Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: tasse

Vs:tasse 03.10.2009 01:36 #285388

Ostin tuossa kuukausi-pari takaperin kaksi kuningaskäärmettä.

Viestien vaihto, maksu ja käärmeiden lähetys matkahuollon kautta sujui sovitusti ja juuri niinkuin pitikin. Käärmeet olivat hyväkuntoisia ja asiallisesti pakattuja niiden saapuessa.

Kiitos hyvistä kaupoista ja voin suositella muillekin :)
"No, jos kalkkuna on syöttötuolissa, missä vauva on?" -Max Cannon
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:tasse 26.01.2010 16:03 #295378

Hyvät kaupat. Sinaloe saapui tänään hyvin voivana uuteen kotiin. Hommat pelas. Suosittelen.

Vs:tasse 04.02.2010 02:03 #296249

Hyvät kaupat tuli taas tehtyä, kesällä ostin slingejä jotka tulivatkin terveinä ja pirteinä perille, tänään saapui sinaloe ja torakkasatsi, käärme oli pirtsakka ja hyvässä kunnossa. Pakkaus oli tehty todella hyvin. Suosittelen ehdottomasti.
Muriseehan ne norjalaisetkin...

Vs:tasse 05.03.2010 17:03 #299151

• janina9
  • janina9 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ostin torakoita Taistolta, tulivat hyvin perille Matkahuollon kautta ja olivat hienosti pakattuja, oikein hyvä kauppakumppani!

-Janina

Vs:tasse 10.03.2010 13:11 #299710

• Mamma87
  • Mamma87 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ostin kuningaspytonin, maksoin tilille kuten sovittu, laittoi sen postiin sovitusti.
Perille saapui hyvässä kunnossa ja pirteänä nyt tuolla terrassaan on :)

käärmeenpoikaset henkitoreissaan M H- lähetyksessä 08.04.2010 22:33 #303159

• Jarra
  • Jarra hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Negatiivista palautetta todella huonosti hoidetusta Matkahuolto-lähetyksestä:

Pyysin Tassea auttamaan minua kahden kauan etsimäni käärmeenpoikasen kuljetuksessa Ruotsin puolelta Suomeen, hankkimalla käärmeet Umeåsta kasvattajalta itselleen Haaparantaan ja lähettämällä ne Matkahuollolla luokseni. Olemme tavanneet henkkoht aiemmin ja tehneet onnistuneet kaupat, joten luotin ja oletin kaiken toimivan ok ja sopimamme mukaan.

Sovimme että käärmeet matkustavat Matkahuollossa tietyn reitin asianmukaisesti styrokslaatikkoon pakattuna ja lämmönlähteen (ravistettava lämpöpakkaus/kuumavesipullot)kera. Varmistelin henk.koht useaan kertaan ja useampana päivänä, ovatko poikaset varmasti lämpimästi pakattu, niin että pysyvät lämpiminä lähes vuorokauden matkasta vaihtopaikkoineen, ja että laatikko on tarpeeksi suuri että ilmaa riittää. Kyllä, kaikki kunnossa, hän sanoi moneen kertaan.

Mikä meni vikaan:

- käärmeet saapuivat pienessä pahvilaatikossa, jonka kansi oli litistynyt ruttuun ja pohja oli litimärkä (Matkahuollon käsittelyä..).

- ohuen pahvilaatikon sisällä oli erikokoisia erimuotoisia styroksinkappaleita siellä täällä. Styroksinpalojen väleissä oli useiden senttien levyisiä tyhjiä aukkoja, joista kylmä ulkoilma pääsi täysin esteettä tuulemaan pahvilaatikon läpi.

- sovittua lämmönlähdettä ei ollut, ei minkäänlaista. Pakkasta kuljetuksen aikana oli -4-10'C.

- käärmeet olivat kahdessa muovisessa karkkirasiassa turpeen sisällä, joista toisessa rasiassa ei ollut ilmareikiä ollenkaan.

Käänsin molempia laatikoita kyljelleen, tarkoituksena nähdä ovatko täysin
reagoimattomat, lyijykynän paksuiset pienet poikaset elossa: molemmat rullalle jäykistyneet, kohmettuneet poikaset kopsahtivat liikkumattomina ja reagoimattomina selälleen. Soittaessani Tasselle ja selittäessäni itkun-, järkytyksen- ja raivonsekaisena tilanteen, kysellessäni miksi, hän ei ollut lainkaan huolissaan. Selityksinä olivat mm lähetyksen kiireellisyys, se ettei styroksia tällä hetkellä ollut eikä sitä päässyt hakemaan, ja tarkoitus että saavat happea styroksien välistä. Hän perusteli myös että käärmeet pärjäävät lauhoilla ilmoilla ilman lämmitystä, ja että pääsiväthän ne halutessaan styroksinkappaleita vasten lämmittelemään. Puhelu katkesi kesken, enkä saanut enää yhteyttä jälkeenpäin. Pyysin häntä yv:n välityksellä soittamaan jotta voidaan käsitellä asia loppuun, mutta ainoa yhteys tämän jälkeen on ollut pari lyhyttä yv:tä.

