Taidan sitten päätyä tuohon Tiligua gigasiin.

No joo... ihan yhtä raivokkaista gigas-yksilöistä olen kuullut, niinkuin olen myös kuullut *muutamasta* onnistuneesta yhteismajoitetusta. Eipä kannata liikoja toivoa gigas:istakaan. On se onnistuminen siltikin aika epätodennäköistä..
Lisäänpä nyt vielä sen, että en missään nimessä suosittele yhdistämistä. Tappeluja saattaa aina syntyä ja onnettomuuksia käydä. Stressin havaitseminen on vaikeaa jopa erittäin kokeneelta harrastajalta ja erittäin tunnettu fakta on se, etteivät sinikielet tarvitse/halua seuraa. Milipiteeni: turha riski. :?
Entä onko nämä T.g.evanescens ja T.g.keyensis yhtä "sosiaalisia" kuin T.g.gigas? Ja onko niillä samat hoitovaatimukset?
Keiensista et saa mistään ja evanescenskin on aika harvinaisuus Euroopassa. On kuulemma yleisesti ottaen T. gigas gigas:ia rauhallisempi.
Jos yrittäisin asuttaa kahta ensin samaan ja jolleivat tule toimeen keskenään niin laitan omiin terraarioihin. Kuinkahan suuren terraarion kaksi aikuista skinkkiä vaatisi? Tietysti mahdollisimman ison, mutta mikä on minimikoko?
Rakenna vaikka kaksi 100*75*60 terrra, jotka voit yhdistää ja erottaa halutessasi.
Mulla on nyt kaksi tyhjää terraariota, toinen taitaa tosin olla liian pieni edes yhdelle, mutta toinen voisi ehkä käydä? Sen mitat on muistaakseni: 80*60*50 (leveys, korkeus, syvyys).
No on siinä ja siinä. Ehkä korkeintaan Tanimbarille sopiva, jos oikein yrittää.
Sinne on kylläkin rakennettu sellainen kallio tyroksista ja päällä on urenaania ja sen päällä kittiä, sen jälkeen se on maalattu. Se vie noin kolmasosan lattian pohjasta. Ainakin siihen voisi liimata karkeaa hiekkaa tms. päälle, jotta se ei olisi niin liukas. Kiipeilevätkö skinkit vai pitäisiköhän se repiä pois? 8O
No enemmän ne on siellä pohjalle. Riippuu yksilöstä. Ei ne ainakaan hyviä kiipeilijöitä ole. Jos jätät sen kallion sinne, tilasta kyllä tulla pulaa.
No mutta, ilmoitattehan jos poikasia vaikka vahingossa tulisi jommalle kummalle teistä. Tai jos saatte tietoonne jonkun muun mahdollisen kasvattajan. Tai sitten en malta odottaa ja käyn hakemassa eläinkaupasta, vaikken kyllä mielellään kävisi

Eläinkaupoissa olen nähnyt vain luonnosta pyydettyjä indosinikieliä. Jos haluat, olen menossa Saksaan ja tuon sieltä itselleni ehkä muutaman tambskun. Jos tilaa riittää ja skinkkejä löytyy voin
ehkä tuoda sullekkin. Mailaa jos tahdot.
Tai sitten vielä parempi vaihtoehto ja hommaat Niinalta seuraavasta poikueesta indosinikielen.