Valitettavasti joudun ottamaan erääseen palautteeseen kantaa, joten samalla haluan todeta isot kiitokset teille jotka asiallista palautetta jaksoitte antaa. Ilo on ollut molemminpuoleinen, ja toivottavasti tulee olemaan jatkossakin

Eipä mitään, hyvähän se on pitää puoliaan.
Toivotan tervetulleeksi luonnollisestikin myös negatiivisen palautteen, jos sellaiseen on aihetta. Ylläolevan kohdalla katson että näin ei ole, ja muutama asia jäikin eittämättä kaihertamaan;
* Mielestäni palaute ei täysin ole ohjeiden mukainen
* Palaute itsessään on puutteellinen ja valheellinen, jossa ikävästi - ja ilmeisen tarkoituksellisesti - luodaan yleistys että olisin epäluotettava myyjä, mikäli minulta hankkii tuontieläimen tai -eläimiä (nimenomaan WC-alkuperää olevia).
Miten palaute ei ole täysin ohjeiden mukainen?
Viestit ovat muotoa:
Otsikko: nimimerkki (oikein kirjoitettuna, huomaa isot ja pienet kirjaimet!)
Sisältö:
- Osto/myynti, mistä teitte kauppaa (yleinen kuvaus riittää)
- Miten kauppa sujui, plussia ja miinuksia
- Vapaamuotoista palautetta
Niin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute on sallittua. Asiattomat ja huonolla maulla kirjoitetut viestit kuitenkin poistetaan, joten pitäydy faktoissa ja jätä turha spekulointi pois.
Valheellinen viestini ei myöskään mielestäni ole. Jokinhan niissä elikoissa oli pakko olla, tai sitten sössin asiat jotenkin tosi ihmeellisesti, joka toki voi olla mahdollista myös..
Otetaan nyt tässä huomioon että minulla oli entuudestaan yksi yksilö tätä kyseistä A. ceratophora -lajia joka oli toiminut täysin ongelmitta pitkälti yli 6kk kotonani ja sinulta ostamani parin tultua kuvioihin kaikki kuoli, olikos se alle 2kk tuo ensimmäinen viimesimpänä.
Ja tämähän nyt oli oma kokemukseni.
Lähetäämpä nyt vielä siitä että se oli myös osaksi nuoruuden typeryyttä.
Nykyjään EN missään tapauksessa ostaisi keltään TUORETTA importtia. Jota EI myöskään luotettava importteri myisi
Eikä tähän Moisa oikeasti liity mitään katkeruutta, näitähän sattuu.
Muutama huomionarvoinen seikka:
* Edustan alkuperästä huolimatta kaikkia myyntiin asettamia eläimiäni rehellisesti ja parhaani tietoni ja taitoni mukaan
Varmasti
* Laji joka on inspiroinut kyseisen palautteen, oli Atheris ceratophora, mikä ei suinkaan ole helpoimmasta päästä
Ei niin, sinullahan siitä on varmasti myös kokemusta
* Kyseinen palautteen antaja sai valita omat yksilönsä useammasta myynnissä olevasta yksilöstä
Kaikki taisivat olla niitä samoja tuoreita importteja, joka toki oli ihan reilua koska ne olivat vain myynnissä
* Kerroin kyseiselle henkilölle juurta jaksain miten itse olen ko. lajia kuluneina vuosina pitänyt
Näin on
* Kyseinen henkilö antoi ymmärtää olevansa asioista paremmin perillä kuin itse olin
Tämmöistä en kyllä valittettavasti muista
* Myöhemmin kyseinen henkilö ottikin yhteyttä ensimmäisen menetyksensä vuoksi, ja vaikka en katsonut silloinkaan olevani osallinen em. menetykseen, tarjosin reilun pelin hengessä uutta yksilöä huomattavasti edullisemmin - tarjouksesta kieltäydyttiin
Niin kieltäydyin
* Kyseinen henkilö kertoi myöhemmin myös muualta hankitun, vastaavan lajin edustajan menehtyneen samoihin aikoihin itseltäni hankitun/hankittujen kanssa
Kyllä viimeisenä noista kolmesta mitä minulla oli muistaakseni joulukuun lopulla. Käärmeet ostin 22.10.05, ensimmäinen kuoli 21.11. (ei syönyt kertaakaan), toinen 30.11. (söi muistaakseni 2 kertaa ja oksensi toisen ulos) ja tuo muualta ostettu sitten viimosena.
* Vielä kolme kuukautta ennen negatiivisen palautteen jättämistä kyseinen henkilö tarjoutui ostamaan minulta pari Atheris sp. - yksilöä, joiden hyvin tiesi olevan tuontieläimiä, ja nimenomaan juuri WC-yksilöitä
Mikähän tämä on? Jos tarkoitat niitä
A. nitschei poikasia mitä sinulla tuli WC-mammasta niin toki niitä olisi voinut ostaa, miksi ei.
Kyseessähän
EI ole täten tuore WC, vaan importtien vankeudessa syntyneet poikaset?
Onko nyt tarpeeksi perusteluja?
Sami