Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Karolinananolis [Anolis carolinensis]

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 22.02.2008 00:00 #233800

• nuitari
  • nuitari hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Hyvä jos oli apua. Haulla löytyy lähes kaikkea, kun kokeilee eri hakusanoilla ja selailee. Materiaalia löytyy paljon loisteputkiasiaakin varten, joten kokeilemaan vaan.

Sanomalehti on sikäli hyvä, että sille tulee hyötykäyttöä. Meidän terrasanomalehdet on viety kierrätykseen kuten muutkin. Ei ne siinä mene miksikään. Paperi nyt on aika kallista, kun miettii että monia arkkeja menee pelkkään yhteen puhdistuskertaan. Varsinkin, jos on vähänkään suurempi terraario. Ja sinun terraariosi mitat kuulostivat melko hyviltä. Mutta katsele, jos löytyy parempia. Toivottavasti sinulla on terrassasi liukuovet. Ylhäältä avattavat "akvaariot" ovat hankalia karojen kanssa. Semmoisia formuloita kun ovat.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Munat 19.05.2008 14:08 #242558

Heippa!
En löytänyt tietoa tästä ketjusta enkä muualtakaan että millaiseen paikkaan anoliksen munat on laitettava että niistä jotain joskus tulisi?? Meidän tyttö on muninut nyt tässä puolentoista kuukauden sisällä 6 munaa. Uroksen saimme kaveriksi vasta muutama viikko sitten ja tänään ilmestyi taas uusi muna.
Haluaisin kovasti kokeilla joko siitä jotain tulisi, eli jos joku viisaampi voisi kertoa mitä sille teen.
Kiitos jo etukäteen!!

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 24.05.2008 17:57 #242950

En tiiä onko niitä täällä suomessa kyse´le lemmikki liikkeistä.

-Tonks

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 28.05.2008 00:31 #243203

• misty87
  • misty87 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Riittäisikö 60 x 50 x 60 cm kokoinen terraario (äkkiä laskettuna 180L) 1.2 yhdistelmälle karolinananoliksia? Kovasti nämä liskot kiinnostaisivat ja tietoa on tullut etsittyä (tämäkin ketju luettu läpi, mutta nuo kinastelut ottivat silmään aika pahasti). Mikä voisi olla parempi koko? (OK siis korkeus on tärkeä juttu, mutta mitenkäs pohjapinta-ala?*)

Tuon kokoista terraariota vaan katselin PetShopin sivuilla, eikä hintakaan ollut päätä huimaava.

Marikan sivut kanssa käyty lukemassa ja luettu useampaan otteeseen.
Allekirjoituksesi on liian pitkä. -Tr1n1ty

Terrario. 06.08.2008 23:30 #248980

• Tobbe
  • Tobbe hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
60x40x60.

Mistä 07.08.2008 14:39 #249044

• Tobbe
  • Tobbe hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mistä löytää karolina anoliksen kasvattaia? Tai mistä saisi halvalla poikasia?

anolis carolinensis 09.09.2008 22:46 #252896

• Some
  • Some hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Moro!
Kyselisin vaa sellast et oon ottamas kyseisiä liskoja 3 kpl ja haluisin et yks niistä olis uros, mut en haluis mitää poikasia et miten toimia ? Pystyykö naaraat olemaan keskenään ilman riehumista?

Ja sitten jos joku haluisi viel kertoa ruokkimisesta jotai esim. mitä syötätte kuinka usein yms .. :)

Jos joku vielä voisi kertoisi terraarion lämpötiloista ja kosteusmäärästä enemmän? (:

Re: anolis carolinensis 10.09.2008 21:48 #253046

• KiKo
  • KiKo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Moro!
Kyselisin vaa sellast et oon ottamas kyseisiä liskoja 3 kpl ja haluisin et yks niistä olis uros, mut en haluis mitää poikasia et miten toimia ? Pystyykö naaraat olemaan keskenään ilman riehumista?

Ja sitten jos joku haluisi viel kertoa ruokkimisesta jotai esim. mitä syötätte kuinka usein yms .. :)

Jos joku vielä voisi kertoisi terraarion lämpötiloista ja kosteusmäärästä enemmän? (:

Ittelläni on 2karoa, uros ja naaras. Naaras on ollu melko "väkivaltanen" alussa kun uroksen ostin sille kaveriks :) mut kyllä ne nyt on ihan rauhottuneita. Luulen että naaraat pärjäävät oikein hyvin keskenään, sillä mitään kahinoita tuskin tulee.

