Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Sukkanauhakäärmeen hinta ja UV-lampun haitat ihmiselle?

Sukkanauhakäärmeen hinta ja UV-lampun haitat ihmiselle? 15.04.2009 00:02 #272414

Elikäs minulle on tässä lähipäivinä muuttamassa sukkis ja haluaisinkin nyt kysyä,että mikä on sukkanauhakäärmeen hinta suunnilleen?

Kysyn tätä siksi,että nykyinen omistaja käski minun maksaa omantunnon mukaan ja haluaisinkin olla rehti ja maksaa sopivasti,enkä liian vähän tai liikaa. Kyseessä on noin nelivuotias käärme.

Entäs,voiko UV-lampusta olla haittaa minulle? Lähinnä silmiä meinasin. Minulla ei vielä ole heijastinta,koska en tajunnut lampun olevan sokaisevan kirkas! Vieläkin tuntuu silmissä,vaikka lamppu oli päällä vain pienen testauksen ajan.

Kaikki muu toki on jo valmiina. Enää käärme puuttuu!
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Sukkanauhakäärmeen hinta ja UV-lampun haitat ihmiselle? 19.04.2009 03:20 #272788

• Denier
  • Denier hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Sukkisten hinta vaihtelee aika paljon mistä hankkii tai jos on harvinaisempaa alalajia jne. mutta sellanen keskiverto hinta "perus sukkikselle" pyörii varmaan jossain 35-45€ hujakoilla. Joskus edelliselle omistajalle hyvä uusi koti on tärkeämpi kuin raha ja käärme saattaa lähteä mukaan vaikka kahvipaketilla.

UV-säteet eivät läpäise tavallista lasia, joten ei sitä suuressa määrin varmaan sieltä terraariostakaan karkaa. Eikä se lamppukaan ole loppujen lopuksi (ainakaan toivottavasti) niin kovin tehokas että siitä mitään suurempaa haittaa olisi.

Onnea vaan uuden tulokkaan johdosta!

Vs:Sukkanauhakäärmeen hinta ja UV-lampun haitat ihmiselle? 20.04.2009 15:49 #272924

Kiitos! Minulla on siis lamppu terran ulkopuolella,verkkokannen päällä. Nyt minulla on myös heijastin,eli valo ei enää häikäse silmiä.

Olinkin sopinut entisen omistajan kanssa noin 50€:n summasta ja se näytti osuneen oikeaan!
Sivu luotiin ajassa: 0.293 sekuntia

Yhteistyössä