Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Punakorvan ruokavalio

Punakorvan ruokavalio 27.03.2010 19:52 #301790

Heh, joo ajattelin lähinnä jos jää tähteeksi merilevää sushinpyörityssessioista, niin voisi koettaa että maistuuko punakorvalle tahi reevesille. :)

Pakkausselosteen mukaan ei sisällä muuta kuin kuivattua merilevää, ei lisättyä suolaa. Merilevässä itsessään varmaan jonkin verran suolaa on, vaikka ei tuo nyt mitenkään erityisemmin maistu.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Punakorvan ruokavalio 28.03.2010 13:19 #301869

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Sitä mä just mietin, kun ei reeves tai punakorva ole merieläimiä. Mutulla en ehkä antais?

Punakorvan ruokavalio 19.04.2010 22:26 #305152

• Tily
  • Tily hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Moi!
Olen uusi foorumilla ja olen lueskellut näitä punakorvia koskevia ketjuja aika ahkerasti.
Laitan kysymykseni tämän ketjun jatkeeksi, toivottavasti on ok :)

Eli olen yrittänyt etsiä B1-vitamiinia ja kalkkijauhetta punakorvalleni kissojen ja koirien kanssa, mutta apteekit sanovat ettei heiltä löydy. En tiedä yhtään mistä näitä sitten pitäisi saada hankittua, osaako kukaan neuvoa?
Nutrobalia ja seepiansuomu löytyy minulta, mutta nämä eivät siis ilmeisesti riitä pelkästään?

Toivottavasti ei mennyt ihan väärään paikkaan tämä kysymykseni... Opettelen vasta käyttämään tätä foorumia, joten olkaa lempeitä ;)

Punakorvan ruokavalio 19.04.2010 23:23 #305174

• Wiola
  • Wiola hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Punainen talo ja konnamaa
B1-vitamiinivalmiste on nykyisin yhdistelmävalmiste jossa on myös B6- ja B12-vitamiineja. Näistä muista vitamiineista ei ole konnalle haittaa, päinvastoin. Neurobionforte valmiste on tuollainen konnille sopiva ja Neurovita.
Liitujauhoa eli calsiumkarbonaattia ei kaikissa apteekeissa ole. Voit pyytää tilaamaan sitä, kannattaa varmistaa silloin hinta.

Punakorvilla on hyvä olla myös tuo jauhekalkki, siis calsiumkarbonaatti, jos on muniva naaras. koiraskonna saattaa pärjätä seepiansuomullakin.
Omat punakorvani vain eivät syö seepiaa, ei tuoretta eikä vanhaa. Muikkuannoksiin olen kalkin lisännyt.

http://www.herppi.net/keskustelu/2-arkisto/296468-kuinka-annatte-b-vitamiinin-ja-liitujauheen-konnallenne
Testudo hermanni boettgeri-kasvatusta
2.3.1.Testudo hermanni boettgeri
Viimeksi muokattu: 19.04.2010 23:26 Kirjoitti: Wiola.

Punakorvan ruokavalio 20.04.2010 00:03 #305185

• Tily
  • Tily hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kiitos tuhannesti!
Etsin tosiaan ihan pelkkää B1:stä, en ollut varma onko haittaa jos muitakin on samassa valmisteessa. Kiva, että selvisi tämä :)
Konnani on koiras, eli ehkä sitten pärjää ilman jauhekalkkia, jos en millään sitä löydä...
Mutta apteekkiin siis heti huomenna!

Punakorvan ruokavalio 20.04.2010 00:34 #305190

Apua apua, mistä ihmeestä saa konnille muikkuja, nyt on city-marketit ja S-marketit käyty läpi (Helsingissä) ja missään ei ole muikkuja edes pakastealtaassa. Tipu konna kaipailisi muikkuja kun ei ole vähään aikaan saanut.

Punakorvan ruokavalio 20.04.2010 19:31 #305323

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Stockalta kandee yrittää jos mistään muualta ei saa. Muikkuja on aika satunnaisesti tarjolla, kannattaa kysäistä tiskiltä jos niillä olis edellispäiväisiä jemmassa. Ja kun löydät, osta iso satsi ja pakasta.

K-marketeissa olen useimmiten bongannut. Ja silakatkin välttää :)

Punakorvan ruokavalio 21.04.2010 23:32 #305527

• Wiola
  • Wiola hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Toki muutkin pienet kokonaiset kalat käyvät kuin muikku. Kuore olisi aivan upeaa noille jos vaan sitä saa.

Muikku on järvikala ja siksi sesonkiluonteisesti saatavana. Nyt on jäät lähdössä eikä ole avovesiä vapaana = kalastajat eivät pääse pyytämään. Sama homma on sitten marraskuun tienoilla.

