Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Kirjautuminen

Tervetuloa, Vieras
Ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.    Unohtuiko salasana?
Leopardigekon terraarion sisustus
Foorumi on lukittu
Siirry alasSivu: 12345678...10
Aihe: Leopardigekon terraarion sisustus
*
Leopardigekon terraarion sisustus 8 vuotta sitten  
Eli ajattelin tässä vain kysyä, että mitä kaikkea teillä on terraarioissanne? Voisiko leogekkojen terraarioon laittaa jotain, missä ne saa sitten "puuhastella" kaikkea, kun terraario on nyt vähän tylsä, vai tarvitseeko ne edes sellaisia?... :wink:
alenia
Jäsen
Ei paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Aihe on lukittu.

Vs:Leopardigekon terraarion sisustus 8 vuotta sitten  
Mulla majailee terrassa viljakäärme, mutta samapa kai tuo on :D Leogekoista en pahemmin tiedä, mutta eikös suurin osa terraarioeläimistä kaipaa edes jonkinlaista piilopaikkamahdollisuutta?

Terrassa on pari hienoa oksaa jotka mä oon ite hakenut metsästä (ja tietenkin pessyt ja tarkastanut huolella :) ) joiden ympärillä on jonkinsorttinen tekoköynnös. Siel on myös pari pientä kyljelleen käännettyä kukkaruukkua, joita kärmy ei kyllä oikeastaan käytä, ja sellainen vaasi joka ois oikeesti tarkoitus laittaa seinälle, mutta terrassa se näyttää just hienolta. Nurkassa on eläinkaupasta ostettu kiveltä näyttävä piilo ja keskellä terraa sellanen väärinpäin käännetty kulho, jonka reuna on kiven päällä koholla just silleen et kärmy just mahtuu sinne. Tietty myös vesikuppi löytyy. Kaiken kruunaa upea Venus-patsas jonka mä päätin tökätä terraan, kun ei sillä ollut muutakaan paikkaa :D .
Mä taidan selittää terrastani joka viestissä jonka mä lähetän, mutkun se on oikeesti niin hieno!

Jos suunnittelee väsäävänsä jotain sisustusta/koristetta/muuta sälää terraan, niin kannattaa ihmeessä kiertää läpi kaikki maailman halpakaupat, Tiimarit ja Sinooperit, koska niistä löytyy kaikkea hauskaa mitä terraan voi laittaa.
Ami
Jäsen
Asuinpaikka: Helsinki
Aihe on lukittu.

terraariosta vielä 8 vuotta sitten  
Niin siis kyllähän mulla niitä piilopaikkoja on, mut aattelin että jos sinne voisi laittaa vielä jotain muuta kivaa...Ja oonhan mä kyl itekki käyny tiimarista ostelee vähän muovikasveja ym. terraarioon :D
alenia
Jäsen
Aihe on lukittu.

Vs:Leopardigekon terraarion sisustus 7 vuotta, 9 kuukautta sitten  
No mutta eipä ainakaan tilanpuutetta tarvitse hävetä :lol: !
Mutta samaisesta isosta tilasta johtuen se saattaakin sitten vaikuttaa hieman "kaljulta". Leopardigekko kun ei tarvitse edes lämpölamppua jolloin ilmatilakin jää tyhjemmäksi, hmm...
Itse suosisin liuskakivi asetelmia (jos sen tyyppisiä kiviä löytyisi...) jolloin saisi lisää korkeuttakin vaikkei kiipeilyä tarvitse. Ja ehkä joku eriskummallinen juurakko :roll: Metsiköistä olen omani poiminut sillä hinnat kaupoissa on mielestäni järkyttäviä ajatellen että ne ovat luonnon materiaalia! Se onkin vaivan hinta, mutta niitä löytyy kun pitää silmät auki tavallisella kauppareissullakin ja jos vielä saha & puukko pysyy kädessä edes jotenkin.

Toisaalta luulen terrasi olevan viihtyisä gekkosi silmin, kun se pääsee painattamaan kovempaakin aavikolla :wink:
Pauliina
Jäsen
Aihe on lukittu.

