Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Smaragdiskinkki

Smaragdiskinkki 14.06.2009 05:01 #277255

• Phax
  • Phax hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Niin... aikoisin hankkia tässä kesän aikana tuollaisen liskon kuin smaragdiskinkki. Olen aloittelija enkä ole omistanut koskaan liskoa, joten onko smaragdiskinkki hyvä hankinta? Onko niitä hankala hoitaa? Tarvitseeko lisko yleensäkään kovin paljoa huomiota? Entä terraario? Kuinka iso ja kuinka paljon maksaa oikean kokoinen terra? Entä liskon hinnat, vaihtelevatko ne pienistä summista isoihin summiin?

Olen myös kuullut, että nämä liskot viihtyvät puissa ja kiipeillessä, eivätkä vietä kovinkaan kauaa aikaansa maanpinnalla. Ovatko ne aktiivisia lemmikkeinä? Entä aggressiivisia? Entä ikä? sori näistä kysymyksistä, mutta haluaisisin tietää kaiken näistä liskoista ennenkuin hankin sellaisen
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Smaragdiskinkki 14.06.2009 12:00 #277258

• KiKo
  • KiKo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Itsekin olin jokin aika sitten hankkimassa smaragdiskinkkiä, eli voin sinulle kertoa vähän tästä otuksesta.

Tämä skinkki sopii mielestäni hyvin aloittelijoille. Melkein kaikki skinkit ovat sopivia.
Itselläni on tällähetkellä juovaskinkki, se on hyvin helppohoitoinen ja yksinkertainen kuten smaragdiskinkki. Smaragdiskinkki ei kasva kovin suureksikaan, noin 25cm. Ainoana 'hankalana' skinkin hoidossa on tämä kosteuden ylläpito, jonka pitäisi olla jopa 70-90%. Liskothan eivät paljoa huomiota kaipaa, riittää kunhan ruokit ja pidät sille juomaa esillä sekä muistat vitamiinit ja terraarion siivouksen. Terraarion kokokaan ei päätä huimaa, sopiva on noin 50x40x60cm yhdelle skinkille. Tuon kokoisesta terraariosta pitää varautua maksamaan ainakin 100€ jos uuden aiot hankkia, mutta halvempia voit saada käytetyistä terraarioista.

Täältä löysin yhden hyvän terraarion: http://www.petshop.fi/aquariums_and_terrariums/glass_terrariums/exo_terra_terrarium_60x45x60cm.html

Lisko itsessään ei ole kallis. Tiia's Pets:n sivuilla on tälläkin hetkellä skinkki myytävänä: http://www.tiias-pets.net/index.php?sid=46249e8bee8e54a249e89cd97761c7de&luokka=6

selaa linkkiä alaspäin niin löydät tuon skinkin.

Näiden skinkkien aktiivisuudesta en osaa sanoa, kun ei omaa kokemusta ole, mutta oma skinkkini on varsin aktiivisena juoksentelemassa terrassaan ja tulee kädellekkin syömään. Skinkit eivät ole agressiivisia ja elävät, tietenkin ympäristöstä ja hoidosta riippuen, jopa melko pitkäänkin. Tulet viettämään monta hyvää vuotta skinkkisi kanssa!

Ja tervetuloa herppien maailmaan näin minun puolestani :)

Ota YV:llä yhteyttä jos tarvitset lisätietoja!
2.1 Pantherophis guttatus 2.3 Melopsittacus undulatus

Vs:Smaragdiskinkki 15.06.2009 11:07 #277313

• janma
  • janma hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Sopivasti tuli tämä keskustelu kun itsekin harkitsen Smaragdiskinkkiä. Kaikki tieto tervetullutta.
Sivu luotiin ajassa: 0.287 sekuntia

Yhteistyössä