Järvimuikkua kannattaa sesonginaikana ostaa iso läjä ja pakastaa annospusseihin. Omille laitan miniminigippeihin annokset pakastimeen, pussit voi pesun jälkeen käyttää samaan hommaan pari kertaa uudelleen. Pakastimessa muikku säilyy kohtuuhyvänä noin 3 kk.

Merimuikkua eli maivaa saattaa merenrantakaupungeista löytyä mutta itellä ei ole noiden saatavuudesta tietoa sisävesien äärellä asujana.
Viimeksi muokattu: 21.04.2010 23:33 Kirjoitti: Wiola.

Punakorvan ruokavalio 10.06.2010 14:33 #311449

Kun muikkuja tai silakoita ei saa kaupasta yritän muita. Simpukat toimivat hyvin. Mustekala ei kovasti tykkää. Katkaravut aina. Ostin jättikatkarapuja ja oli myös myynnissä kuorittamattomia. Saako antaa? Tai onko kuori liian kova konnille?
* * * * *
Nathalie

Punakorvan ruokavalio 11.06.2010 22:25 #311605

• Wiola
  • Wiola hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kuorellisia katkarapuja olen antanut ja syövät kyllä kuoret, kalkkiahan se on.
Siitä vaan...

Noille käy kyllä tähän vuodenaikaan: kastemadot..ulkoa sateessa keräämään... etanat (pakastetimen kautta, loisvaara), onkikalat, akaatinpoikaset, kenttä- ja jamaikansirkat, maksasuikaleet, munuaisuikaleet...koppakuoriaiset jne...

Mikäli kaikki konstit on koettu, niin hätäratkaisuna kilpikonnan- ja kissanraksut.
Viimeksi muokattu: 11.06.2010 22:26 Kirjoitti: Wiola.

Punakorvan ruokavalio 22.06.2010 15:12 #312995

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Ihan yybertyhmä kysymys: ne kuorelliset katkaravuthan käsittääkseni ovat jotenkin esikeitettyjä tms? Ostin meinaan pussillisen, ja jotain tuollaista olin lukevinani pussinkyljestä. Eli onko se ok ja onko noita myynnissä ihan raakoina, ei? (konna muuten oli ihan että mitä nää on, kun heitin sille pari rapua :D)

Missä muodossa simpukat? Siis kuorineen vai ilman ja mitä lajia? Pystyykö puniksen leuat esim. sinisimpukan kuoreen?

Punakorvan ruokavalio 23.06.2010 12:03 #313112

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Pakastatko Wiola ne aksuvauvatkin ensin?
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Punakorvan ruokavalio 26.06.2010 16:24 #313413

Voiko punakorvalle antaa järvestä löydettyjä simpukoita? Pitääkö pakastaa vai voiko antaa elävänä? Lapset toi pari simpukkaa ja ovat nyt astiassa, missä on raanavettä. Toimisivatko samalla akvan veden puhdistajana kuten toimivat järvessäkin?

Punakorvan ruokavalio 27.06.2010 15:35 #313482

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Mä en syöttäis ainakaan pakastamatta, enkä kyl laittais konnan altaaseenkaan, jos sitä meinasit. Syöttämisessä on loisvaara (ja onhan se myös eläinrääkkäystä elävänä syöttää), ja konnan allas ei ole varmaan simpukalle kovin miellyttävä elinympäristö. Puhumattakaan vaarasta joutua ruuaksi.

Mulla on myös hatara mielikuva, että ainakin jotkut kotimaisen simpukat on rauhoitettuja. Oli tai ei, niiden paras paikka on siellä järvessä :)

Punakorvan ruokavalio 27.06.2010 18:14 #313493

Hei! Aika hauskaa olen juuri saanut kaksi punakilpikonnaa tai tse asiassa omasta mielestä pelastanut ne...Olen aika avuton tässä hommassa joten kaikki neuvot tervetulleita. Ensinäkin ne elävät aivan liian pienessä akvaariossa johon saadaan apua ensi lauantaina. Mitä näille olioille voi ruokkia ja kuinka paljon olette antanut? Nyt mulla on käytössä kuivattuja katkarapuja...he syövät 2-3 kertaa viikossa mikä on teidän rytminne? Kirjoittakaa kaikki mitä tiedätte :) Vitamiineja pitäisi antaa...mitä te anatte? Nämä on todellakin pelastettu suorastaan huonoista oloista, onneks täti luovutti ne minulle :)
Sivu luotiin ajassa: 0.392 sekuntia

Yhteistyössä