Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Tietoa käärmeestä unelmoiville

Tietoa käärmeestä unelmoiville 13.02.2003 19:21 #19816

• vuokko
  • vuokko hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tässä on muutamaan otteeseen tullut aiheita, joissa kysellään ensimmäisen käärmeen hankkimisesta. Ajattelinkin nyt laittaa vähän vinkkejä ekan käärmeen hommaamisesta, ja muut tietenkin lisäävät omat vinkkinsä :wink:

Minun mielestäni on tärkeää aloittaa siitä, että hankkii tietoa käärmeistä yleensä. Kun lukee eri käärmeiden tavoista, niin varmasti sieltä alkaa muodostumaan jonkinlainen "oma suuntakin", elikkäs löytyy se oma laji, josta kiinnostuu. Käärme kirjat ja netti ovat oivia tiedon lähteitä.

Korostaisin vielä kerran sitä, ettei meistä kukaan pysty kirjoittamaan tänne foorumiin käärmeen hoito-ohjeita, joten niitä on aikalailla turha kysellä. Kannattaa sen sijaan käydä käärmeihmisten kotisivuilla jne, ja jos sitten löytyy kysyttävää, niin kysyy täällä.

Tässä vaiheessa tietenkin vielä mainostan omia älyttömän hienoja, lähinnä sukkanauhakäärmeistä kertovia kotisivujani 8) Osoite on http://personal.inet.fi/surf/vuokkolandia
Olen käärme, joka elää maailman äärirajalla; purjehdin yli yön ja nuorrun joka päivä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 13.02.2003 19:56 #19824

• Kaide
  • Kaide hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tsaps.

Mielestäni olisi loistava idea, jos tehtäisiin tuommoinen "Tiedote" esim. nimellä "Ensimmäinen käärmeeni". Se olisi hyvä, koska se näkyisi aina tuossa ylhäällä ja uudet rekisteröityjät näkisivät sen heti, eivätkä postaisi samoja kysymyksiä aina uudelleen.

Se voisi jopa toimia... :)

-Kaide

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 13.02.2003 20:45 #19837

• Markku
  • Markku hahmo
  • POISSA
  • Ylläpitäjä
Ihan ok idea. Muutin tämän nyt tiedotteeksi, että pysyy jatkossakin ensimmäisellä sivulla. Elikkä kerätään nyt tähän oikein tietopaketti ensimmäistä (tai miksei toista tai kolmatta...) hankkivalle, että millaisia mitkäkin käärmeet on noin aloittelijan kannalta.
Voishan sitä mököttääkin

kirja 17.02.2003 22:18 #20371

• vuokko
  • vuokko hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mattison Chris, A-Z of keeping snakes on tosi hyvä kirja. Käärmettä hankkivan kannattaa lukea ja tietty muidenkin. Siinä on todella helppoa englannin kieltä ja siinä käydään läpi paljon käärmeen pitoon liittyviä tärkeitä asioita. Minä ainakin viisastuin :D
Olen käärme, joka elää maailman äärirajalla; purjehdin yli yön ja nuorrun joka päivä.

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 18.02.2003 02:05 #20419

• JapA
  • JapA hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Viljakäärmeestä tai kuningaspytonista haaveilevien must tietopaketti löytyy osoitteesta: http://www.tuug.fi/~herpit/
Japan terraariot @ http://koti.welho.com/jkoski3/

Sukkanauhasivu 18.02.2003 14:06 #20454

• vuokko
  • vuokko hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Löysin noista edellisistä viesteisä aika mielenkiintoisen sukkanauhakäärme sivuston. Hyvin ymmärrettävää englanninkieltä ja asiat on esitetty selkeästi :)

http://www.angelfire.com/or/ladybugconspiracy/snake.html

Vielä lisää 18.02.2003 14:20 #20455

• vuokko
  • vuokko hahmo
  • POISSA
  • Jäsen

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 07.04.2003 10:13 #28254

• Late
  • Late hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tässä Vilja- ja rottakäärmeiden hoidosta ihan hyvä perustieto linkki

http://www.liaani.net/matelijat/nelaphe.html

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 09.04.2003 19:31 #28770

www.geocities.com/corn_snakes2002

Hehe..mun ja Sallan viljakäärmesivut...ei ehkä mitkään parhaat sellaiset, mutta ensimmäiset kotisivut joita me ollaan ikinä tehty :lol:

