Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Ärhäkkä rottis

Ärhäkkä rottis 09.02.2010 01:14 #296644

• Rottis
  • Rottis hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Nyt täytyy nolona tulla tänne kertomaan huoleni.
Minulla on siis kaksi Evergladesin rottakäärmettä. Toinen on aina ollut pikkuisen ärhäkkä, mutta nyt on mopo karannut käsistä. Henkilökohtaisista syistä en pysty huolehtimaan noista niin hyvin kuin voisi ja käsittely on jäänyt vähemmälle parin vuoden aikana. Varsinkin tuo koiras luulee nyt kaikkea ruuaksi ja käy hanakasti kiinni vaikka olisi juuri syönyt. On siis ymmärrettävän vaikeaa siivota terraa tai vaihtaa vesi, kun tämä on heti kiinni kädessä. Pelottaa aivan saamaristi avata edes terran ovi. Tämä johtaa kierteeseen jossa käärmeen pelossa käsittely jää vielä vähemmälle.
Nyt olen päättänyt luopua toisesta käärmeestäni, mutta kuka ottaisi tuollaisen hirviön? Haluaisin mielelläni vielä suoda sille mahdollisuuden vaikka jossakin toisessa kodissa, mutta jos kukaan ei sitä ota, on se viimeinen vaihtoehto jäljellä. Itse en enää kertakaikkiaan kykene molempia hoitamaan.

Vinkkejä miten saisin kiukkuiselle käärmeelleni uuden kodin?
Viimeksi muokattu: 09.02.2010 01:14 Kirjoitti: Rottis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Ärhäkkä rottis 09.02.2010 01:40 #296645

• ^Mindi^
  • ^Mindi^ hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
mun mielestä täällä foorumillakin on joku joskus hakenut haasteellista käärmettä.. Ehkäpä sua onnestaa ja joku sellainen ihminen olis valmis ottaa käärmeesi.. =)

Mulla vähän sama ongelma mun kuningaskäärmeen kanssa joka meinaa tulla näpeille aina kun sitä käsittelee/syöttää.. Oon hanskat kädessä sitä käsitelly nyt sitten, mutta silti pelottaa välillä :D
1.2 Pantherophis guttatus, 0.1 Epicrates cenchria cenchria, 1.0 Rhacodactylus ciliatus, 0.0.1 Grammostola Rosea

Vs:Ärhäkkä rottis 09.02.2010 02:34 #296648

• ande78
  • ande78 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Hiukka menee ot.
Mutta meillä on yks aikuinen vilja ja jos likka menee laittaan vettä yms käärme käy näpeille ,( eikä päästä irti), hyökkii terran lasia vasten. yms.
Sitten mä saan vaikka vääntää solmuun.
Mutta kyllä varmaan tuolle kiukullekin löytyy koti ja saattaahan olla että sinussa on joku haju joka aiheuttaa hyökkäilyt??Ja jota ei jollain toisella ole.

Vs:Ärhäkkä rottis 09.02.2010 02:58 #296653

Mä siivoan sähäkämpien kaverien terrat tai vaihdan vedet silloin kun ne on piilossa, käytän hanskoja ja tarvittaessa koukkua. Niillä hoituu aggressiivisemmankin lieron käsittely.

Minen koskaan ole oikein ymmärtänyt, miksi käärmeen aggressiivisuus on ongelma. Ei nuo mitään sylieläimiä olekaan, ja pakolliset käsittelyt hoituu edellä mainituin apuvälinein. Käsittelemättömyys ei siis ole huonoa/puutteellista hoitoa, vaan ihan päinvastoin.
Sitä en toki tarkoita väheksyä, jos aggressiivinen käytös pelottaa niin, ettei eläimen omistaminen ole enää mukavaa. Silloin paras vaihtoehto on varmasti myydä. En usko, ettei eläin ärhäkkyyden takia uutta kotia löytäisi. Eli tuskinpa piikille asti tarvitsee mennä. Kaunis elukkahan se on, ja on monia joita kiukkuisuus ei haittaa.

Myyntiosioon ilmoitusta vaan, kyllä se kaupaksi menee. Vois jopa harkita itse, mutta just nyt ei talous anna periksi ylimääräisiä hankintoja ;P
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs:Ärhäkkä rottis 10.02.2010 00:21 #296747

• belve
  •  hahmo
Minä haluan sen!!!! Olisi ihana. Onko kuvia?

Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:Ärhäkkä rottis 13.02.2010 14:27 #297042

• Scilla
  • Scilla hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Samaan aikaan belvellä on myynnissä käärmeitä joita ei voi nykytilanteessa pitää?! "Täytyy saada pikaisesti muuton alta pois"

Vs:Ärhäkkä rottis 13.02.2010 15:42 #297047

• Tepadj
  • Tepadj hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Itselläni kaikki käärmeet ovat olleet todella aggressiivisia yksilöitä, joten kokemusta löytyy ja kyseinen laji olisi mielenkiintoinen.
Alkoi hommat pyöriin hanskassa. Menin kauppaan ja ostin märkäpuvun, maskit ja räpylän.
Sivu luotiin ajassa: 0.301 sekuntia

Yhteistyössä