Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Käärmeen purema

Vs:Käärmeen purema 24.03.2006 00:14 #160038

• ado
  • ado hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
sillä on kevättä rinnassa. mulla ei kukaan syö keväällä, kaikki vaan jyskää seiniä ja jyystää kämppistä :) se menee ohi, tarjoa ruokaa silloin tällöin ja tarkkaile käärmeen kuntoa
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Käärmeen purema 24.03.2006 12:33 #160051

• HeHe
  • HeHe hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
jeh ilmanmuuta ja komja uus 5000litranen terra(kiitokset Mikkeliin ja terkut^^)

Kiitokset terkuista ja takaisin lappeeseen.Hurjaltahan tuo purema näytti. Tovottavasti Topi on jo kotiutunut. Meillä on yöt oudon hiljaisia kun poika ei tipahtele orreltaan joka yö. :D
http://koti.mbnet.fi/oskutvs

Myynnissä kuningasboa + suuri terraario

Vs:Käärmeen purema 24.03.2006 21:26 #160097

• TeeJii
  • TeeJii hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
sit semmosen kikan oon huomannu et jollei ruoka maita ni tarjoile ruoka terrassa siis jos aiemmin oot ruokkinut terran ulkopuolella. ainakin itselläni toi kikka toimii esim. eilen illalla kun ruokein niin ei millään ottanut tyby lattialt mut kuhan pääsi terraan oksalle ni otti ilmasta ja teki vartalostaan pöydän ja söi ison rotan roikkuen hännästään puunoksasta^^ Oli hieno näky, pahus vaan kun ei ole kameraa=(
Jätä ajattelu hevosille niillä on isompi pää.

ensimmäinen purema 24.03.2006 23:49 #160104

juu meillä pääsi käymään tossa kolme viikkoa takaperin niin et vipera latasti gaditana pääsi iskemään mua sormeen
(omaa huolimattomuuta) nyt käsi rupeaa olemaan normaali. et sellainen ensi purema.

Vs:Käärmeen purema 25.03.2006 21:18 #160158

Meillä on kaksi kunkkupyyttonia, Åtto 2v. ja Tytsy 4v.( ostettu pari kk sitten) eikä kumpikaan ole purrut kertaakaan, tai edes ollut hyökkäys asennossa.

Tytsyä ei kuulemma ole paljon käsitelty, mutta se käyttäytyy kuin kesy, päätäkin saa koskea ihan kuin olisi aina silitelty :)

-Päivi-
-Jos käärmeellä olis jalat,se olis lisko,mut jos liskolla ei olis jalkoja,nii eiks se olis... raajarikko-

Vs:Käärmeen purema 25.03.2006 23:20 #160171

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei ole koskaan päässy puremaan, saati edes kunnolla yrittänyt... mutta verrattuna viljakäärmeen puremaan olettaisin tuntuvan enempi, vaikkakin kyseessä onkin vain pikkuinen hortu.

=) 26.03.2006 11:30 #160198

• enuli13
  • enuli13 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
kiva tuo hortun purukalusto. ;p

Meillä pakkosyötettiin antaresiaa, jolloin itse tökkäsin sormeni sen hampaisiin.
Tuskinpa tätä voidaan lukea "puremaksi". ;D
Ei sattunut, verta kyllä tuli.
"Since God is not available, how may I help you?"

purema homma 01.04.2006 00:27 #160892

eka purema, otin meidän kiltin kolumbian sateenkaaren terrasta ja ylläri ylläri.... ylä huuleen kiinni!!! veret tuli mut eipä tuo ihmeempää kipua tuottanu... KAIKKI ON SUHTEELLISTA!!!!

Burmalainen puri 14.10.2006 04:04 #180395

Alkukesästä reilu kolmimetrinen burman python nappasi kädestä kiinni kun olin ruoka-aikaan vähän huolimaton.suuhun meni koko nyrkki rannetta myöten ja väiski alkoi oikein tosissaan syömään nyrkkiäni.pyöritti häntänsä pakastimen taakse ja alkoi kiskoa meikäläistä nurkkaan.odottelin siinä 10-15 minuuttia eikä päästänyt irti.verta lensi lievästi sanottuna aika lailla.sain siinä rukkasen laitettua vasempaan käteen ja ensin yläleuan kädestä irti ja sitten toisen.ei sitten enää purrut ja sain laitettua terraarioon.sairaalareissu siitä tuli,penisilliiniä ja jäykkäkouristustehostepiikki.ja tietysti tikkejä tarpeeksi.väiski oli tuon jälkeen tosi nolon tuntuinen pari viikkoa.ikinä ei ennen ole purrut vaikka nukkuu toisinaan vieressä ja käsittelen sitä lähes päivittäin kun haluaa ulos terraariosta.ruoka-aikaan toinen on pakko syöttää erillään kun noita elukoita on kaksi kappaletta.kokemus tuokin,eihän tuo lujaa pure mutta on tiukasti kiinni,pitkät ja terävät hampaat eikä viitsi kaveria vaurioittaa väkisin irti repimällä.ei silti pyrkinyt muuten kimppuun eikä kuristamaan,voimaa tuonkokoisella kyllä riittää kun joskus sen kanssa tullut vehdattua.

