Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä.
(1 katselee) (1) vieras

AIHE: Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä.

12.12.2007 02:41 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226355

• Maria
  • POISSA
  • Jäsen
Surffailin eräällä toisella palstalla ja silmiini osui mielenkiintoinen kommentti:
"Vesikäärme kuuluu takamyrkkyhampaisiin (kuten viljakäärmekin). Yleisesti ottaen ei ole vaarallinen ihmiselle, mutta yliherkkyyksiä varmaan myrkylle löytyy jostain päin maailmaa...."

Siis mitä!? Onko kyseinen käärmeharrastaja aivan sekaisin päästään (terveisiä vain sinne jos tunnistat itsesi), vai onko joskus todella ollut vallalla käsitys että viljakäärme kuuluisi takamyrkkyhampaisiin?

Ei kai tuollaista väitettä nyt hatustakaan kukaan vedä... vai vetääkö?
Aihe on lukittu.

12.12.2007 03:44 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226356

• catitus
  • POISSA
  • Jäsen
Takamyrkkyhampainen! *totalreps*
Hei oikeesti! Mistä noita revitään! :D
Kyllä viljakäärme on ihan myrkytön kuristajakäärme.
Aihe on lukittu.

12.12.2007 03:58 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226358

• Maria
  • POISSA
  • Jäsen
Älä kuule siellä catitus naura ;D
Kuristajanhan se kyllä mäkin uskon sen verta tietäväni, mutta sitten tulee joku ja lämäsee tuollaista "faktaa" pöytään niin johan siinä menee pieni-ihminen aivan hämillensä.
Mutta oikeesti, eikai tuollaista kukaan omastapäästään ala väittämään? Tuollakin henkilöllä sentään on käärmeitä itsellään, myös myrkkyjä, joten luulisi kuitenkin että jonkinlainen perustietous elukoista olisi olemassa.
Ajatukseni ja kysymykseni olikin että onko joskus vuonna kivi ja keppi ollut vallalla käsitys että viljakäärme olisi ollut takamyrkkyhampainen?
Aihe on lukittu.

12.12.2007 04:34 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226359

• catitus
  • POISSA
  • Jäsen
Oli ihan pakko googlettaa toi takamyrkkyhammas-juttu. Siis kyllähän sellaisia käärmelajeja on, joilla on suun takaosassa myrkkyhampaat [mangrovekäärme esim.]. Mutta viljakäärmellä ei kyllä ole myrkkyhampaita. Onkohan tämä ko.väittämän esittänyt henkilö paremminkin paneutunut asiaan? Olisi mielenkiintoista lukea hänen ajatuksiaan asiasta. Eli viittiks Maria laittaa mul YV:llä linkki ko.keskusteluun?
Aihe on lukittu.

12.12.2007 16:18 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226378

• Maria
  • POISSA
  • Jäsen
Kyseinen kirjoittajahan väittää, että viljakäärme omaa myrkkyrauhaset, mutta sen myrkky ei ole ihmiselle vaarallista.
Kys. palstailija kirjoittaa: "Asiasta kiistellään edelleen, mutta takamyrkkyhampaisiin kuuluu oletettua enemmän lajeja...."

Sitä en osaa sanoa missä asiasta kiistellään, kirjoittajan kotona vai missä.
Pyysin häntä kuitenkin laittamaan mulle lisätietoa asiasta,linkkiä artikkeliin jossa näin kerrotaan. Raportoin tulevasta...
Aihe on lukittu.

12.12.2007 16:42 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226380

• Henuli
  • POISSA
  • Jäsen
Mmm-m, kerrassaan mielenkiintoinen väittämä. Kyseinen pätkä olisi kyllä todella kiinnostava lukea ihan omin silmin. Liekö kyseessä sitten vain jonkun harrastelijan "villi arvaus" asiasta. Kuitenki nuiden lainausten perusteella teksti aika haparoivaa, en siis ihmettele yhtään että kyseessä saattaisi olla hyvinkin nuori (taikka lapsenmielinen) kirjoittaja.

Saako tuota linkkiä esittää täällä..? Mielenkiintoinen kyllä olisi..

EDIT: ettei vaan tämä kirjoittelija olisi sekoittanut myrkkyrauhaset ja sylkirauhaset keskenään? :P
*UGH* Minä ei ymmärtää tämä foorumi. Minulla olla kaunis sisilisko. ;)
Aihe on lukittu.

12.12.2007 16:58 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226383

• supez0r
  • POISSA
  • Jäsen
  • www.exotic-animals.tk
mulla muisti pätkii ja pahasti mutta muistaakseni olen lukenut että kaikki käärmeet olisivat myrkyllisiä mutta esmes viljalla ei ole hampaita millä erittää myrkkyä
Aihe on lukittu.

