisi suuhun syödessä, mutta jos gekot innostuvat syömään niin kaivavatko ne hiekkaa esiin?
|
|
|
-
Kallenmamma
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
-
|
Mulla on ainakin reunoilla hiekkaa. Laattojen väliin en sitä tarvinnut, mutta reunoille vähän.
|
|
|
-
Nunnu
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Kyllähän jotkut käyttää pelkästäänkin sitä hiekkaa pohjamateriaalina, et en usko sen olevan vaarallista jos vaan kalkin/vitamiinien saanti on ok ja muistaa aktiivisesti seurata mahdollista hiekansyöntiä. Osta sellainen suht iso ja korkea ruokakuppi(sileäpintainen) niin ei matoset ryömiskele ympäri terraa:)
|
|
|
-
Witamiini
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Da Gekko Freak
-
|
Meidän Lunalla on Trixien Piiloluola, Trixien Kivitasanne ja kanto, Hagenin Snake Cave M Wetboxina, Exoterran Matokuppi ja x2 Pientä Exoterra ruokakuppia. (Kalkki- ja vesikuppeina)
|
|
|
-
Kummitussirkka
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Mä haluisin kuulla mielipiteen mun yhden leopardigekon terraariosta!
Pohjamateriaalina on puolet haketta ja puolet hiekkaa.(Olen ottamassa haketta pois.)
Terraariossa on kolme kiipeilypuuta ja takaseinässä on kalliotausta. Terraariosta löytyy myös kaksi piilopaikkaa ja wetbox.
Varsinaista ruokakuppia ei ole, koska syötän madot aina pinseteistä. Kalkkikuppi kuitenkin on.
Terraarion alla on lämpömatto ja terran sisällä UV- ja spottilamppu.
|
Mikä onkaan tuo tikku jolla on silmät?
|
-
Kallenmamma
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
-
|
Voi vitsi kuulostaa oikein hyvältä =) Meillä ainakin Aku rakastaa kalliotaustalla ts. meillä se on semmonen juurakko kiipeilyä yli kaiken (on ottanut mm. vessapaikakseen styroxtaustan yhden kolosen, joka on n. 45 cm korkeudessa...)
Ainut, että kai sulla sentään vesikuppi on...? Se puuttui tuosta sepustuksestasi, mutta eiköhän se sentään sieltä sulta löydy ;-)
Hakkeen itse ottaisin pois, jotenkin se tuntuu ällön terävältä... Iineksellä oli sitä kun tuli meille, ja otin heti pois, en tykännyt yhtään. Ja myöskin hiekan ottaisin pois. Täältä kun sitä varoittelua lukee, niin minusta parempi olla ottamatta mitään riskejä. Itse suosin luonnonkivilaattaa / kivijäljitelmälaattaa (sen iden täällä joku silloin mulle kertoi, kun oli juuri itse tehnyt hyvän löydön Bauhaussista, en nyt nikkiään muista...)
Mutta itse tietysti teet valintasi hiekan ja muun alustan väliltä.
|
|
|
|