Noh...mitä minä olen kirjoja lukenut(ja niitä olen lukenu!)kilpparit on aika yksinkertaisia eläimiä ja varsin ihanoita...Ruokana kannattaa käyttää moni puolisia kasviksia...esim voi antaa hedelmiä(omena,päärynä...), vihreitä kasveja(salaatti,pihalta kesällä kerätyt tuoreet kasvit ja konnien erityis herkkua kirjojen mukkaan on tuore persillija) ja kasviksia(tomaattia,keitettyä porkkannaa,keitettyä perunaa tms...).
Konnien hoitosuositukset on aikojen saatossa muuttuneet todella paljon sitä mukaa kuin tietämys konnien tarpeista on lisääntynyt. Valitettavasti vieläkin saatavilla on kirjoja, joissa ohjeet on täysin vanhentuneita. Esim. keitettyä ruokaa ei nykytietämyksen mukaan missään nimessä suositella konnille. Peruna on liian hiilihydraattipitoista, eli sitä ei missään muodossa (edes raakana) suositella. Myös hedelmien antoa tulee rajoittaa (annettava vain hyvin harvoin), ne on liian sokeripitoisia.
Pääsääntönä kannattaa pitää tätä Perälän kirjan mainintaa: Älä anna konnallesi sellaista ruokaa, mitä se ei luonnossakaan söisi.