Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Mitä eroa sirkkalajeilla?

Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 16:50 #23047

Eli mihin perustuu se, etteivät kenttäsirkat voi lisääntyä asunto-olosuhteissa, mutta kotisirkat voivat? Onko kyse munien vaatimasta kosteudesta vaiko mistä? Kauanko kenttäsirkka muuten elää alkaen siitä hetkestä, kun siritys alkaa?
Vastaus on väärä, ja rangaistus on greippi.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 17:22 #23052

• tanja
  • tanja hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eikös kenttäsirkat vaadi huoneenlämpöä korkeamman lämpötilan, kun taas kotisirkat pärjäävät ihan huoneenlämmössä?
Omia kenttäsiekkojani lämmittää 40w spotti ja munakippo on akvaariovalaisimen päällä.

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 17:37 #23056

Tuo ei voi olla ainut syy, koska minulla ne on kyllä ihan huoneenlämmössä lisääntyneet, munakippo oli komerossa hautumassa. Just sen takia mä aloin ihmetellä tätä hommelia.
Vastaus on väärä, ja rangaistus on greippi.

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 17:39 #23058

• tanja
  • tanja hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
ok.En sitten tiedä.No, munintakippo pitää olla kostea, mutta eikö niin ole muillakin sirkoilla? :roll:

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 17:40 #23059

Kyllähän ne varmaan voivat lisääntyä huoneenlämmössä mutta kehitys on hitaampaa kuin esim. 30C lämmössä, tuo huoneenlämmössä on vähän eriasia kuin huoneistossa :) Kotisirkathan pystyvät lisääntymään huoneistossa ja kenttikset eivät (niin väitetään että ne ei löydä tarpeeksi kosteaa paikkaa munia)...
You might be a herper if your house was raided by the police after a tipoff from the electric company suspecting you of growing pot :)

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 09.03.2003 19:59 #23113

• geggo
  • geggo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Omasta kokemuksesta voin sanoa että kanttäsirkka kuolee aika nopeasti lattialla kipitellessään. Liekö huoneilman kuivuus tai viileys. Siis karanneita sirkkoja löytyy aika nopeasti soffan takaa kuolleena.
Kyllä varmaan muninta ja poikasetkin voivat hitaasti kehittyä esim. kukkaruukussa(jos sirkka on sinne päässyt ja multa pysyy koko ajan kosteana ja lämpimähkönä) mutta se , että nämä sirkat pystyisivät kehittymään näissä oloissa aikuisiksi lisääntymiskykyisiksi sirkoiksi , on minusta aika epätodennäköistä.
Itse olen kasvattanut näitä sirkkoja nyt miltei kolme vuotta eikä yhtään siritystä ole terrojen ulkopuolelta kuulunut.
-geggo-
-geggo-

Kenttä- ja kotisirkkojen erot 16.07.2003 22:42 #42709

• Laurapa
  • Laurapa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Elikkäs oon syötelly nyt kahdenlaisia sirkkoja leogekoilleni, mustia ja ruskeita (ruskeat sirittävät) eli mitäs laatua nämä sirkat on?? Kotisirkkoja?? Kenttäsirkkoja?? ONkos sitten vielä joitain muita sirkkoja, kuin edellämainitsemani?? Kiitoksia tiedosta jo etukäteen!!
*~Laura~*

"Mun liha on ihan kanalla" - Kolmasluokkalainen tyttö

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 16.07.2003 23:47 #42715

• Sarita
  • Sarita hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mustat sirkat on kenttäsirkkoja ja ne vaalemman väriset on kotisirkkoja. Voiskohan lokusteja antaa leogekolle, vai onko ne liian suuria?
Sarita & parta-agama Epsilon -01 sekä nelivarvas Myy -02

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 17.07.2003 00:04 #42718

• eve
  • eve hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ehkä isot lokustit on vähän turhan isoja, omille leoille kun näyttää olevan jo aika haaste niellä suuri, täysikasvuinen kenttiskin.

