Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Karolinananolis [Anolis carolinensis]

anolis carolinensis 08.10.2008 17:51 #256020

• Some
  • Some hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mull kans sama juttu, terras on n.25 astet lämmint enkä pidä spottii pääl koska tulis kyl liian kuumat oltavat liskoille oon sitäki koittanu et kuinka lämmint spotinkaa ja liian kuuma on :D Sit mull on sellanen ongelma et alus liskot söi ilosesti sirkkoi mut ei enää ku annoin jauhomatoi ni eihä niille enää sirkat maistu eikä niit jauhomatoi saa syöttää paljoo ..
Nyt ostin kärpäsen toukkii niit ne syö aika hyvin et osaako joku kertoo et onko terveellistä ruokaa tai syöttäkö kukaa ees niitä ? :D
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 09.10.2008 13:55 #256130

• [Anna]
  • [Anna] hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Saisin tutulta käytetyn akvaarion joka muunnettaisiin terraksi, mutta mitat pisti mietityttää, eli P70 S35 K35 vaakatasossa mutta mietin että olisiko täysin mahdoton ajatus laittaa akva pystyyn niin että korkeudeksi tulisi tuo 70cm mut sit taas pohjan pinta-ala jäis vaan 35*35..taitaa olla liian pieni kahdelle?

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 09.10.2008 17:37 #256162

Minun mielestäni on :S

(Vastaukseni lyhyt virsi kaunis :D)
-Witamiini

Karolinan Anolis Terra Vinkkejä 09.10.2008 17:46 #256163

Niin haluaisin karojen terroihin liittyviä vinkkejä. Tällasta terraa olen kattellut, kun exoista ei löydy kivan korkuista terraa :S Vai onko muka 60cm kivempi kahdelle kuin 100cm tän merkkisenä http://www.petshop.fi/aquariums_and_terrariums/glass_terrariums/lucky_reptile_herp-tarrium_80x50x100cm.html. Minusta tuo korkeampi on kivempi kiipeilymahdollisuuksien takia :o Vai mitä sanovat ns.''Expertit''??

-Wita
-Witamiini

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 10.10.2008 00:36 #256195

• [Anna]
  • [Anna] hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mutta menisikö kuukauden verran ennen kuin isompi terra tulee?

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 11.10.2008 13:19 #256317

Minä olen sillä kannalla, että odota se kuukausi, että saat sen uuden terran, ja sitten hanki ^^

Tämä on silti vain liskottoman noviisin mielipide. :D

Kannattaa kysyä KiKo :lta :) Se tietää aika paljon.
-Witamiini

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 21.01.2009 06:30 #265755

Olen ala-asteikäisestä asti haaveillut näistä ihanista liskoista, mutta pakko myöntää, että kaikesta tiedon hankkimisesta huolimatta pelkään, etten osaisi niitä hoitaa oikein. Terraarioita olisi vapaana muutamakin, mutta korkeimmallakin on korkeutta vain 60cm, joka mielestäni on liian vähän. Täyttäähän tuo kai minimit, mutta itse haluaisin sen vähintään 80cm korkuisen terran, jossa sitten taas pohjapinta-alaa olisi vähemmän. Omaa silmää muutenkin kovin miellyttää korkeat terraariot :)

-Mutta voiko anoliksen terraario olla liian korkea? Onko typerää pelätä liskon tippuvan ja loukkaavan itsensä?
-Miten uroksen ja naaraan erottaa toisistaan? (ihan varmasti lukee jossain, mutta omaan silmään ei ole osunut) En oikein luota tuon eläinkaupan tietoihin asiasta.
- Kuinka suuressa laumassa anoliksia uskaltaa pitää? Olisi aivan upean näköistä, jos olisi vaikkapa se 5-7 naarasta ja yksi uros, mutta en halua että liskoille tulee siitä stressiä.
-Lähieläinkaupassa on ruskeat anolikset ja karolinat samassa terraariossa. Onko tämä ihan ok?
-Miten ihmeessä (luultavasti) kokematon eläinkauppias saa pyydystettyä terraariosta muutaman liskon? Saatika sitten niin, etteivät kaikki loput hypi karkuun sillä välin? o_O akvaariohaavi kävi mielessä, mutta tarttuuko lisko siihen kiinni ja rikkoo raajojaan..?
-Mitä jos liskolle jää nahanluonnissa nahkaa vaikkapa häntään, mutta lisko ei ole tarpeeksi kesy, että antaisi koskea. Miten tulisi menetellä ettei tulisi kuoliota?

Anteeksi tämä pitkä viesti ja kysymysten tulva, mutta haluan tosiaan olla selvillä asioista. Jos hyvin käy, niin ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa meillekin näitä ihania liskoja tulee :) Nyt vaan tyydyn ihailemaan niitä eläinkaupassa.

