Tervehdys!
Meidän kaksi aikuista viljapoikaa asuvat mieheni tekemässä 170 cm korkeassa, noin 800 litraisessa terrassaan. Suunnittelimme hommaa noin vuoden ja vihdoinkin viime jouluna uusi komistus saapui olohuoneeseemme. Kaksi 90 asteen kulmassa olevaa takaseinää on tehty kirsikkapuusta (saman värinen kuin alla oleva hylly). Terra on viisikulmainen, eli siis puuhun yhtyy kaksi lasiseinää ja sitten edessä koko terran korkuinen lasiovi. Alhaalla ja ylhäällä kirsikkapuiset "kehikot". Pohjan olen peittänyt hyvin veden kestävällä pressulla, (on niin hyvin laitettu kiinni pohjaan, että käämeet eivät mitenkään pääse sen alle). Päällä sitten Reptibarkkia. Hienosti on toiminut, eikä hajuja ole tullut. Siivouskin on helppoa, kun mahtuu itse hyvin terran sisään. Olen miehestäni niiiiiin ylpeä! Aluksi ajatus käärmeistä perheenjäseninä hieman oudoksutti häntä, mutta kun pojat saapuivat, oli mieheni myyty!
Tein pojille lötköttelykoreja Anttilasta ostetusta kylppärin vihreästä, muovisesta korivaunusta; kaksi koria vastakkain ja luola on valmis(matelijamattoa vähän alle pehmukkeeksi) ja sitten katon rajaan yksittäinen kori paistattelupaikaksi. Lämpölamput ovat terran ulkopuolella seinässä, joten palovaaraa ei ole. Somisteina on silkkikasveja, en ole jaksanut alkaa hoitaa eläviä.
On ollut niin ihanaa katsella sulavien kärmyleiden huimia kiipeilyjä ylös ja alas! Tosin muutaman kerran varsinkin viime keväänä ryntäsimme keskellä yötä olohuoneesseen kamalan ryminän pelästyttäminä, mutta kaikki oli OK, onneksi! Juuri nytkin pojat köllivät tuolla katon rajassa katsellen kirjoittamistani.
Ruokaeläimet ovat sulassa sovussa pakastimessa pullien ja marjojen kanssa. Tietäisivätpä vieraat...

!
Sirpa