Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Leopardigekon käsittely ja kesytys

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 29.03.2010 22:52 #302104

Olen itse huomannut saman leoskini kanssa, pidän kyllä päätä etu ja keskisormen välissä ;) rento kuin mikäkin siinä vaiheessa :) Ostin oman liskoni noin 2 vuotta sitten käsikesynä mutta koulu ja työ kausien aikana ei ole ollut aikaa kuin vaihtaa veden ja laittaa ruokaa. mutta nyt taas harjoittanut sellaiseksi ettei panikoisi sylissä :)
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 30.03.2010 22:31 #302232

• Milzu
  • Milzu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No mulla onneks on sitte äiti auttamassa jos se osaa. En oo koskaan pitäny leoskia kädessä eli voisko joku laittaa kuvan miten sitä pidetään.

Olisin tosi kiitollinen

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 20.04.2010 19:04 #305315

• Bobolove
  •  hahmo
Mulla on pikku probleemi. Aina kun avaan leoskini terran liukuovet, gekko tulee heti katsomaan ja joskus koittaa tulla pois terrastaan :/ Se on hirveen sosiaalinen ja kun vaikka sumuttelen rauhassa wetboxia, laitan jauhiksii, tms, gekko tulee heti katsomaan, nuolemaan kättäni, ja joskus kiipee kädellekkin... Hyvähän se, kun on sosiaalinen lisko, mutta joskus pelottaa, että kun avaa liukuovet, niin gekko tulee ulos terrasta...

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 20.04.2010 19:24 #305320

Bobolove, tuttua... Ennen mun gekko ei piitannut musta ollenkaan, mut nyt yhtäkkiä se tahtoo aina kiivetä kädelle. Se on oppinut kuinka kiivetä oviluukun reunalle ja tulee siitä yli, pakko ottaa kädellä vatsaan. Ei hetkekskään uskalla kääntää katsetta pois jos ovet on auki, on aika vikkelä tyttö tuo.

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 20.04.2010 19:33 #305324

• Bobolove
  •  hahmo
En sitten tiedä haluaako vain kädelle, onko vain utelias, nauttiiko käden lämmöstä vai haluaako livohkaan... Voiskohan tehdä silleen, että kun mun leoskin terra on pöydällä, niin aitaa jotenkin pöydän niin, että jos vaikka gekko pääseekin terrasta, niin ei ainakaan pöydältä tippuisi?
Tai toinen vaihtoehto on, että laitan leoskin vanhaan akvaarioon, jossa ei oo liukuovia.

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 20.04.2010 23:53 #305379

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Bobolove: Heh, onko toi ongelma? Hyvähän se vaan on, jos sun leoskis tykkää tulla seikkailuille. Senkus annat tulla kiipeilemään. Meillä tulee joka leoski ja saahan siinä ehtoon vierähtämään, kun 8 leoskia vuoronperään annat kiipeillä rauhassa. Käsivarsilla ja niskassa tykkäävät kiipeillä erityisesti. Jotkut jäävät kaulalle tönöttämään jne. Mukavaahan se vaan on, kun on uteliasta porukkaa.
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 21.04.2010 00:36 #305390

• Bobolove
  •  hahmo
Nii, noo juu, onhan se kiva kun on sosiaalinen gekko, tänään hän asteli mun kädestä mun pöydälleni ja sain melkein sydänkohtauksen, ettei tipu pöydältä :/ Meinas lähtee mua karkuunkin, kun otin sen takaisin käteen ja laitoin terraan :p Nii, siis Bobo on ollu mulla vasta päälle viikon.. :/

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 21.04.2010 03:33 #305417

Milzu kirjoitti:
No mulla onneks on sitte äiti auttamassa jos se osaa. En oo koskaan pitäny leoskia kädessä eli voisko joku laittaa kuvan miten sitä pidetään.

Olisin tosi kiitollinen

Youtubesta itse olen katsellut leogekkojen omistajien tekemiä pätkiä, sanoilla leopard gecko handling pitäisi löytyä liikkuvaa kuvaa aiheesta. Moni videoista ei kuitenkaan varmaan ole... ammattilaisen tekemä, joten pientä skeptisyyttä mukaan. ; ) Silti videokuvan katseleminen on itseäni auttanut hahmottamaan, miten eri elukat liikkuvat.
Avicularia sp. "Peru Purple" 0.0.1 [Ingeborg] - Brachypelma smithi 0.0.1 [Hildegard] - Chromatopelma cyaneopubescens 0.0.1 - Elaphe guttata/Panterophis guttatus 0.0.1 - Euathlus sp. "Red" 0.0.1 [Irmentrud] - Eublepharis macularius 0.0.1 [Shahzadeh] - Grammostola rosea 0.1.0 [Sieglinde] - Lasiodora striatipes 0.0.1

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 21.04.2010 21:34 #305508

• Bobolove
  •  hahmo
Oikeesti :D Mun gekko änkee terrasta melkeen ulos kun liukuovet avaa! Onko muilla samoin? Tiiätteks, et haluuko gekko vaan karkuun, vai mitä se tahtoo? :o Ja sitten kysymys käsittelystä: annatteks siis teiän leoskin mennä olkapäälle? Mä en uskalla, ettei se hyppää alas :( Pelkään niiiiin et oma leoskini putoo, kuolee, ja, ja.... nyyh.

