Minulla on karolinananoliakoiras, joka on todella nirso. Kesällä ruokinta ei tuota ongelmia, kun puutarhasta löytää vaikka mitä, mutta talvi on toinen juttu.
Jauhomatoja kasvatan ja yritän aina tarjota niitä, jotka ovat juuri luoneet nahkansa, eli niitä valkoisia.
Lisäksi lisko saa pilkkikärpäsiä (ostan toukkia kaupasta ja odotan, että kotiloituvat ja kuoriutuvat kärpäsinä) joilla se lähinnä eleleekin, jauhomadot kun eivät kelpaa kuin pahimmassa hädässä.
Nyt kasvattelen kenttäsirkkoja, eivät vain ole vielä edes aikuisia. Lokusteja yritin, mutta ne kuolivat, kenttäsirkat tuntuvat (toistaiseksi :?) helpommilta.
Miten voisin monipuolistaa liskoni ruokavaliota? Ovatko pienet kenttäsirkat hyvää ja turvallista anoliksen ruokaa; kelpaavatko ne teidän anoliksillenne? (Kai jollakulla muullakin näitä on?

)
Tiedän, että se kaipaisi seuraa, mutta en voi ostaa lisää anoliksia, ennekuin minulla on jokin varma talviruoka.
Eli ehdotuksia ruoaksi, jota voisin itse kasvattaa? Kiitos paljon vinkeistä!
Kyllähän "Kyösti" pärjäilee noilla kärpäsillä (niitäkään ei suostu tuokkana syömään), mutta ei lisä pahaa tekisi. UV- ja lämpölamppu liskolla toki on, ja lisään ruokaan toisinaan (siis aina kun mahdollista, pillikärpäsiin vaikeaa) vitamiini-kalkki-jauhetta. Vitamiinistakaan se ei vain tykkää, syö paremmin ilman 8O