Okei, korjatkaa, jos olen väärässä.
Eli ekaks taustaa: mun hoitokonnani Orbi on selvästi lihava, sillä on takajalkojen edessä sellaiset pussit. Se on ehkä ollut koko ajan kesästä asti (silloin tuli meille), mutta mä en ole tajunnut että se on läskiä *nolo*.
No, se syö siis sitä itse tehtyä herkkua eli n. 60 % barffi.netin kasvismössöö ja loput kalaa, hiukan maksaa, kermaviiliä ja kananmunaa + vitamiineja. Se syö sellaisen 50-80 gr kerralla, kolmen päivän välein. Joskus oon antanut sille kalaa pelkästään. Konna on about 19 vuotta ja reilut kaksi kiloa, se on iso tyttö se. Kilvelläkin on pituutta.
Nyt se pitäisi saada laihtumaan, niin vähennän siis ruokailukertoja vaikkapa kahteen kertaan viikossa, mutta en vähennä ruoan määrää? Näinkö toimin?
Sain eläinlääkäriltä ohjeen, että syötän pellettiä ja kasviksia, mutta kun ei hää syö pellettiä. Kyllä se varmaan alkais syömään toki, jos ei muuta olis. Ajattelin kuitenkin, että syöttäisin nyt pakkasen tyhjäksi ekaksi, ettei ne tehdyt konnanruuat pilaannu. Mut mitä ootte mieltä, siirränkö konnan pelletille (meillä on niitä kyllä vaikka mitä laatua) ja jos, niin kuinka usein ruokin ja kuinka paljon kerrallaan.