Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Wetbox kunkkupyyttonille

Wetbox kunkkupyyttonille 18.03.2009 18:38 #270122

• kiinankaali
  • kiinankaali hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • #undercover-clan
Elikkä olis vähän tarkoitus tehdä wetbox kunkkupytonille, mitäs sinne tulisi laittaa pohjalle ja paljonkos kosteus siellä ja pitääkö sitä sumutella jne, kertokaa vain kaikki oleellinen ja tarpeellinen. Ja oliskos vinkkejä mitä tonne terraan vois laittaa. Linkki kuvaan http://www.kellotuspaja.org/g/index.php?p=nayta_kuva&id=332&prev=1
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Wetbox kunkkupyyttonille 20.03.2009 16:53 #270279

• ado
  • ado hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
terraarion tyhjää tilaa voisi hyödyntää laittamalla sinne paljon kiipeilymahdollisuuksia, eli isoja puunoksia ja riippuu katosta (kuvasta en saa selvää) voisi ripustaa roikkumaan tasoja joihin pääsee kiipeämään ja paistattelemaan päivää :) usein käärmeet viihtyy korkeilla paikoilla ja pytikatkin kiipeilee mielellään. lisäisin myös piilopaikkoja, esim nurinpäin/kyljelleen käännettyjä kukkapurkkeja minne mahtuu juuri ja juuri rullalle sisälle sekä joita pitkin pääsee kiipeilemään.
wetboksiin voi laittaa lannoittamatonta turvetta tai vermikuliittia. molemmat hyviä materiaaleja, eivät homehdu helposti ja pitävät kosteutta. kumpaakaan ei saa päästää kuivumaan jolloin ne voi pölytä. wetboksi pidetään kosteana sumuttelemalla/kastelemalla materiaali niin ettei se ole märkää vaan kosteaa (tarttuu sormeen painettaessa ja lämpimässä kosteus nousee boksin seiniä pitkin). periaatteessa ei ole syytä edes mitata kosteutta, kunhan materiaali tuntuu käteen kostealta se on ok. itse pidän vermikuliittia bokseissa, ensin kastelen sen kunnolla toisessa astiassa, rutistan ja siirrän wetbokseihin ja jatkossa n. kerran viikossa sumuttelen runsaalla vedellä. boksit sijaitsee suht lämpimässä terrassa joten boksin sisällä on lämmintä ja myös kosteus haihtuu.
Viimeksi muokattu: 20.03.2009 16:54 Kirjoitti: ado.

Vs:Wetbox kunkkupyyttonille 22.03.2009 20:32 #270502

• saxxy
  • saxxy hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
meillä käytössä isoin Zoo Med Repti Shelter, vähän liian kallis mutta kauniin näköinen. Sisällä sammalta eläinkaupasta (kuivatettu ja itse lisät veden). Pari kerta viikkkossa sumutan sammalta ja toimii tosi hyvin kuin pytoni on oleskellut siellä koko viikkon...

Vs:Wetbox kunkkupyyttonille 23.03.2009 16:15 #270572

karkkilaatikko johon on tehty reikä on hyvä. pohjalle turvetta.
-J-

Vs:Wetbox kunkkupyyttonille 23.03.2009 19:56 #270603

• Deanna
  • Deanna hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mun kunkku ei ole wetboxia tarvinnut, on riittänyt kun olen sumutellut terraa nahanluonnin aikana ja mitään ongelmia ei ole takinvaihdossa ollut. Kokeilin boxiakin mutta herra ei viihtynyt siellä. Muille käärmeilleni oon tennyt wetboksit ihan tavallisista Ikean muovisista säilytysrasioista, kanteen käärmeen mentävä reikä ja boxin oon täyttänyt kostealla luonnonturpeella. Näin ratkesi ainakin Teksasin rottakäärmeen takinvaihto-ongelmat joita on ollut ennen, mutta kunkku ei tosiaan ole wetboxia tarvinnut, heti ryömi pois sieltä eikä suostunut menemään takaisin. Kannattaa silti kokeilla jos tuntuu että käärme boksia tarvitsee, kunkuthan on aika persoonia ja voihan olla että tuo mun diiva on poikkeustapaus. :P
I AIM TO MISBEHAVE.

Vs:Wetbox kunkkupyyttonille 24.03.2009 23:51 #270715

hei,

samantapainen, kuin muutkin vinkit, mut tässä mun versio:

tosiaan irtokarkkilaatikko, jossa kyljessä ja kannessa reikä, jota voi tarvittaessa suurentaa.sijainti suht hämärässä terraarion nurkassa.pohjalle lannoittamaton kerran kuussa vaihdettava turve(samalla desinfioin laatikon).sumutan joka aamu kosteaksi ja laatikko lämpömaton päällä.sisällä lämpötila n. 35 astetta...mun pyton on sielä harvoin, mutta nahanluonnin viikkona lähes kokoajan ja nahka lähtee hyvin.laatikon sisällä voi olla myös pienehkö suht painava kivi, joka auttaa nahan luonnin alkuvaiheessa, kun vanha nahka on ensin saatava suun ympäriltä irti.

joskus mun pyton on myös boksissa, kun masu on täynnä.korkea lämpötila on tärkeää kuningaspytonin ruoansulatukselle.

matti
käärmematti
Sivu luotiin ajassa: 0.268 sekuntia

Yhteistyössä