Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Viljikselläni outoa väriä

Viljikselläni outoa väriä 15.02.2009 00:13 #267590

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Kaikki eläimet ovat ihania
Tarvitsen neuvoa pikaisesti.

Käsitellessäni viljistäni huomasin yhdessä suomussa olevan kirkkaan vihreää, jota yritin sormella pyyhkäistä muttei vihreä väri irronnut. Kyseinen kohta ei ole kosketusarka ja viljakäärmeeni oli käsitellessäni normaalin oloinen eli pirteä.

Nyt haluaisin kuulla hieman neuvoja, mitä voisin tehdä kyseisen ylimääräisen värin suhteen.
Olen eläinholisti
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Viljikselläni outoa väriä 15.02.2009 00:16 #267591

onko koko suomu vihreä? aika jännältä kuulostaa. onko suomu jotenkin eri tuntuinen?
-J-

Vs:Viljikselläni outoa väriä 15.02.2009 00:22 #267592

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Melkein koko suomu ja ei ole erituntuinen kuin muut suomut.
Olen eläinholisti

Vs:Viljikselläni outoa väriä 15.02.2009 12:17 #267601

• catitus
  • catitus hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minkähän värinen mahtaa ko.viljakäärme olla? Ja saiskos mahdollisesti kuvaa tästä suomusta?

Vs:Viljikselläni outoa väriä 18.02.2009 23:09 #267884

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Viljikseni väri on butter. En muuten saanut kuvaa siitä suomusta vaikka yritin ottaa salaman kanssa sekä ilman salamaa. Tuli mieleen että voiko suomujen väliin mennä turvetta, kun viljikselläni on turveastia.
Olen eläinholisti

Vs:Viljikselläni outoa väriä 20.02.2009 02:51 #267966

• ado
  • ado hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
periaatteessa voi suomun reunan alle mennä mutta ei läheskään koko suomun alle eikä niin että se näyttäisi mitenkään vihreältä... ilman kuvaa ei voi sanoa.

Vs:Viljikselläni outoa väriä 21.02.2009 16:40 #268076

Mulla kävi kerran sillee et mun vilis meni tietokoneen näppäimistön taakse ja siihen tarttu siitä näppäimistöstä mustaa väriä. Sillä oli sitä aika iso viiva mutta se lähti kun pyyhin sitä märällä sormella. Kauvan sain hinkattakkin. En tiiä jos on vaan vähän suomusta värjäytynyt niin ei se mistään esineestä varmaan tullut...
Viimeksi muokattu: 21.02.2009 16:41 Kirjoitti: Viljakäärmeiden ystävä.

Vs:Viljikselläni outoa väriä 21.02.2009 17:22 #268091

• catitus
  • catitus hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kuvia kun katselin ko.käärmeestä niin käärme näyttää enempi amelalta tai creamsicleltä kuin butterilta. Butterissa ei ole noin kirkasta oranssia.
Viimeksi muokattu: 21.02.2009 17:24 Kirjoitti: catitus.

Vs:Viljikselläni outoa väriä 22.02.2009 04:53 #268125

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Sain vasta hiljattain tietää, että viljikseni onkin väriltään creamsicle.

Voiko muuten olla mahdollista, että käärmeeni harvinainen värimuoto, kun sain suomi24 keskustelusta seuraavalaisen viestin:

"Saattaisi olla ilmeisesti eräänlainen uusi värimuoto, joka on löydetty vasta viime vuosina ja on siten etten sanoisi suunnattoman harvinainen ja arvokas. Jostain ulkomaisesta viljakäärmesivustosta luin, että suomut muuttuvat vanhemmiten vihertäviksi ja tapaus on harvinainen maailmassa."
Olen eläinholisti

