Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Maakilpikonnalle sopivat pelletit

Maakilpikonnalle sopivat pelletit 30.10.2005 15:43 #146160

• eeva
  • eeva hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
minkä nimistä/merkkistä pellettiruokaa kilpikonnalle saa antaa? kun useimmat kilpikonnapelletit ovat kuulemma haitallisia konnalle mutta onko joitain terveellisiäkin pellettejä olemassa? sain eläinkaupasta konnan mukana pellettejä, mutta en ole syöttänyt niitä konnalleni muuta kuin pari kertaa. konna kyllä pitää pelleteistä hirveästi ja tulee ahmimaan niitä kun tuon aterian sen eteen
Viimeksi muokattu: 08.05.2010 22:13 Kirjoitti: paputtaja. Syy: otsikko
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:pelleteistä 30.10.2005 20:51 #146179

• Wiola
  • Wiola hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Punainen talo ja konnamaa
En osaa sanoa mitä pellettejä voi antaa. Mikä kilppari sinulla on? Lueskelin tuossa Seran Raffypurkin kupeesta: sopii sekä maa- että suokilpikonnille...ja sisältö täysin eläinperäistä; kalaa, katkarapuja jne...Ei sovi ainakaan kreikkalaiselle. Tosin ei ole kyse pelleteistä. Tutkipa ainesosia mitä sisältää!
Testudo hermanni boettgeri-kasvatusta
2.3.1.Testudo hermanni boettgeri

Vs:pelleteistä 30.10.2005 20:53 #146180

• Mali
  • Mali hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mitäköhän pellettejä.. Olen tullut siihen tulokseen ettei ole muita kuin nuo PAT- pelletit, joita voi antaa.. Tietysti jos on maakilpikonnia..

Vs:pelleteistä 30.10.2005 21:26 #146185

• suski
  • suski hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Se, että kilpikonna syö pellettejä (tai ihan mitä tahansa) ahnaasti, ei tarkoita, että se olisi konnalle hyväksi.
Monissa pelleteissä on raaka-aineena kalaa, joka kuulemani mukan tuntuu uppoavan maakilpikonna rukille mainiosti. Samoin monissa pelleteissä käytetyt keinotekoiset maku- ja väriaineet houkuttavat kilpikonnia.
Tästä syystä pelletteihin tottunut kilpikonna on monesti varsin haluton syömään kasveja saatikka mitään kuivaa ja kuitupitoista. Ja omistajat, jotka eivät välttämättä ole ihan perillä kilpioknnien ruokinnasta, sitten tuskailevat nirsoilevan konnan kanssa. Loppuasetelma on valitettavasti usein niin, että kilpikonna suostuu syömään vain pellettejä ja kenties sille sopimattomia hedelmiä ja tuhteja vihanneksia.

Vs:pelleteistä 30.10.2005 22:06 #146192

• MarianneV
  • MarianneV hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Maakilpikonnat
Mitäköhän pellettejä.. Olen tullut siihen tulokseen ettei ole muita kuin nuo PAT- pelletit, joita voi antaa.. Tietysti jos on maakilpikonnia..

Olen samaa mieltä... PAT = Pre Alpin Testudo- pelletit sisältävät kuivattuja kasveja monipuolisesti ja niitä löytyy ainakin Faunatar- eläinkaupoista.
Toivo & Elmeri Nelivarvas

Vs:pelleteistä 31.10.2005 21:49 #146267

• eeva
  • eeva hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
kreikankilpikonna minulla on, joten nuo PAT-pelletit kuulostavat hyvältä... mutta en tiedä mitä pellettejä minulla on kun eläinkauppias antoi niitä vain pienessä muovipussissa... pelletit ovat n. 1cm pituisia keltaisia pötkylöitä, ja siellä täällä on myös punaisia pötkylöitä? joten mitäköhän pellettejä nuo lienevät?

Vs:pelleteistä 01.11.2005 12:30 #146294

• kerttu
  • kerttu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
PAT-pelletit ovat heinäpuristeita ja näyttävät myös siltä. Kaikki väriainesälät on turhia, eli niitä kaupan tarjoamia pellettejä ei kannata tarjota.