Vs:Käärmeen purema 14.10.2006 12:01 #180398

• axxu
  • axxu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minulla on python regius, kesy sellainen, mutta neiti on nälkäisenä yrittänyt muutaman kerran minuakin haukata. Onneksi on mennyt ohi..

Vs:Käärmeen purema 15.10.2006 02:43 #180462

• Rottis
  • Rottis hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
On nyt ihan pakko tulla kertomaan, että kyllä pienemmänkin käärmeen purema kunnolla kirpasee. Oma keltainen rottikseni nuorempana oli aikas villiä sorttia ja monesti kävi näpeille. Rauhottui kuitenkin käsikesyksi melko pian eikä ole koskaan ketään uhkaillut eikä ees suutaan availlut puremis mielessä. Mutta sitten kun omistaja on tumpelo, sattuu kaiken laista. Kerran ruokin sitten pikkuistani (joskus vuosia sitten). Tarjosin hiirtä, pidin hännästä kiinni, käärme julmetun nälkäinen ja iski sitten tosi nopeesti (tuskin kansi oli nostettu) ja napasi suoraan peukaloon kiinni! Innoissaan sitten luuli peukkua ruuaksi ja kiertyi vielä ympärille niin ettei millään meinannut saada irti! Kun lopulta sain revittyä madon irti ja takaisin terraarioon oli peukku aika palasina XD Verta tuli niin pirusti! Sen jälkeen oon ollu tosi varovainen ruokinnassa ettei vaan joku päivä oo yks sormi vähemmän :P
Varokaa nälkäisiä käärmeitä!

Käärmeenpurema 17.12.2006 14:41 #186795

• Epulis
  • Epulis hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Myrkkykäärmeitä lukuunottamatta, tuleeko käärmeenpuremasta juosta ensiapuun? Mikäli haava on pinnallinen, "itse korjattavissa" (:D), niin onko mitään syytä lähteä sairaalaan? Voiko esim. olla jotain tauteja (suomalaisilla käärmeillä) jotka välittyisivät pureman kautta? esim. kissojen/hevosten ym. kanssa jäykkäkouristusrokote oltava voimassa.

Käärmeenpurema 17.12.2006 15:42 #186802

• TeeJii
  • TeeJii hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Myrkkykäärmeitä lukuunottamatta, tuleeko käärmeenpuremasta juosta ensiapuun? Mikäli haava on pinnallinen, "itse korjattavissa" (:D), niin onko mitään syytä lähteä sairaalaan? Voiko esim. olla jotain tauteja (suomalaisilla käärmeillä) jotka välittyisivät pureman kautta? esim. kissojen/hevosten ym. kanssa jäykkäkouristusrokote oltava voimassa.

No en minä ainakaan ole mennyt vaikka pahasti on napannutkin, tietty jäykkäkouristus on voimassa ollut. Mutta en muutenkaan turhia mene lääkäriin itkemään.
Jätä ajattelu hevosille niillä on isompi pää.

Käärmeen purema 17.12.2006 15:50 #186804

• santses
  • santses hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meidän P. regius nappasi käteen kiinni vedenvaihdon yhteydessä. Tosin mato oli silloin ollut meillä vasta muutaman päivän, ja oma vikahan se oli, mitäs tökkäsin käteni sinne uhkaavan oloisesti :D

ei sattunut, eikä vertakaan paljoa tullut. Enemmän siinä säikähtää sitä äkkinäistä iskuliikettä. Tästä viisastuneena olen ottanut nahkahanskat käyttöön, vaikka eipä tuo matonen ole enää mennyt hyökkäysasentoon käden nähdessään :)

Vs:Käärmeen purema 17.12.2006 18:42 #186808

• anuska
  • anuska hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eipä ole meidänkään viljikset vielä napannut kiinni. Pikku reiät kai nuin olemattomista hampaista jäisi, mutta sitä hyökkäystä varmaan tulisi säikähdettyä eniten. ^^
Sivu luotiin ajassa: 0.359 sekuntia

Yhteistyössä