Tällä hetkellä tilanne on, hän on luvannut korvata hänelle maksamani henkilökohtaisen
vaivanpalkan jos käärmeet menehtyvät, mikä on ok. Käärmeiden kasvattaja on huolissaan kasvateistaan ja niiden kunnosta, ja minä valvon öitä lämpöterrojen vierellä vieläkin järkyttyneenä ja epävarmana, miten niille käy.

Ymmärtäkää ja muistakaa nyt kaikki harrastajat käärmeitä lähettäessänne ettei styroksi itsessään lämmitä yhtään, vaan sen ainoa tarkoitus on eristää ja pitää pakkauksen sisällä olevan lämmönlähteen
tuottama lämpö siellä mihin se kuuluu. Tämänkaltainen eläinlähetys on mielestäni täysin ajattelematonta ja piittaamatonta käärmeiden hengellä leikkimistä. On täysi ihme, että ne virkosivat ja selvisivät hengissä - ainakin toistaiseksi.

Tämänkaltainen ei saa toistua enää koskaan. Kiitän kuitenkin sinua Tasse että suostuit ystävällisesti auttamaan minua tässä projektissa, mutta toivon samalla että tämänlainen käärmeiden pakkaaminen M H -lähetykseen oli ensimmäinen ja viimeinen.

- J

Ohessa vielä asiaa seuraavan Kyucopin ystävällisesti linkittämä eläinsuojelulain nojalla astettu asetus käärmeiden asianmukaisesta lähettämistavasta.

http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut/kuljetusehdot/elainkuljetukset/

Viimeksi muokattu: 27.04.2010 01:25 Kirjoitti: .

Vs: käärmeenpoikaset henkitoreissaan M H- lähetyksessä 09.04.2010 03:34 #303193

• KyuCop
  • KyuCop hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
... vaikka Jarra ei haluakaan tehdä asiasta rikosilmoitusta, on sekin mahdollisuus yhä olemassa - siis jos asian, asianmukainen lähetystapa, vääntäminen rautalangasta ei lähettäjään uppoa. Eri asiantuntioita konsultoituani ei asiassa itsessään ole mitään epäselvää, mutta jos asiallinen informointi oikeasta lähetystavasta uppoaa lähettäjään, voi asian hoitaa toisinkin eli ohjeistamalla ja huomauttamalla. Katsotaan sano lääkäri.
Ari

Vs:tasse 26.04.2010 23:01 #306326

Pakko on itsekkin avautua... vitutuskynnys ylitetty.

Eli P.baroni naaraan ostin tossa maaliskuun alussa ja kaikki meni ok kunnes elukka sitten saapu luokseni matkahuollon kautta.
Aluksi luulin että käärme oli kuollut sen verran oli kohmeessa. Styroksi "laatikko" oli siis paloina ja lämmikettä ei ollut. Pahvilaatikko, styroksihässäkkä ja käärme tyynyliinan sisässä. No päästyään lämpimään terraan käärme virkosi ja tapasi uroskumppaninsa. Aloin sitten tutkaileen elukkaa ja huomasin kauheita vekkejä joka puolella. Taitaa olla palovammoja ja pahoja hiertymiä eli suomut ns. viturallaan.
Pahin pommi on kuitenkin se että kyseinen elukka kantoi punkkeja/tuholaisia jotka ovat nyttemmin sitten myös uroksessa. Isot puutiaset olis vielä menny, nehän on helppo repiä irti. No terra desinfiointiin ja elukat hoitoon bokseihin. Vielä on invaasio päällä ja saa nähdä pääseekö niistä eroon muuta kun haudan kautta.
Vielä viimeinen naula arkkuun on se että kyseinen elukka ei syö sitten millään. Tuohon pakkoruokintaan en enää lähde, elukka= piuhoissa elävä kasvis.
En harrasta enää niin innokkaasti kun ennen mutta olis se karanteeni silti hyvää tehny...

Eli yhteenvetona: voi nyt vittu sentään.

Teksti tulee pahasti myöhässä mutta nyt muutenkin oli vitutuspäivä niin siinä samassahan tää kirjotettiin.