12.12.2007 18:18 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226396

• Maria
  • POISSA
  • Jäsen
mulla muisti pätkii ja pahasti mutta muistaakseni olen lukenut että kaikki käärmeet olisivat myrkyllisiä mutta esmes viljalla ei ole hampaita millä erittää myrkkyä

Jotakin tuon tapaista siellä toisessakin keskustelussa väitetään ja mikäli asia todella on näin, niin olisi mielenkiintoista lukea asiasta enemmän. Elin linkkejä tai kirjallisuus vinkkejä otetaan vastaan.
Itse en ole tuollaista tietoa rekistöröinyt pääkoppaani ollenkaan.
Aihe on lukittu.

12.12.2007 18:36 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226397

• Maria
  • POISSA
  • Jäsen
Täällä jatkuu keskustelu viljakäärmeiden myrkyllisyydestä jos jotakuta kiinnostaa.
Aihe on lukittu.

12.12.2007 18:41 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226398

• supez0r
  • POISSA
  • Jäsen
  • www.exotic-animals.tk
kah mä löysin sen keskustelupalstan josta toi myrkky homma läks eli kyl tuo ihminen noin niinkun ihan fiksulta vaikuttaa muuten viestissään että onkos sitä vaan sitten eletty väärässä tiedossa :/
Ja maria juu, tuo oliki se topikki josta minäkin sen olen lukenut :)
Aihe on lukittu.

14.12.2007 21:34 Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä #226556

Tuolla kaukana menneisyydeessä tässä topicissa oli noista vauvamatojen terran koosta puhetta.
Niin tajusinko oikeen? Kun minulla on vajaa 30 litranen terra (tällä hetkellä siellä on muuta elämää) niin sitten kun mä joskus hamassa tulevaisuudessa olen saanut tarpeeksi faktaa kasaan ja omillani asun, niin voinko laittaa sen mun vauvakäärmeen tohon terraan aluksi pitemmäksi aikaa? Se on semmonen n. 35 senttiä yhteen suuntaan pitkä ja muuten lyhempi. Sitten kun siinä on vähän pienehkö kattolasi niin jos sen eristäs jollain kankaalla mistä tuolla takana päin puhuttiin.
Kaikista kauheinta maailmassa..
Aihe on lukittu.

15.12.2007 18:08 Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226609

No toinen vain, että ei siihen ole iso homma hankkia uutta kattolasiakaan. Kun mun ihanien littesisarusten tapana on ollut sen kannen rikkominen. Että jos siihen hankkii vaan isomman lasin kanneksi.

Sitten semmonen juttu, kun olen lukenu, että se vauvamato karkaa kolmen millin raosta, niin kuin sinne terraan saa ilman vaihdon pelaamaan, jos ei kestä olla tota isompia reikiä?
Aihe on lukittu.

15.12.2007 18:17 Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226611

• pertsa
  • POISSA
  • Jäsen
Sitten semmonen juttu, kun olen lukenu, että se vauvamato karkaa kolmen millin raosta, niin kuin sinne terraan saa ilman vaihdon pelaamaan, jos ei kestä olla tota isompia reikiä?

uskokaa jo, ettei se vauvamatokaan karkaa mistään kolmen millin reiästä!
eri asia voi olla jos se 3mm jää vaikka lasiovien väliseen rakoon, voi siitä jopa ehkä mennä läpi, ei kuitenkaan reiästä!!!
Aihe on lukittu.

16.12.2007 18:42 Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #226708

Tällä sen käsityksen tuolta topicista aiemmin sain. Ihmettelin kyllä tosiaan ittekin kuin se on mahollista. Siis jos se tosiaan olis rei'istä kysymys. Mutta tarkottaa siis tosiaan rakoja niinku ittekkin kerkesin osaksi jo aatella. Ajattelin sitten viisaammilta kysyä niin saa sen oikean tiedon :)
Aihe on lukittu.

11.01.2008 17:59 Vs:Newbie-kysymyksiä viljakäärmeistä. #229104

• A.Agama
  • POISSA
  • Jäsen
Kirjastomme pöydältä oli löytynyt Viljakäärmeen poikanen ja tarvitsisimme pikaisesti tietoja eläimen ruokinnasta. Kelpaako ihan normaalit pakastekenttäsirkat sulatettuina?
Väliaikaiskoti käärmeelle on jo löytynyt.
VASTATKAA MAHDOLLISIMMAN PIAN!!!!!!
Aihe on lukittu.
Sivu luotiin ajassa: 0.60 sekuntia