Vs:Leopardigekon terraarion sisustus 7 vuotta, 9 kuukautta sitten  
*sisustushullu-adon sormet syyhyää jo ja aivot ylikuumenee äkillisestä liikakulutuksesta*
joo elikkä juoksehan mettään vaan! :D mulla tuli sellanen mieleen, et jossain siellä nurkassa vois olla kivan näkönen semmonen kivikasa homma: nyrkin kokoisia suht koht sileitä kiviä kasaa päällekkäin että tulee sellanen pyramidi, ne kivet voi vielä liimata yhteen ni ei varmaan kaadu. toinen vaihtoehto kivistä: kaksi isoa kiveä maahan, niiden päälle semmonen kivilaatta, siihen päälle taas muutama kivi joiden päälle taas laatta tämmösiä hokkeleitä voi kehitellä vaikka minkä kokoista/mallista. ite tykkään noista kivistä ku ne on halpoja (!) helppoja puhdistaa, niistä keksii vaikka mitä rakennelmaa ja elukkaki varmasti tykkää kun pääsee sinne piiloon ja kiipeileen yms.
sitten vaikka jonkinlainen kiipeilypuu. (seiso edelleen siellä metsässä...)
sellanen hieman laho vois olla kiva, oikein vänkkyrä monihaarainen.
puusta/oksista itse väkersin sellasen maton, punoin rautalangan avulla n.sormenpaksuisia oksia peräkkäin, matto kattoon roikkumaan.
jos on intoa ja aikaa niin oksista saa punottua (just rautalangan avulla) kaikennäköstä, mielikuvitus rajana! :lol:
sellaset kaupassa myytävät bambumatot on hienoja esim seinää vasten (ulko tai sisäpuolelle, peittää turhan näkyvyyden)
sitten edelleen jos vain intoa on...askartelusavesta voi vääntää mukavan kopin/piilopaikan, tekee vaikka sellasen "vuorenseinän" mikä on jotaki seinää vasten (siis niinku vaikka sellanen kolmion muotonen, edestä puöristää kuperaksi, sen nostaa vaan seinää vasten...ESIM) jos ei tuommosta viitti alkaa vääntään ni jos löytyy esim vanha kukkaruukku (savinen) siihen kylkeen napauttaa sisäänmenoreiän. näitä ruukkujahan voi olla monta ja erinkokosia vaikka päällekkäin...
lisää uutta/eri ilmettä tuo esim. takaseinälle juliste jostain vaikka metsästä, jos on jo joku kuva ni miksei vaihda sitä uuteen.lampun siirtäminenki muuttaa ilmettä kummasti! sitte ku alkaa tunkemaan sinne kaikkea tavaraa, niin jättää vaikka 1/3 terran pohjasta (etualalta) ihan tyhjäksi, ei tule semmonen tunkkanen tai ahdas vaikutelma...
no joo tossa nyt oli jotaki..toivottavasti edes hieman sait lisää inspistä :D kysy toki jos jotaki tulee mieleen, tai jos sulla on jotaki materiaalia niin voisin kehitellä niistä/siitä jotaki tarkemmin :D
ado
Jäsen
Asuinpaikka: Lahti/Rovaniemi
Aihe on lukittu.

sisustusta terraan. . . 7 vuotta, 9 kuukautta sitten  
Jep, mukavia vinkkejä onkin tullut paljon.
Minä , huolehtivana :? tyyppinä muistutan kuitenkin turvallisuudesta.
Siis kun kasailet komeita rakennelmia , aloita kasaus ihan pohjalta ettei hiekkaa jää alle.Gekko saattaa kaivaessaan kaataa päälleen koko komeuden. Samoin "liimaus" silikonilla rakennelmat toisiinsa, etteivät putoile gekon vipeltäessä.
Lähetäpä sitten kuva kun on valmis :lol:
-geggo-
geggo
Moderaattori
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: kotka
Aihe on lukittu.
-geggo-

juurakkoja 7 vuotta, 9 kuukautta sitten  
ei juurakot paljoa maksa jos vastapainona on herppisi viihtyminen joten osta sinne vaikka juurakkoa ja minulla on aitoa kuivattua liaania se on hienoa ja kätevää sitä voi sahata jne.
J.H
Jäsen
Asuinpaikka: Vampula
Aihe on lukittu.
Toivoo: Juha ja parta-agamansa Puff

