Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Viljakäärmeen nytkähtely

Viljakäärmeen nytkähtely 05.04.2009 20:23 #271608

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Kaikki eläimet ovat ihania
En löytänyt varsinaista keskustelua ongelmaani. Huomasin tässä kolme päivää sitten että viljakäärmeeni nytkähteli (aivan niinkuin olisi ollut hikka) paikoillaan neljäkin kertaa perättäin ja aika voimakkaastikin. Luulin viimeksi sen johtuvan pitkästä nahanluonti välisestä ajasta, mutta luodessaan nahkansa viime kuulla ei nytkähdellyt sen jälkeen, kun vasta nyt kolme päivää sitten taas alkoi nytkähtelemään. Sille on taas ilmestynyt yhden mahasuomun kohtaan musta poikittainen viiva, kyseinen suomu on täysin ehjä ja normaalin tuntuinen.

Eileen ja tänään en ole nähnyt sen nytkähtelevän. Viljikseni eleilee yksinään terrassa. Voisikohan olla mahdollista, että terrassa olisi liian kuivaa, kun viljikselläni on ns. makkaroita mahassa. Olen sumutellut terran lasipintoja aurinkoisina päivinä. Viljikseni syö hyvin, joten siinä ei ole ongelmia.

Olisi hyvä tietää pitääkö kiikuttaa viljistä eläinlääkärille vai panikoinko liikaa asiasta.
Olen eläinholisti
Viimeksi muokattu: 05.04.2009 20:25 Kirjoitti: tsuki.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 05.04.2009 22:23 #271629

Nytkähtely liittyy (ainakin meillä) lisääntyneeseen auringonvaloon ja lisääntymiskauteen. Jopa pikku poikaset nytkähtelevät joskus ruokinnan jälkeen - tiedä sitten onko siihen "hikkaan" joku muu syy kuin kevät, mutta vähän vanhemmilla se liittyy paritteluhalukkuuteen. Esim. kaksi koirasta voi painiskella keskenään nykiä nykyttäen melkoisen hurjastikin, kun kiima ottaa ylivallan ja pitää kokeilla josko se toinen sitten kuitenkin olis naaras.
http://www.freewebs.com/finserpent - FinSerpent - viljakäärmesivuni

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 05.04.2009 22:39 #271634

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Entä kun viljikseni on naaraspuolinen ja eleilee tosiaankin yksin terrassa, niin voisiko se johtua siitä että se haluaisi kumppanin itselleen?
Olen eläinholisti

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 07.04.2009 21:55 #271799

• ado
  • ado hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
ei se kaipaa kumppania. käytös on normaalia eikä tarvitse eläinlääkäriä :)

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 07.04.2009 22:14 #271801

Juu, normaalilta vaikuttaa. Minulla jotkut matoset nytkähtelevät juuri kun ovat saamassa hiiren. :)
I am going to live forever... or die trying!
RogueStar kotisivu :: RogueStar YouTube

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 08.04.2009 00:47 #271809

Tänään ruokin ekaa kertaa Weeruskan kotona ja pikkuinen kävikin kiinni kuin sika limppuun... huomasin että syömisen jälkeen tämä yksilö myös nytkähteli ja tuijotteli mua kaipaavasti, en tiedä sitten jäikö nälkäiseksi? Yritti myös napata mua kun nostin takas terraan, liekö luuli saavansa lisää ruokaa vai kokiko olonsa vain turvattomaksi...

Meinasin vain kun RogueStar tuossa ylempänä kirjoitti että saattavat käyttäytyä niin kun ovat saamassa hiiren.

Vs:Viljakäärmeen nytkähtely 08.04.2009 03:01 #271818

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kiitoksia kaikille vastanneille, nyt olonikin helpottui kun kuulin teiltä nytkähtelyn olevan normaalia vaikka viljikseni saakin vasta huomenne hiiren. Olen ensikertalainen ja nykyistä viljistä ennen ei ole ollut käärmettä.

Olen ilmeisestikin huolestunut aivan pienestä asiasta, mutta tosiaankin kiitos.
Olen eläinholisti
Sivu luotiin ajassa: 0.310 sekuntia

Yhteistyössä