Itse tutustuin tuossa muutama vuosi sitten erään kaverin niin kovin symppikseen viljakäärme-herraan. Tällä hetkellä kyseisellä matosella onkin jo ikää yli kymmenen vuotta.
Olin kyllä matosesta kiinnostunut, eikä kammoakaan ollut, en kait vaan tyhmänä tullut vielä ajatelleeksi että itselle voisi sellaisenkin eliön ottaa!
Itsellä kun ei aiemmin ole ikinä minkäänmoisia lemmikkejä ollut, kaiken maan karvaturreille kun olen allerginen.
Lopullinen sysäys tapahtui kun olin jo reilun vuoden päivät silloisen (ja siis edelleen nykyisen

) poikaystäväni kanssa seurustellut ja kävi sattumalta ilmi että hän on jo vuosia miettinyt että käärme lemmikkinä olisi mielenkiintoinen. Värimuotokin oli jo selvillä!
Veinpä siis sitten herran tälle samaiselle kaverille tuota mainiota matosta katsomaan ja siitäkös syttyi into kummallekin! Kyseessä oli syksy/talvi 07, ja seuraavana keväänä meille sitten ilmestyikin Matiakselta puolivuotias suloinen candycane poitsu.
Hupaisaa asiasta taisi tehdä se, että äijä-kultani oli asiasta jo pitkään haaveillut, mutta se olinkin sitten minä joka hurahti asiaan täydellisesti! Genetiikasta kiinostuneena plärään täällä jatkuvasti keskusteluja läpi, ja kotia koristaa tällä hetkellä kolme suloista ja kaunista viljapoikaa.
Tulevaisuudessa sitten on haaveissa lisää, tällä hetkellä kolme kasvavaa 'lasta' on opiskelijan budjetille riittämiin!