Vs:pelleteistä 01.11.2005 19:08 #146320

• Mali
  • Mali hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
kysyn nyt tässä samassa että kun noita PAT pellettejä liottaa niin olisiko parempi että ne kuivuvat sellaisiksi vaaleiksi vai annetaanko kosteana.. Vai onko edes mitään väliä??

Vs:pelleteistä 01.11.2005 19:11 #146321

• kit
  • kit hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minä annan PATit kosteana, kuivana ei etes kelpaa...

Vs:pelleteistä 01.11.2005 19:17 #146322

• kerttu
  • kerttu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kuitupommin kanssa olisi hyvä juoda vettä, eli kosteana annetaan yleensä. Näyttää myös siltä, että Horsti ja Nitton pitää PAT-pellettien tuoksusta märkänä. Mutta näköjään erilaisiakin heeboja on - jos antaa kuivana, niin on kyllä tosi tärkeää pitää vettä saatavilla.

Vs:pelleteistä 15.02.2006 23:54 #156093

Käväisin tänään eräässä vantaalaisessa ostoskeskuksessa sijaitsevassa erään eläinkauppaketjun puodissa ja mukaan sattui noita PAT-pellettejä kilon pussillinen. Maksoi 16,90 €. Ihme pökäleitä ne on, jotenkin olin kuvitellut toisenlaisiksi. Pakkauksessa ei ollut sanaakaan millään ymmärrettävällä kielellä...
Nyt vaan odottelen jännittyneenä Jasserin heräämistä (nukuksii yhä puolittaistaan näköjään kun nyt harvakseltaan näkyy) ja ruokapäivää että pääsen pellettjä liottelemaan ja kokeileen. Toivottavasti uppoo, tai muuten taitaa olla vaikkapa naapurin Konnatädin konnille halvalla ruokaa luvassa...
Agrionemys horsefieldii 1.2.1

Vs:pelleteistä 16.02.2006 00:03 #156094

• kit
  • kit hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Huh oikeasti tuo hinta... Itelläni on kilon pussi kimppatilauksesta Saksasta ja oliko se nyt 6 euroa ja risat kun Niina noista halusi ja tuossa on postitus Saksasta Suomeen mukana... Taida Niinalla olla pikkurahan puutetta kun en muistaakseni ole maksanu noita... Ja sitten sen artikkelin postituski...

Vs:pelleteistä 16.02.2006 00:18 #156097

Ei kannata antaa heti periksi vaikkei PATti heti kelpaisikaan konnalle. Meilläkin meni pari kuukautta ennen kuin konnat alkoivat oma-aloitteisesti niitä syömään. Pikkuhiljaa ne tottuivat makuun, kun tarjosin niille sitkeesti semmoisia PAT-salaatti-"tortilloja" eli levitin liotettua pellettiä salaatinlehdelle ja käärin rullalle.

Vs:pelleteistä 16.02.2006 00:38 #156100

• kerttu
  • kerttu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minä ostin myös aika suolasella hinnalla suomalaisesta eläinkaupasta. Oon kuitenkin tällanen hölmö, että pidän niin tärkeänä että niitä olis tarjolla suomalaisille harrastajille niien moniväriproteiinipötkylöiden vieressä, että mieluusti maksankin sitte vähän. Ilokseni huomasin, että niitä on useammassakin liikkeessä nykyään - jotkut myy pienissä pusseissa, toiset alkuperäispakkauksessa.

Mä olen kuullut kahdenlaisesta suhtautumisesta noihin pelletteihin: jotkut konnat hyökkää kimppuun valtavalla innolla ja myöhemmin ahmiminen tasoittuu, toiset tottuvat pikku hiljaa. Yleensä ne kyllä kelpaavat myös konnille, jotka eivät heinää mielellään syö. Meillä peruspelletit on suositumpia kuin jotkut tuoreet ruuat, ne menee esim. persiljan ja öö, en muista mikä sen yrtin nimi oli, edelle.

Vs:pelleteistä 16.02.2006 02:25 #156117

Meillä pelletit (Herbs) menee ainoastaan salaattisekoituksen seassa.

Liotan ne ensin lämpimässä vedessä ja silppuan sitten vielä saksilla sapuskan sekaan.
Boikotoivat kyllä aluksi tuota ruokaa, mutta pikkuhiljaa rupesi kelpaamaan.
Sivu luotiin ajassa: 0.329 sekuntia

Yhteistyössä