Vs:Viljikselläni outoa väriä 22.02.2009 05:20 #268126

Se Suomi24 vastaus on trolli, repesin kun luin sen... Vaikka semmoinen "värimuoto" olisikin niin tuskin se sillä alkaa että yks suomu muuttuu kirkkaan vihreäksi...
1.1.1 Pyton regius, 1.0 Pantherophis obsoletus obsoletus, 1.0 Lampropeltis getulus nigritus, 0.0.1 Lamprophis fuliginosus, 0.0.1 Pantherophis guttatus

Vs:Viljikselläni outoa väriä 22.02.2009 13:18 #268129

Juu, sen sivuston mäkin haluaisin lukea, missä tuollaisesta värimuodosta kerrotaan. Heh! :D

Creamsiclessä voi olla vihertävää sävyä - niinkuin VOI olla snowssakin. Vihreä on silloin hyvin vaaleanvihreää - tai vihertävää. Tuo alempi linkki on amelasta, jolla vihertävät satulanreunat. Tässä herää kysymys siitä, onko se oikeasti amela vai kenties creamsicle.

http://iansvivarium.com/morphguide/pinkgreensnow.html
http://snakearound.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=108

Muuta ei ainakaan mun tietoon ole tupsahtanut, että yhdessäkään viljisvärimuodossa oikeasti olisi vihreää.
http://www.freewebs.com/finserpent - FinSerpent - viljakäärmesivuni

Vs:Viljikselläni outoa väriä 22.02.2009 13:19 #268130

• Helperi
  • Helperi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Suomi24 sivustoon kannatta tosiaan suhtautua huumorilla.
Se ei missään tapauksessa ole foorumi josta saa matelijoihin liittyen faktatietoa,
eikä varmaan mihinkään muuhunkaan.
Kannattaa luottaa ennemmin täällä olleisiin keskusteluihin ja niihinkin maalaisjärkeä käyttäen...

Vs:Viljikselläni outoa väriä 22.02.2009 23:23 #268190

• Thooomas
  • Thooomas hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Töttörööö!!!
Itsekin luin sen Suomi24:n kirjotuksen ja repesin kyllä :'D
0.0.1 Pantherophis guttatus | 0.0.1 Lampropeltis triangulum sinaloae | 1.0 Lampropeltis alterna blairi | 0.1 Lampropeltis mexicana thayeri

Vs:Viljikselläni outoa väriä 25.02.2009 06:14 #268407

• tsuki
  • tsuki hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No, vähän aloinkin epäilemään ettei viljikseni voi mitenkään olla harvinainen värimuoto, kun kyseinen henkilö ei edes ollut laittanut sivun osoitetta mistä oli kuulemma lukenut. Kyllä itse olisin osoitteen laittanut. Ainakin hyvä että tuli nyt varmistettua asia.

Olen nyt yrittänyt kostealla talouspaperilla pyyhkiä vihertävää väriä pois kyseisestä suomusta, muttei se auttanut vaikken kylläkään kauaa sitä pyyhkinyt. Kyseinen väri on nyt koko suomun alueella, kun viime viikolla se oli pelkästään puolet suomusta. Harmittaa vain, kun en saa kunnollista kuvaa siitä suomusta, jonka perusteella olisi paljonkin helpompaa selittää teille miltä suomu näyttää.
Olen eläinholisti
Viimeksi muokattu: 25.02.2009 06:17 Kirjoitti: tsuki. Syy: Kirjoitusvirhe

Vs:Viljikselläni outoa väriä 25.02.2009 12:41 #268412

• cecili
  • cecili hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ihan vaan mielenkiinnosta aihetta luettuani, eikös kysessä voi olla ihan pigmenttihäiriökin?

Sehän on hyvin tavallista niin ihmisillä kuin eläimilläkin. Sekä iholla että karvoissa.
Ja muistaakseni olen lukenut tällä foorumilla että esim. leukistisella on ollut musta pilkku kyljessä poikasesta asti. Mietin vaan :)
Make yourself
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.428 sekuntia

Yhteistyössä