Vs:tasse 27.04.2010 18:11 #306426

• tasse
  • tasse hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pitä koita vähän puolusta itseä

olen lähetänyt enenkin kärmeitä ja ei ole olut ketän kukka valita lähetystä

Jarra minähän sanoin sinule näin siloin 17 päivänä näin (((Sorry muta voin viedä ne vasta manantaina MH tuli esteitä olen jo tehnyt valmiksi lähetys latikon))) lähetys latiko oli valmina muta kunon isoja tyroksi palasia putu ja jos minä ilmoitan että en voi lähetä, nin siloin pitäs ymärtä etä on esteitä eikä melkein vatia että lähetä seuravana päivänä

ja sinä vastasit

(((No voi hitsi tätä säätämistä. Vie ne huomenna, lähden reissuun perjantaina vasta käärmeet saatuani. Olen varannut niille jo sondauksen lauantaiksi Tampereella, otan ne mukaan.)))

muta se latiko minkä minä tekasin olis kuitenkin pitänyt auta koska kaikisa MH matkapisteisä on lämpimät tilat nin ne ovat sanonut minule ja kärme oli jo perilä samana päivänä

ja minä pistin ne tuleman sinule sovitun aikan, ja miten sen pahvilatikon pohja oli litimärkä ?????
mistähän se on päsy menemän märäksi? ei ihme etä käärmet olivat sinä kunosa nin kun sinä kerot,ei ole minun syy jos se on menyt märäksi

Ja jonikniemi sinule voin sanoa etää punkeija ei ole minun käärmeisä, minula on aika paljon nitä eikä ole olut ikiä minkänlaisia ongelmia niten kansa ja se paroni mikä sinule tuli ei ole olut minula nin kaua itselä, tarkoitus oli itse pitä ne muta kylästyin nihin koska on nin paljon muita herpejä, etä sen enempä en voi sitä sanoa ja jos olis olut jotin valitamista nin olisit otanut minun yhteytä muta ei ole kulununut mitän ja pakauksesta et ole valitanut aikasemin yhtän mitän,ainut maili oli etä kärme oli tulut perile

Ja enempä en alla tähän aihesen vastaman

Vs:tasse 27.04.2010 19:33 #306437

Tästä aiheesta keskustelu sekä mahdolliset jatkotoimenpiteiden selvittelyt on hoidettava yksityisesti, eikä foorumilla julkisesti. Eli tässä ketjussa keskustelun pitää loppua tähän.

Modetiimi & ylläpito
Mikä on modetiimi? Asia selviää täältä.

Vs:tasse 05.05.2010 23:45 #307663

Mielestäni tämä kuuluu tänne ja hyvä että muut tietää miten tää homma minun osalta päättyi.

Eli tänään ostamani baroni naaras kuoli syömättömyyteen ja punkkeihin.

Mitä jäi käteen:

-hieno 160e lovi rahapussiin.
-kuollut käärme.
-punkkien leviäminen ennestään terveeseen urokseen.
-helvetimmoiset siivousoperaatiot jne.
-paska mieli

ja jos vielä uroskin tuosta kuolee aijon lähteä lomareissulle Lappiin.

Kiitti v****sti

Vs:tasse 07.05.2010 18:37 #307837

• Daxa
  • Daxa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Näitä palautteita lukiessa on itsekkin pakko avautua. Eli ostin p. regiuksen tasselta tammikuussa. Käärme oli ihan hyvin pakattu (?) styroksilaatikkoon ja sen sisällä kangaspussiin. Mutta, laatikon sisältönä luki "hyönteisiä" ja kotiin saapuessaan käärme oli ihan liikkumaton ja näytti kuolleelta. Se onneksi pikkuhiljaa virkosi ja on voinut sen jälkeen hyvin.

Asia oli minusta vähintääkin outoa, mutta koska olen aloittelija ja en tiedä onko vika tassen, matkahuollon vai teinko itse jotain väärin, niin annoin asian olla. Mutta tässä nyt vähän palautetta.

Daxa kirjoitti:
En pääse edellistä viestiäni enää muokkaamaan, mutta lisäisin vielä ettei käärmeellä ollut lämmikettä kuljetuslaatikossa.

Muokkasin kaksi viestiäsi yhteen.
-Tr1n1ty
Viimeksi muokattu: 08.05.2010 04:00 Kirjoitti: .

Vs:tasse 15.05.2010 03:13 #308768

• Lizzard
  • Lizzard hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Myin Taistolle käärmeen ja kaupankäynti oli vaivatonta ja rahat tulivat tilille sovitusti.
Olen tyytyväinen.

Viestistä muokattu pois kohta, missä palaute ei koske Lizzardin ja Tassen välistä kaupantekoa.
-Tr1n1ty
Reality bites like pitbull fights...
Viimeksi muokattu: 15.05.2010 04:46 Kirjoitti: .

Vs:tasse 22.05.2010 00:36 #309393

Haettiin Tasselta käärme viime maaliskuussa, saatiin mukaamme oikein reipas ja mahtavan ruokahalun omaava kuningaskäärme.
Että kiitosta vaan :)

Vs:tasse 14.07.2010 15:33 #315498

Ostin keväällä maitokäärmeen joka nyt kuoli punkkeihin, syömättömyyteen ja nestehukkaan 12.7
Käärme ei syönyt minulla ollessani kun vain ja ainoastaan pakkoruokinnassa.
Nyt pitää miettiä, että mitä tekis, varmaan joutuu uutta käärmettä hankkimaan.
Kalliiksi tuli tuo käärme.
1.0 Lampropeltis.t.Sinaloe CB09
"Oskari"
Sivu luotiin ajassa: 0.456 sekuntia

Yhteistyössä