Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Nelson ei herännyt :(
(1 katselee) (1) vieras

AIHE: Nelson ei herännyt :(

06.03.2009 20:12 Nelson ei herännyt :( #269156

APUA!

Tökin juuri horrostavia konniani. Pikkuinen Nelson ei liiku.. Pelkään pahoin että se on kuollut :(

Nelsonin jalat ovat kuitenkin liikuteltavissa, tuleeko näille kuolonkankeutta?

Heitin sen varuiksi nyt äkkiä lämpölampun alle mutta jo minuutteja kulunut, mitään ei tapahdu...
Agrionemys horsefieldii 1.2.1
Aihe on lukittu.

06.03.2009 20:18 Vs:Nelson ei herännyt :( #269157

• Wiola
  • POISSA
  • Jäsen
  • Quo wadis
^VOI EI..:( Milloin se on viimeksi liikkunut? Paljonko horrosta takana...?
Viimeksi muokattu: 06.03.2009 20:19 Kirjoitti: Wiola.
Aihe on lukittu.

06.03.2009 20:20 Vs:Nelson ei herännyt :( #269158

Varmuudella ainakin viikko sitten. Horrosta takana 2 kk, tarkoitus oli nyt viikonlopun aikana herättää jo pikkuinen mutta isompi saisi vielä jatkaa..
Aihe on lukittu.

06.03.2009 20:23 Vs:Nelson ei herännyt :( #269159

• Wiola
  • POISSA
  • Jäsen
  • Quo wadis
Kuolonkankeus, rigor mortis, tulee eri eläinlajeilla eri tavoin. Kaloilla noin 1-5 tuntia kuoleman jälkeen. sitten kankeus löysää...Matelijoista ei ole havainnollistamerkintää löytynyt. Vois olettaa että ellei Nelson liiku ja on veltto, kuolonkankeus on jo mennyt ohitse...?
Jospa se kummiskin vielä virkoaa..peukutuksia...
Viimeksi muokattu: 06.03.2009 20:26 Kirjoitti: Wiola.
Aihe on lukittu.

06.03.2009 20:30 Vs:Nelson ei herännyt :( #269160

Näin ilmeisesti on. Eli on mahdollisesti kuollut jo aiemmin. Kyllä itkettää.. Minun ainoa vauvani, itse hautoma.... Ja suunnitelmissa oli että Nelson jää ainoaksi konnakseni piakkoin Jasserin muuttaessa työkaverini isoon taloon ja puutarhaan... Ja näin minä jäänkin nyt konnattomaksi..

Mikähän ihme on mennyt vikaan? Mitään kamalan merkittävää ja huomattavaa ei horroksen aikana ole ollut. Nyt tosin punnitsin pikkuisen ja se on hirmu paljon kevyempi kuin aiemmissa punnituksissa.

Jotain mä nyt olen tehnyt väärin horroksen suhteen. Siitä olen varma. Konna oli täysin terve ja pirteä ennen horrosta ja on mennyt kaikki ihan hyvin. Oiskohan ollut liian kuivaa boksissa, en ole nyt sumutellut..
Aihe on lukittu.

06.03.2009 20:38 Vs:Nelson ei herännyt :( #269161

• TanjuK
  • POISSA
  • Jäsen
Voi itku! :(
Toivotaan että pikkuinen vielä jaksaisi herätä.
Voimia odotteluun!
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:02 Vs:Nelson ei herännyt :( #269166

Ei.. ei liikettä. Kuollut on..

:(
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:07 Vs:Nelson ei herännyt :( #269169

• Wiola
  • POISSA
  • Jäsen
  • Quo wadis
Osanottoni: Petrajii ja jaksamista...Meinasitko laittaa Eviraan?
Tommosta vaan joskus sattuu, sille ei voi mitään...
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:07 Vs:Nelson ei herännyt :( #269170

• TanjuK
  • POISSA
  • Jäsen
Huh:(
Kylläpä tuntuu pahalta, syvimmät osanottoni.

