Viljakäärmeen käsittely / kesyttäminen 
 | | |
|
Aihe: Viljakäärmeen käsittely / kesyttäminen
|
|
Viljakäärmeen käsittely / kesyttäminen 7 vuotta, 10 kuukautta sitten
|
|
|
Niin.. Minulla on ollut nyt viljakäärme noin vuoden.. ja se tuli minulle ihan poikasena. Se on elänyt sellaisessa pienehkössä yltä-avattavassa terraariossa tähän asti.. (hakusessa on kyllä isompi terra..)
Olen käsitellyt Histamiinia sen verran, että olen koskettanut sitä, jos olen siivoillut terraa, mutta ihan konkreettisesti käteen en ole häntä ottanut.. ensinnäkin, tuntuu, että ylhäältä-avattavasta terraariosta on vaikea olla kontaktissa matoseen.. tunnen olevani "hyökkäävä" Histamiinia kohtaan ja koen satuttavani häntä :oops: (en kai tee niin..?), jos yritän"ottaa" häntä käteeni..kun olen lukenut, että käärmeet saa helposti mustelmia jne.
Hmm.. olisi ihana saada kuulla teiltä kokeneemmilta käärme-harrastajilta jotain neuvoja.. Itse olen vasta aloittelija näissä asioissa, Histamiini on ensimmäinen kokemukseni käärmeiden maailmaan.. ja paikka jossa asun (Salla) on täydellisesti sivistyksen ulkopuolella.. lapissa..ja täältä on melko epätoivoista yrittää saada joltain läheiseltä neuvoja.. olen varmaan ainut matelija-harrastaja sadan kilometrin säteellä..-huoh-
Eli.. Onko se paha, etten ole käsitellyt Histamiinia vielä ns. kunnolla.. ? Entä miten minun pitäisi tämän asian kanssa toimia?.. Histamiini ei siis pelkää minua enkä minä sitä.. ainut on vain, että en tiedä mistä aloittaa.. se antaa minun"silittää" itseään ja muutenkin koskea, kutta tämä käteen ottaminen on vielä ongelma.. Auttakaa tyttöä mäessä *virn*..
-elisa-
|
|
|
|
|
|
|
Vs:Viljakäärmeen käsittely / kesyttäminen 7 vuotta, 10 kuukautta sitten
|
|
|
Mieluummin rohkaiset itsesi mahdollisimman pian, koska mitä pidenpään ootat niin sitä aremmaksi tulet itse käärmeestäsi puhumattakaan :roll: .
Jos se antaa sinun koskettaa ja silitellä itseään niin en uskoisi suurempia ongelmia olevan.