SabinaLjungqvist@hotmail. kirjoitti:Tarjotaanko porkkana ihan raakana? Jauheliha ja maksa tarjotaanko sitä raakana? Kauanko keitätte kaloja? Miten isoja paloja voi antaa? Annetaanko kastemadot elävänä? Kun jotkut puhuu ruokintaastiasta, meilläkin toinen rohmuaa kaikki ruuat niin onko syöttöastiassa vettä vai voiko olla ihan tyhjä vati? Eikö katkarapuja elä kilpparin vesissä? Miksi ei voi antaa esim. seitiä palana pakastealtaasta? Kyllähän sekin on kalaa? Joku puhu mustekalarenkaista ne mitkä minä olen syönyt on ollu samanlaisia kun sipulirenkaat. Voiko voikukanlehtiä antaa?Voiko antaa tonnikalaa esim. vedessä?Nämäkin saanut ihan niin kun viestiketjun alussa sanottiin vaan kuivattuja katkarapuja, ei vitamiineja, ei kuivaa tilaa, akvaario 100L ja tällä hetkellä lauantaihin asti ilman valoa kun saadaan uusi akvaario heille

Olen siis pelastanut nämä konnat. Täällä puhutaan ihan kun ois ollu konnia koko elämän kun tarvii keitto ohjeet, määrät ja minkälaiset suupalat niin mistään ei löydy tietoa. Lähes kaikki mitä minä olen olettanut että konnat syö on kielettyjen listalla. Syöhän ne luonnossa kalasta myös lihan niin miksi ei voi ostaa seitiä pakastealtaasta? Olen yksinkertainen blondi (brunette ) joten vähän yksityiskohtaisempia tietoja..
Porkkanaa ei suositella, eikä jauhelihaa, ja maksaakin vain harvoin. Raakana kaikki. Kalat voi vaihtoehtoisesti pakastaa ja tarjota sen B-vitamiinin kanssa (on huomattavasti kätevämpää kuin kiehauttaminen, kalat pysyvät paremmin koossa). Kokonaiset muikut uppoavat hyvin yhtään isommalle konnalle, konna kyllä raastaa ne sopiviksi suupaloiksi jos ei saa nieltyä. Neulamuikkuja konna kuin konna syönee kokonaisena. Vitamiinit voi piilottaa kalan sisään (itse leikkaan muikun kurkkuun saksilla pienen reiän ja tungen vitamiinit siitä sisään, kalat syötän konnalle sormista pää edellä).
Ruokinta-astiassa pitää olla vettä, koska punakorva ei pysty nielemään kuivalla maalla. Eli vaikka pesuvati, joka on sen verran korkealaitainen, ettei konna pääse pois, ja sinne vettä reilusti niin, että konna saa päänsä veden alle. Ruokaa sen verran, mitä konna syö n. puolessa tunnissa. Kannattaa syöttää konna kerrallaan.
Pakasteseiti on aivan typötyhjää, turhaa ravintoa, vähän kuin ranskanleipä ihmiselle. Eli voit antaa, mutta se ei ole konnalle hyväksi. Kalat siis kokonaisina. Samasta syystä ei kannata tuhlata tonnikalaa konnille. Mustekalarenkaat tietysti paneroimattomina, niitäkin saa kaupan pakastealtaasta. Ja toki sulatettuna
Katkarapuja ei ole konnien elinympäristössä. Konnat kyllä tykkäävät niistä, mutta niitä ei suositella annettavaksi kuin harvoin. Kuivatut, oletettavasti kokonaiset katkaravut on kyllä toki parempaa ruokaa kuin pelkät katkaravunpyrstöt.
Punakorva ei välttämättä koske mihinkään kasviksiin ennen kuin reilussa iässä (usein 20+ vuotta). Eli voikukanlehtiä voit hyvin tarjota, muttei konna niitä välttämättä syö. Kastemadoista innostunevat kyllä, elävinä annetaan.
Seepiansuomu riittää uroskonnalle, mutta muniva naaras hyötyy siitä, että saa myös liitujauhoa.