Eläviä kasveja Leopardigekon terraarioon.. 7 vuotta, 4 kuukautta sitten  
Elikkäs, tarttisin nyt vinkkejä... Millaisia eläviä kasveja voi pitää leogekkojen terraariossa, jotka eivät ole liskolle myrkyllisiä (se kieli käy :wink: ) ja jotka kestävät kuumaa ja kuivaa...
Mehikasvit? Kultaköynnös?
Mitä omia kokemuksia teillä on?
Kits.! :D
Anski
Jäsen
Aihe on lukittu.

Vs:Leopardigekon terraarion sisustus 7 vuotta, 4 kuukautta sitten  
Rahapuu ja kultaköynnös taitavat olla aika suosittuja.

Siru :)
SiruH
Jäsen
Asuinpaikka: Tampere
Aihe on lukittu.
The voices are back... excellent.

Jaa, kiitos :lol: !
Mitäkähän kasveja JapAnulla on siellä terraariossa ku kävin niiden kotisivuilla... Ne oli kans hienoja..
Ajattelin sellasta mehikasvia kuin joku ruusukemehikasvi (?). Korjatkaa nimi, jos se on väärin 8) ..

Tanja, kävin kattoo sitä, se oli hieno, mut ei erottunu hirveesti et millanen se tarkalleen on, jos kyselisin vaikka kukkakaupasta..? :oops:
Anski
Jäsen
Aihe on lukittu.

Jaa ai meillä vai. Muratti, joka meillä kasvaa lämpölampun yläpuolelta on muovikasvi. Tarkoitit kuitenkin niitä toisia... eli hiekalla olevan kaksi valkovihreää ovat anopinhampaita (sukua anopinkielelle) jotka ovat kestäneet aika hyvin.
Aivan vasemmassa laidassa, lannoittamattomalla turpeella on ollut traakkipuun sukuinen kasvi ei ole jostain syystä menestenyt. Yritimme siinä kahtakin erilaista kasvia, ja nyt olemme joutuneet korvaamaan senkin muovisella.

Koita etsiä jotain kaktuksensukuista, piikitöntä kasvia joka kestää hyvin lämpöä ja kuivuutta. 8)
JapA
Jäsen
Aihe on lukittu.
Japan terraariot @ koti.welho.com/jkoski3/

Kyselin vähän äipältä, epäili kasvin olevan Aloe vera tms. Onkohan mahdollista?
Se on semmonen vaaleahkon vihreä, missä on vähän valkosia "pilkkuja".Tommosia kapenevia ulokkeita siitä törröttää.Kova ja viihtyy aika kuivassa.Ja hyvin on kestänyt erilaisia koettelemuksia(auringonporotuksesta viikkoihin paljailla juurilla=ilman multaa)
tanja
Jäsen
Paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Asuinpaikka: Hollola
Aihe on lukittu.
-tanja-

Tuollanen on aloe vera...
Iggy
Jäsen
Asuinpaikka: Vantaa
Aihe on lukittu.
Hengissä hengittämättä, kylmempi kalman kättä; ei koskaan janoinen, juo vain aina, eikä haarniskakaan paljon paina.

Ei se kyllä ihan tuommoinen ole :?
Eli ei se olekkaan Aloe Vera, joku samantapainen vaan.
tanja
Jäsen
Paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Asuinpaikka: Hollola
Aihe on lukittu.
-tanja-

:wink: Tässä yksi aaloelaji yli 200 erilaisesta eli kirjoaaloe www.student.oulu.fi/~ptusa/aloevariegata.htm
Hilkka
Jäsen
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Pieksämäki-Varkaus välillä
Aihe on lukittu.
Terveisin Hilkka

Siirry ylösSivu: 12345678...10
Leopardigekon terraarion sisustus
Foorumi on lukittu