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 21.01.2009 11:24 #265757

No itse kanssa mietin noita, mutta päädyin pitkähäntäliskoihin. Kesytys on tuohon nahanluontiongelmaan ratkaisu. Maltti on valttia, esim. Ruoki pinseteillä ja jos annat pilttiä, niin lusikalla. Ne tottuu sun käsien käyvän sielä, ja silloin antaa sun toimia :) Ja nahka lähtee aika helposti kun kostutat itsepäistä kohtaa nahasta, ja varovasti irrotat sen pinseteillä. :) Ja ei anoliksille tuo 80cm korkeus kamalalta kuulostaisi :o Itsekin mietin anoliksille metrin korkeaa terraa ;P Mutta tietysti terra vaatii kokoa mitä enemmän asukeita ^^D Ajattelin kahdelle anolikselle olikohan se 80x50x100 :o Runsaasti kiipeilymahdollisuuksia ja piiloja sitten ^^) Liskoton ihminen (toistaiseksi) antoi tietonsa =D
-Witamiini

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 24.02.2009 23:13 #268369

• [Anna]
  • [Anna] hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tänään kävin paikallisessa Faunassa ja sinne oli vast ikään tullu ko liskoja..Meinasin jo aikasemmin niitä hankkia mutta päädyinkin toiseen lajiin.
Nyt sit näin elävänä näitä ja ihastuin totaalisesti :) Kyllä näitä meille vielä tulee keveemmällä :)

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 05.03.2009 15:51 #269046

Normisti tänne taidetaan kirjoitella vain ns. pulma tilanteissa, muuta kysäisempä nyt kuitenkin. Aikoinaan kun anoliksia olin hankkimassa ni muistelen lukeneeni jostain että karoliinanamolikset elelevät noin 6-vuotiaiksi. Nyt kuitenkin yksi omistani on ollut minulla jo 10 vuotta :) Veikeä tyttö on ja edelleen varsin vilkas. Viime keväänä pyöräytti vielä munatkin parin vuoden tauon jälkeen. Alkuperäisestä "laumasta" muut kuolivat noin 3 vuotta sitten ja silloin hankin anolikselle yhden uroksen seuraksi pitkän harkinnan jälkeen. Senkin sain ilmaiseksi kun oli eläinkaupassa pyörinyt yli puoli vuotta, eikä halukasta ostajaa löytynyt. Huonossa kunnossahan se tuli mutta neljän viikon karanteenin ja tehohoidon jälkeen sekin pärjännyt vallan hyvin. Ihan vaan halusin siis kysyä että onko muillakin ollut tämmöisiä ikieläjä tapauksia?

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 10.03.2010 23:04 #299763

• Wilkku
  • Wilkku hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Suruaika
Minusta tuntuu että tuon pienimmän anoliksen kanssa on meillä nyt hieman syömättömyysongelmaa. Laihikseksi häntä on alusta asti kutsuttu, koska hän on aina ollut pienikokoinen. Välillä kaveri pyöristyi hiukan, mutta nyt on minun silmääni taas laihtunut ja vaikuttaa hiukan apaattiselta verrattuna entiseen pirtsakkaan kaveriin. Häntä on välillä jouduttu auttamaan nahanluonnin kanssa, silmien ympäriltä nahka ei ole oikein tahtonut irrota. Lähinnä mietin, että miten noin pientä kaveria saa pakkoruokittua, jos siihen joudumme lähtemään.

Hedelmäsoseen mukana saisi hyvin menemään sekasyöjälle vitamiineja, mutta millaisen "pakkoruokintaseoksen" voisi saada menemään hyönteissyöjälle alas? Onko kenelläkään kokemusta pienenpien liskojen pakkosyöttämisestä? Vielä katselen vähän aikaa, ja yritän saada kaverin syömään itse. Kyselen vain siltä varalta, että jos tällaiseen ikävään tilanteeseen joudumme. Kaveri on kyllä onneksi suhteellisen kesy, hänet saa hyvin otettua kämmenelle.
Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista?

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 12.03.2010 00:32 #299908

• HotZib
  • HotZib hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Niin tai näin, aina väärin päin
Moi!
Mulla on nyt jo reilun viikon ollu 3 karolinananolista ja ne kukaan ei oikein syö. Muutaman buffalon on tuo isukki ( Rambo) suostunut syömään, ja Sintti myös muutaman, mutta Pandora ei yhtään.. olen koittanut pinseteillä pitää toukkia nenän edessä mutta turhaan..

Maassa on kuppi missä eläviä matoja, mutta ne ei ole kadonut minnekään, samoin kasvien oksistoon laitoin kupin missä matoja, mutta ei.
Myös terran "verkkoseinään" pistin matoastian, mutta ei ne onnettomat siitäkään ole syöneet.
Siis mitä tehdä??
Pseudemys concinna/Eastern River Cooter.

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 22.03.2010 01:21 #301035

• ande78
  • ande78 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mull tuli kolme anolista petteleen syömistä, no ne syö kuin possut.
Siirsin ne isompaan terraan ja yllätys oli suuri kun vanhaa terraa siivotessani huomasin turpeess munan!
Näiden piti olla kolme naarasta, mutta näemmä joukkossa onkin kaks naarasta ja uros.
Tää löytämäni muna oli jo ihan klommolla ja lensi roskiin,mutta jos seuraavia munia ilmantuu, kuinka ne haudotaan?Lämpötila, kauanko, kosteus, tarviiko erillisen hautomon jne..
Kiitos!

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 22.03.2010 15:15 #301074

• HotZib
  • HotZib hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Niin tai näin, aina väärin päin
Minkä kokoinen se muna oli? :D
Mulla on itsellä 2 naarasta ja yksi koiras, naaraista toinen on sen "puoliso" ja toinen entiseestä poikueesta, eli munia saattaisi joskus vielä ilmaantua.. :)

Nyt nuo minun anolikset jo syövät todella hyvin ja ovat pulleita ja terveitä ^^
Pseudemys concinna/Eastern River Cooter.

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 22.03.2010 16:06 #301084

• ande78
  • ande78 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Noin sentin pitkä ja puolisen senttiä leveä.
Sivu luotiin ajassa: 0.395 sekuntia

Yhteistyössä