Kotisirkkojen ja kenttäsirkkojen eroista 28.10.2003 13:03 #57195

• Tixi
  • Tixi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eli ensinnäkin,onkohan nämä minulle myydyt sirkat nyt kotisirkkoja vai kenttäsirkkoja?Ovat vaaleanruskeita,hirmusti hyppiviä mutta eivät siritä ollenkaan?Aikaisemmin mulla oli lähes mustia sirkkoja jotka hyppivät paljon vähemmän mutta eivät nekään sirittäneet? Onko olemassa kuvia missään mistä näkee ja voisi verrata minkäs lajin sirkkoja milloinki on? Ja mistäs tiedän että koska olisivat valmiita munimaan kun olisi mukava ja halvempaa koittaa kasvatella itse näitä kuin aina ostella kaupasta? olen täältä lukenut että olisivat valmiita munimaan kun alkavat sirittämään mutta kun nämä eivät siritä ollenkaan...munipuolista ruokaa on tarjolla (kalanruokaa,kurkkua,appelsiinia,omenaa,mysliä,koiran nappuloita yms)!Turveboxin laitoin tänään ja tutkivat sitä kyllä...mutta eniten ihmetyttää tämä sirittämättömyys? Tässäpä oli tyhmiä kysymyksiä taas... :oops:
1.1.B.constrictor,3.3. P.regius,1.1. M.spilota harrisoni, 0.0.1.M.bivittatus,1.0.Iguana iguana,2.2.P.vitticeps,1.1. R.auriculatus, 1.0. M.viridis

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 28.10.2003 14:40 #57216

ne vaaleat ja "hennot" ovat kotisirkkoja ja ne mustat etovan näköiset on kenttiksii :D

Kenttiksien pitää olla aika kookkaita kun rupeavat sitten sirittämään niin ovat valmiita munintaan :)

Kotisirkoista en oikein tiedä.
kaupasta kun ostaa L kokoa olevat sirkat niin ne ainakin sirittää meidän vaatekaapissa.

www.taina.k-netti.nu siel on linkeissä sirkoista lisää.

Kertokaas te muut paremmin kun osaatte(itse olen aloittelija)

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 28.10.2003 15:03 #57225

• Markku
  • Markku hahmo
  • POISSA
  • Ylläpitäjä
Kummankin sirkan pitää olla aikuinen, ennen kuin se alkaa sirittelemään. Ja aikuisistakin vain urokset sirittää.
Voishan sitä mököttääkin

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 28.10.2003 15:10 #57227

• Tixi
  • Tixi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
:oops: tyhmä minä....eli siis seuraavan kerran kun menen sirkka ostoksille niin ostan kaikkein isoimpia sirkkoja ja otetaan koko hommeli alusta....eiköhän ala siritys kuulumaan...!Kiitoksia vastauksista ja olen taas viisaampi! :lol:
1.1.B.constrictor,3.3. P.regius,1.1. M.spilota harrisoni, 0.0.1.M.bivittatus,1.0.Iguana iguana,2.2.P.vitticeps,1.1. R.auriculatus, 1.0. M.viridis

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 28.10.2003 16:05 #57232

• bracket
  • bracket hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Sukukypsät sirkat tunnistaa siitä että niillä on selässä sellaiset koko selän
peittävät siivet, sekä naarailla että uroksilla. Naaraat tunnistaa siitä että
niillä on takapuolessaan pitkähkö(n. 1cm) munanjohdinputki jonka se työntää
multaan muniessaan, lisäksi naaraat ovat yleensä huomattavasti uroksia
kookkaampia.
[:: bracket ::]

Vs:Mitä eroa sirkkalajeilla? 28.10.2003 18:22 #57267

• geggo
  • geggo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tässä taas tämä aikaisempi topicci. Siinä jonkinlaiset ohjeet kasvatuksesta.

Kenttäsirkkojen kasvatusohjeet

-geggo-
-geggo-
Sivu luotiin ajassa: 0.360 sekuntia

Yhteistyössä