Kun jaksat, laittaisitko vähän tietoja tuosta painon laskusta, eli kuinka paljon paino oli pudonnut sitten viimepunnituksen?
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:09 Vs:Nelson ei herännyt :( #269171

• janeno
  • POISSA
  • Jäsen
vOI... onks nyt varmuudella kuollu? Piä lämpölampun alla ja laita vaik nenän etee ruokaa...... toivottavast virkois. ;(
Jane
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:09 Vs:Nelson ei herännyt :( #269172

Voi Petra, jatksamista sinulle. Minuakin ihan rupes itkettämään, kun muistelin pikkuista Nelsonia :(
Konnatäti sekä nelivarvassekstetti
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:18 Vs:Nelson ei herännyt :( #269176

Tekisi kyllä mieleni laittaa Eviraan.. kun itsekin muinoin täältä jonkun konnan kuolemasta lukiessani joskus sitä toivoin että olisipas laittanut eviraan että tiedettäisiin ja opittaisiin näistä otuksista enemmän. Onko tietoa kuinka se kannattaisi nyt toteuttaa? Se paikka on kait Helsingissä (eli ihan lähellä meitä mutta mitä teen tuolle viikonlopun yli?)

Joo, laitan painotietoja kun pää toimii järkevästi.

Kiitos osanotoista.

Janeno: ei tässä nyt todellakaan enää ruoan tarjoaminen auta. Valitettavasti.

Mun täytynee alkaa herättämään Jasseriakin. En uskalla jatkaa sen horrosta, jos vaikka olosuhteet kaapissa onkin liian huonot ja se olisi aiheuttanut tämän.
Aihe on lukittu.

06.03.2009 21:56 Vs:Nelson ei herännyt :( #269178

Voi hyvänen aika.. Kyllä vetää nyt hiljaiseksi =0( Surun valittelut täältä minultakin.. Kylmät väreet juoksee selkää pitkin; tunne on niin ristiriitainen kun meillä on toiset meiningit täällä meneillään..

Koeta jaksaa, Petra, ja voithan harkita jotta pidät nyt kumminkin Jasserin itselläsi.. Mikäli hommasta ei ole sopimusta tehty jo..?

Eviraan lähettäminen on hyvä keino selvittää syy. Enkä usko mitenkään että olisit tehnyt jotain väärin; joskus vain elämässä sattuu ikäviä ja selittämättömiä asioita.. =0(
Testudo Graeca- maakilpikonnat; Elli (saapui -06), sekä itselleni jäänyt konnavauva Rusina (03/09). (avatar-kuvan pienempi kaksonen)
Aihe on lukittu.

06.03.2009 22:34 Vs:Nelson ei herännyt :( #269184

• janeno
  • POISSA
  • Jäsen
joo tajuan itekkin, ettei ruoka enää auta... tuli vaan semmonen olo, että haluaisin olla ite paikalla ja tehä kaikkeni.. osanotot!
Jane
Aihe on lukittu.

06.03.2009 22:37 Vs:Nelson ei herännyt :( #269186

No, on siitä Jasserin lähdöstä suullisesti sovittu ja työkaveri kävi 8-vuotiaan tyttärensä kanssa jo horrostavaa Jasseria katsomassa. Ja Jasseria odotetaan jo tosi innoissaan uuteen kotiin, valtavasti on tietoa kerätty jne. Eli en halua tuottaa heille suurta pettymystä. Eikä meillä kyllä ihan oikeastikaan ole enää oikein tilaa Jasserin suurelle terralle. Nyt herättelen sen pikkuiseen terraan jossa saa olla sitten siihen saakka kun olen varmistunut että se on okei.

Kattelin Eviran sivulta tietoja ja laittelen siis Nelsonin varmaan sinne. Patologinen tutkimus maksaa 57 euroa. Yritän nyt vaan sumplia, että miten saisin sen sinne kun en pääse itse maanantaina sitä sinne viemään.
Aihe on lukittu.
Sivu luotiin ajassa: 0.58 sekuntia