Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Täällä voit esitellä selkärangattomasi.

AIHE: Mun akaatit:)

Mun akaatit:) 11.03.2010 14:14 #299799

Tällä hetkellä minulla on neljä akaattia. Kuvia ei niistä, ole mutta saman näköisiä ne on niinkuin kaikki muutkin akaatit :D Eli kaksi vanhempaa ovat Gnut ja Gustav, ovat syntyneet muistaakseni 2008. Tai no Gnut on vähän nuorempi kun eri poikueesta, mutta samat vanhemmat. Sitten kaksi nuorempaa ovat nyt tammikuussa syntyneet Baba ja Bronx, ne ovat samasta poikueesta. Tällä hetkellä mittaa on n. puolitoista senttiä :) Isommat "pojat" eivät ole kovin suuria, Gustav ehkä n. 7-8 cm ja Gnut on sitten sentin pari pienempi.

Haavena olisi jossain vaiheessa hommata näitä otuksia lisääkin, kunhan saan isomman terran. Poikasia on tarkoitus yrittää saada kunhan ja nuo vauvat ovat tarpeeksi isoja, jotta voin vaihtaa sitten kotiloiden asumuksia niin, että "pojat" saavat molemman oman "tyttönsä". En halua että sisarukset tekevät poikasia. Vaikka Gnut kovasti esitteleekin lemmennuoltaan, mutta mahdolliset munat kyllä tuhoan sitten..

Minulla oli myös neljä muuta kotiloa, mutta ne kuolivat. Ihan ensimmäiset olivat Nipa ja Reino. Sain ne kaveriltani, niiden vanhemmat oli samat kuin noiden poikien, mutta nämä olivat syntyneet 2007. Sitten sain kaveriltani kaksi isompaa ja vanhempaa kotiloa, joiden iästä en tiedä että kuin vanhoja olivat. Nimesin ne Jalmariksi ja Elmeriksi. Nekin kuolivat tässä viime vuoden lopulla.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Mun akaatit:) 11.03.2010 17:59 #299827

• CroSSLeSS
  • CroSSLeSS hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • There's never too many snails, just a few.
Onnea, kotiloista. Varmasti kauniita. En oo kyl itse rumaan kotiloon törmännyt eikä sellaisia voi ollakkaan kaikki omanlaisiaan ulkonäöltä jokaisen kuori persoonallinen. ;)

Itsellänikin on kotiloita 9kappaletta. Kasvatusta ei ole tällähetkellä muuta kun, että tuhottavat munat säästän vesikilpikonnan ravinnoksi. 8Kotiloa on lisääntymisiässä ja 1kotilo on vielä n. 2cm poikanen pian sekin on niin iso, että aikuisten sekaan voin laittaa. Odotan vain, että kokoa on tarpeeksi ja kuori paksuuntuu, niin voi harkita laumaan lisäämistä. Pienin kotiloni tällähetkellä 2cm ja isoin 10,5cm. Mukavaa aina löytää jostakin lisää kotiloidenomistajia. :) Itselläni on joku addiktio näihi, jotenkin tuntuu "jos vielä nyt yksi lisää".. Jotekin niin mukavia lemmikkejä. :D
* En enää vietä paljoa aikaani täällä. Erittäin harvoin, joten älä vaivaudu yveetä laittamaan, koska en tod.näk. vastaa tarpeeksi nopeesti. *
Viimeksi muokattu: 11.03.2010 18:00 Kirjoitti: CroSSLeSS.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.260 sekuntia

Yhteistyössä