Itse ruokin liskojani jokatoinen päivä, mm. Vahakoisilla, sirkoilla ja kesällä niillä mitä pihalta löytyy :) Jauhiksia ei mun liskot oo suostunu syömään, eikä niitä paljoa saisi karoille syöttääkkään niiden kitiinikuoren takia.. Kärpästen toukat on myös hyvin mennyt ja etenkin kärpästen saalistaminen on kivaa katseltavaa ^^

Terran ihannelämpötila on siinä 22-24 celssiusta päivällä, illalla saa tippua nonrmaaliin huoneenlämpöön (n. 18-21 celssiusta) Kosteusprosenttina 50-70%

olkaat hyvätten :)
2.1 Pantherophis guttatus 2.3 Melopsittacus undulatus

anolis carolinensis 17.09.2008 21:07 #253761

• Some
  • Some hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Paljonko muitten terraarioissa on lämmintä?
Spotti vai lämpömatto ? ja antaako kaikki vitamiineja?

Re: anolis carolinensis 19.09.2008 22:37 #253980

• KiKo
  • KiKo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Paljonko muitten terraarioissa on lämmintä?
Spotti vai lämpömatto ? ja antaako kaikki vitamiineja?

Mieluummin spottilamppu, koska ovat tosi harvoin maalla. Annan vitamiineja joka kerta kun ruokin ne. :)
2.1 Pantherophis guttatus 2.3 Melopsittacus undulatus

Anolis Terra 02.10.2008 10:48 #255125

Anoliksia olen miettinyt seuraavaksi vuodeksi 2kpl... Ensin katsoin Ruskeita Anoliksia Anolis Sagrei Mutta sitten nuo karot vievät voiton :) Näyttävät enemmän ''mulle sopivimmilta'' kuin ruskeat anot :) Niin siis nyt itse asiaan --> Terraksi ajattelin 120x50x70kokoista terraa, sinne ajattelin sijoittaa: Kaksi luolaa joissa voi piileskellä ja nukkua, hiekka puhalletun viiniköynnös ''mytyn'' siis sellaisen missä kiipeillään.. Ja Kasvillisuudesta en vielä tiedä, niin voisitteko kertoa mitä lajia kannattaa? ja pohjaksi turvetta tai hiekkaa. Ja ofc piilopaikkojakin :D Ajattelin kasvejakin asettaa niin, että nekin toimii piiloina :) Mutta nyt siis Witamiini kaipaisi kasvilajeista tietoa! Kertokaapas te kokeneemmat! :)
-Witamiini

Re: Anolis Terra 02.10.2008 12:29 #255136

• Asta A.
  • Asta A. hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mutta nyt siis Witamiini kaipaisi kasvilajeista tietoa! Kertokaapas te kokeneemmat! :)
Witamiini voi etsiä myös ihan itse tietoa foorumin haku-toiminnon avulla. Sen avulla löytyi esim. seuraava viestiketju:

Terraario ja elävät kasvit

- Asta, moderaattori
Ei mitään söpöilyä......

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 03.10.2008 18:00 #255345

Niin.. Käsitelläänkö anoliksia lainkaan? :o (Tuollaista pikkuseikkaa nyt tää kaveri nysvää. >.< Olis tämänki aikasemmin voinu kysyä. :D)
-Witamiini

Vs:Karolinananolis [Anolis carolinensis] 03.10.2008 18:15 #255351

Niin janyt vasta tajusin tätäkin asiaa katsoa >.<'' Eikö korkeus ole parempi mitta isona, kuin leveys? Esim. 80x50x90?? (Anteeksi nämä viestit peräkkäin :S) Kun kattellu oon noit muita terroja kuvista, niin aika usein korkeus on ''ykkösmitta''.
-Witamiini

Re: anolis carolinensis 07.10.2008 11:13 #255867

• [Anna]
  • [Anna] hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
"Terran ihannelämpötila on siinä 22-24 celssiusta päivällä, illalla saa tippua nonrmaaliin huoneenlämpöön (n. 18-21 celssiusta) "

Mitenkkäs kun itekin olen nyt ottamassa noita liskoja kaks kpl ja mietin, että meillä normaali huoneenlämpö on 22-23 celssiusta eikä ole vielä edes pattereita päällä...että meneekö terra liian kuumaksi kun laittaa spotin päälle?
Sivu luotiin ajassa: 0.494 sekuntia

Yhteistyössä