Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Sinikieliskinkin syömättömyys

Sinikieliskinkin syömättömyys 08.04.2009 12:50 #271830

minä täällä häiriöin taas..huolettaa,huolettaa:(
Skinkkini on syönyt viimeksi kuulema kaksi viikkoa sitten edellisessä kodissaan ja minulla ollut nyt kolme päivää. Kananpojat ovat edellisen omistajan mukaan suurta herkkua ja niitä olen koittanutkin kaverille nyt tarjoilla..vaan ei:( Lisko menee kyllä ruuan lähelle mutta ei sitten kuitenkaan osoita minkäänlaista kiinnostusta.
Onko tuo nyt sitten ihan normaalia ja mitä voin tehdä?
Viimeksi muokattu: 08.12.2009 22:03 Kirjoitti: .
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Sinikielen syömättömyys. 15.04.2009 21:00 #272483

Minkä ikäinen skinkkisi on? Minun pian 3v skinkki on aina paastonnut parikin kuukautta. Sinä aikana ei taida syödä kuin muutaman etanan tms.
Jos skinkkisi on nälkäinen niin varmasti syö. Jos skinkki on säikky mene muualle kun olet antanut ruuan. Varmista vain, että tuoretta vettä on saatavilla.
Herkkupaloja meillä on viinipypäleenpalat, ja kotiloetanat. Harvoin kieltäytyy niistä.

Vs:Sinikielen syömättömyys. 15.04.2009 23:39 #272496

Meidän sinikieli on 2 vuotias ja edellinen omistaja sanoi, että kasviksia ei ole suostunut syömään viime syksyn jälkeen. Hedelmiä en ole vielä kokeillutkaan. Veden vaihdan päivittäin mutta kertaakaan en ole nähnyt, että skinkkini siitä olisi juonut ja olenkin miettinyt että olisko aihetta koittaa ruiskulla juottaa? Voihan tietenkin olla, että ötykkä juo aina sillon kun en ole katsomassa, ainakaan mitään merkkejä nestehukasta ei ole ollut. Kananpoikakin meni sitten parempiin suihin kun illalla laitoin sen terraan ja sai rauhassa sitä tutkailla eikä ollut kukaan häiritsemässä :)
Ja varmasti olet oikeassa siinä, että kyllä ötykkä syö sitten kun sillä on nälkä, tuskin itseään nälkään tappaa (ainakaan toivonmukaan :D)

Vs:Sinikielen syömättömyys. 16.04.2009 00:08 #272499

Ainiin, esitetään tässä samalla nyt sitten kaikki tyhmät kysymykset.
Skinkkini on ollut minulla nyt noin viikon ja tulostaan lähtien on "aivastellut". Tuossa pari päivää sitten se oli mielestäni vähentynyt paljonkin mutta nyt tänään taas alkoi uudelleen. En ole huomannut, että suusta tai nenästä tulisi limaa tai mitään muutakaan. Lisko ei kyllä vaikuta muuten yhtään sairaalta..jäänkö vielä seurailemaan tilannetta vai onko tuo nyt sitten ihan normaalia sinikielen ääntelyä? Hengityskin on muuten ihan normaali, ei rohise, ei niiskuta eikä vingu..

Vs:Sinikielen syömättömyys. 16.04.2009 16:42 #272546

Sinikielet aivastelee usein saadakseen jotain pois sieraimistaan. Yleensä se meillä on ruokaa tai turvetta. Usein varsinkin kaivautumisen ja ruuan päälle aivastelee.

Vs:Sinikielen syömättömyys. 16.04.2009 17:29 #272551

Sitä se varmaankin on, kun nyt rupesin miettimään niin kaivautumisen ja piilossa olon jälkeen se yleensä aivastelee.
Turhaa taas hätäilin.
Sivu luotiin ajassa: 0.315 sekuntia

Yhteistyössä