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 22.04.2010 01:57 #305570

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Juu kyllä nää kaikki tulee kuikuileen kun ovet avaa ja tulevat kiipeileen käsivarsille, olkapäälle jne. Varovainen olen toki aina. Arin neitomme tekee vaan pari kierrosta mun niskan ympäri ja palaa takas terraan, toiset painattais vaikka koko ehtoon siinä ja toiset parkkeeraa tosiaan esim. kaulalle ja tönöttää siinä.
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 23.04.2010 23:12 #305819

• Leoskitar
  • Leoskitar hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Leopardigekkoja & Kääpiöparta-agama
(Kaikille tiedoksi, että oon se Bobolove uudella hahmolla :D)

Voihan Vonpatti. Tänään lisko kiipesi väkisin kädelle ja yritti tulla käsivarsia pitkin ylös. Pidin kättä lasiterran reunassa ja laitoin liukuoven ihan kiinni mun käteen ja painoin käsivarteni terran kattoon ja peitin rakoja toisella kädelläni (olipas taas hiaaano selostus..:p) ettei leoskini pääsisi ulos terrastaan :/ Pelkään kuollakseni, että se karkaa! Ja sitten taas en tiedä, millä mielellä se haluaa karata terrastaan - onko se vain utelias, vai halajaako karkuun? :/ Jooh, mulla on näitä ongelmia ihan normien asioidenkin kanssa... :/ Ja tätä asiaa oonkin jo hokenut zsiljoonaan kertaan... :p
1.2 leopardigekko (Eublepharis macularius)
1.0 Kääpiöparta-agama (Pogona henrylawsoni)

Kotisivut: www.leoskittarenkullat.nettisivu.org . Vierailethan siellä ja kirjoitathan terkkuja ja palautetta Vieraskirjaan?

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 24.04.2010 00:48 #305832

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Voithan kokeilla liskon ottamista keskelle huonetta tai muuten kauaksi huoneen ahtaista piiloista, yhden tai pari henkilöä auttamaan karkaamisen estämisessä ja näin kokeilla mitä lisko haluaa terraarion ulkopuoliselta elämältä. :)

Silloin kun päästin ensimmäisen kerran leoskini pois terraariosta, se kiipesi käsivarttani pitkin kohti hartioita, kunnes yhtäkkiä pysähtyi ja koitti hypätä lattialle. Onneksi ehdin saada liskon kiinni ja hypyn alkuvaiheessa.
Kun sitten ensimmäistä kertaa päästin sohvalle, minulla oli äiti mukana ja hän esti kädellään liskon pääsyn kiellettyihin paikkoihin ja minä olin sohvan toisessa päässä tekemässä samoin. Hyppy-yritykset ovat olleet todella harvassa ja nykyään (tosin ikääkin yli 7 v) se ei enää sitä edes yritä tehdä. Sohvalle päästyään se yleensä pysyttelee lähelläni, joko vain kiipeilee minua pitkin tai tekee jossain kierroksen ja tulee sitten takaisin.

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 24.04.2010 13:09 #305875

• Leoskitar
  • Leoskitar hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Leopardigekkoja & Kääpiöparta-agama
Niin, joo. Se vois toimii. Ainoo vaan, että äiti huutaa, jos lisko tulee lähellekkin sitä XD :/ Nomuutta kyllähän mulla yks kaveri on, jolla on myös leoski ;)
Mutta mikäli mun leoski halajaa karkuun koko ajan, niin eiköhän ajan myötä rauhotu, eikä enää yritä karata :)
1.2 leopardigekko (Eublepharis macularius)
1.0 Kääpiöparta-agama (Pogona henrylawsoni)

Kotisivut: www.leoskittarenkullat.nettisivu.org . Vierailethan siellä ja kirjoitathan terkkuja ja palautetta Vieraskirjaan?

Vs:Leopardigekon käsittely ja kesytys 25.01.2011 18:40 #342308

Me totutetaan,että sirkka käteen kauhassa ja gekko tulee ottamaan sen rauhassa XD Onko oikein?:huh:
Eläinten hyväksi
- Oma bisnes.

Vs: Leopardigekon käsittely ja kesytys 25.01.2011 18:42 #342309

• Nagira
  • Nagira hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Reptilegeckos.nettisivu.org
Eli tarkoitat, että houkuttelet gekon kädelle sirkalla?
Jos niin, se on ok.
Sivu luotiin ajassa: 0.365 sekuntia

Yhteistyössä