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 18.06.2003 13:17 #39617

• Late
  • Late hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Vilja- ja rottakäärmeistä löytyy kuvia kotisivuiltani, kohdasta madot. :lol:

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 31.10.2003 12:09 #57848

• Smeagol
  • Smeagol hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kun etsii esim. googlella tietoa niin kannattaa kokeilla eri hakusanoja. Tieteellinen nimi on usein suureksi avuksi. Sitten kannattaa kokeilla herppi.netin haku-toimintoa. Tärkeää on, että on paljon tietoa eri lähteistä, koska virheellistä tietoakin löytyy. Näin voi vertailla tietoja. Jos sitten menee ihan sekaisin kun toinen sanoo toista ja toinen toista, voi kysyä, mitä kannattaa uskoa. Tyypillisin tuntuu olevan terraarion koko kysymys. Toiset sanovat, että käärmeenmitta joka suuntaan. Toiset taas, että yksi käärmeen mittainen sivu. Sitten vielä suositellaan paljon pienempiäkin mittoja. Yleensä tuo keskimmäinen vaihtoehto on suositeltavin, mutta yleensä siitä vähän tingitään.

Suomenkielistä kirjallisuutta ei pahemmin taida olla, mutta hyvä herppilehti ainakin löytyy, Herpetomania. Suomenkielisiä käärmesivuja sentään löytyy, aika paljonkin ja ovat lisääntymään päin.

Ei muuta kun onnea tiedonhakuun ja jos tulee kysymyksiä niin kysele rohkeasti täältä foorumista apua.

kirjallisuutta 02.11.2003 13:20 #58287

• samik
  • samik hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
englanninkielinen paksu opus "Living Snakes of the World" (John M. Mehrtens) antaa tärkeimmät tiedot monista eri lajeista ja niiden hoitamisesta. saa ainakin jonkunlaisen kuvan minkälainen käärmy on kyseessä ja sopiiko se juuri sinulle. mutta pelkästään tämän kirjan kanssa ei kannata käärmeen pitämistä aloittaa :wink:
-Sami-

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 11.11.2003 18:31 #60082

• Suxu
  • Suxu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mihinköhän minun kysymykset hävis?
Nehän näyttää ihan käärmeiltä! Eiks ne ookkaa sellasia toukkia?

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 11.11.2003 18:35 #60083

• SiruH
  • SiruH hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mihinköhän minun kysymykset hävis?

/index.php/keskustelu?func=view&catid=3&id=59681

Siru :)
The voices are back... excellent.

Vs:Tietoa käärmeestä unelmoiville 20.01.2004 21:32 #72364

www.geocities.com/corn_snakes2002

Hehe..mun ja Sallan viljakäärmesivut...ei ehkä mitkään parhaat sellaiset, mutta ensimmäiset kotisivut joita me ollaan ikinä tehty :lol:

Mahtavaa, ensimmäinen viesti,jonka kirjotan, ja heti nipotusta... :/
Eli, huomasin noilla teidän sivuilla, "käsittely" kohdassa, siellä lukee näin: "Se voi kyllä ulkoilla lattialla vähän aikaa kerrallaa..." jne, nii eikö sen pitäis olla kerrallaan?

Sori ny.. Mut mulla on kauhee pakko aina korjata kaikkien sanoja... *vino hymy*
Olen vain pieni ja viaton uusi tulokas... :)
Kohdelkaa varovasti :)
Sivu luotiin ajassa: 0.364 sekuntia

Yhteistyössä