Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Herppien kevätseuranta 2008
(1 katselee) (1) vieras

AIHE: Herppien kevätseuranta 2008

21.06.2008 23:46 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245112

• NisseR
  • POISSA
  • Jäsen
Jopa kateellisena katselen Joonaksen kuvaa rantakäärmeiden nuijapääjahdista. Tuo on semmonen tapahtuma, jota olen jo kauan halunnut päästä todistamaan ja kuvaamaan, mutta eipä ole tullut vastaan, sääli sinänsä.

Tämän viikon luonnossa kulkemisten tuloksena herppien osalta muutama kyy, kaksi rantakäärmettä, sisilisko ja paljon sammakon toukkia. Kaikki tulleet sattumalta vastaan esimerkiksi lintureissuilla, eli herppejä varten en ole maastossa ollut, mutta mukavana boonuksena tullut.

22.06.2008 19:23 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245151

Tällainen yliajettu pötkylä löytyi Jyväskylästä. Se on ollut kuolleena jo hyvän aikaa ja täysin liiskaantunut, mutta epäilen kyseessä olevan vaskitsan. Vahvistaako joku lajinmäärityksen?
Myydään triopsin munia:

22.06.2008 19:38 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245153

Vaskitsahan se. Mistä löytyi?

22.06.2008 20:24 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245157

Vaskitsahan se. Mistä löytyi?

Halssilanrinteestä Hiihtomaalle johtavan Riistapolun alkupäästä. Voisi joku päivä lähteä paremmalla ajalla etsimään niitä kameran kera. Onko sinulla Martti havaintoja vaskitsoista Jyväskylän seudulta?
Myydään triopsin munia:

22.06.2008 20:33 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245158

Halssilanrinteestä Hiihtomaalle johtavan Riistapolun alkupäästä. Voisi joku päivä lähteä paremmalla ajalla etsimään niitä kameran kera. Onko sinulla Martti havaintoja vaskitsoista Jyväskylän seudulta?

On mulla, mutta aika satunnaisia. Jannella on tiedossa yksi paikka, josta on löytynyt vaskitsoja useamminkin. En vaan millään muista missä se on.

27.06.2008 20:13 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245504

Pari tänään otettua kuvaa jyväskyläläisistä kyykäärmeistä:

sekä Vaarunvuorella pari viikkoa sitten tavattu sisilisko:
Myydään triopsin munia:

27.06.2008 21:56 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245519

• Simo94
  • POISSA
  • Jäsen
Meijän omalta kotipihalta täältä nokialta löytää ihan hyvin noita vaskitsoja tämmösinä aurinkoisina päivinä. Joka kesä niitä tulee aika useesti nähtyä. Niitten lempipaikat on mansikkamuovien alla kun siellä on kosteeta ja kuumaa kun ne muovit on mustat.
Ja täällä oli semmosia hiekkamonttuja jossa kans on näkyny monesti.....jotkut idiootit oli katkonu niiltä päitä!!Ilmeisesti lapiolla...jos olisin nähny kuka se oli niin olisin soittanu poliisille. Vaskitsathan on rauhotettujakin ja muutenkin ne on ihan harmittomia...hyvä kun voi ees käärmeeks sanoo kun niillä on vaan jalat surkastunu pois...pienet etujalan jäänteet on vain.

27.06.2008 22:38 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245523

• ^Natina
  • PAIKALLA
  • Jäsen
^ :O Kasku mä en oo tän 10 vuoden aikana viä törmänny yhteenkä!
En ees kyykäärmeeseen vaikka mein viereises mettäs on useemminki jonku koiraa purrut kyy.

Voisko joku antaa vinkkejä miten löytäisin kyyn, haluais vähän päästä kuvaan tota luonnon varaista herpistöä :)
6 Viljakäärmettä, 3 leopardigekkoa
+ Muut elikot

28.06.2008 23:28 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #245611

• Simo94
  • POISSA
  • Jäsen
Salmiakki: ja mähän oon nähny melkeen joka kesä kyyn:D. Yks kesä meinasin astua päällekkin. Täällä siurossa päin kyllä on semmosia hyviä metsämaastoja että luulis löytyvä. Ite en oo koskaan täältä löytäny sillon kun oon oikeen ettimällä ettiny..kaikki on aina löytyny vahingossa. Se iso siurontie mikä menee siitä k-raudan ohi ja siellä alkaa ne metsät niin yks kesä oli kävelytielläkin oikeen iso kyy. Siellä missä oli ne krossipaikat(dirtti) niin siellä oli niitä kuoppia jossa näky vaskitsojakin:). Missä päin nokiaa muuten asut?

05.07.2008 22:58 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246182

Pieni, noin 25-senttinen kyy löytyi tänään Jyväskylän Sarvivuoresta

sekä pullukka sisilisko:

Vaskitsaa en löytänyt kolmen ja puolen tunnin etsinnöistä huolimatta. Niitä lähdin varsinaisesti hakemaan. Mutta eiköhän se vielä tänä kesänä tulee (elävänä) vastaan jossakin. Olivat vaan tällä kertaa kirjaimellisesti kiven alla.
Myydään triopsin munia:

07.07.2008 17:34 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246308

• Simo94
  • POISSA
  • Jäsen
Mä kun olin porin reposaaressa viime viikolla niin joku oli tappanu kaks käärmettä ja asetellu ne oikeen kalliolle. Ne oli joko kyitä tai rantakäärmeitä . Kyyllähän on sahalaita mutta niillä ei ollu...ne oli vaan tummia.

07.07.2008 19:36 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246319

• ^Natina
  • PAIKALLA
  • Jäsen
No justiinsa dirtillä sadat tuhannet kerrat oon käynyt ja kertaakaan ei mitään herppiä näkyny, asun harjuniityssä ennen dirttiä pitkillä mettälenkeilläkään ei mitään. Parikertaa on jotkut koiran lenkittäjät varottaneet menemästä metsään että siellä on kytä mutta ei. Jos sais seuraa jostain herppi intoiliasta niin vois mennäkkin ettimään sieltä päin herppejä :)
6 Viljakäärmettä, 3 leopardigekkoa
+ Muut elikot

08.07.2008 02:09 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246355

• Simo94
  • POISSA
  • Jäsen
Nii:D. Mäkään en oo kertaakaan nähny silleen käärmeitä kun etin vaan ihan sattumalta joten musta ei etinnässä taida apua olla...tai voishan sitä joskus yrittää. Mulla kun vaan löytyy noi linnut paremmin ku käärmeet.
Dirtin päällehän on muuten rakennettu asuinalue:D.

Sivukysymys....käytkö NVK: ta vai Emppistä? Ai sä ootkin 92 eli jo lukiossa tai amiksessa oot.

08.07.2008 10:15 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246363

• Asta A.
  • POISSA
  • Moderaattori
^ Pysytäänpäs aiheessa. Simo ja Salmiakki voivat jatkaa keskusteluaan yksityisviestein.

- Asta, moderaattori
Ei mitään söpöilyä......

11.07.2008 23:34 Vs:Herppien kevätseuranta 2008 #246682

• nuitari
  • POISSA
  • Jäsen
Litteitä käärmeterveisiä Jyväskylän maalaiskunnasta.

Ollaan pongattu:
- miljardi sisiliskoa
- 2 yliajettua kyytä, joista yksi hyvinsäilynyt on pakastimessa matkalla öö.. en aivan varmaksi tiedä, mutta ehkä jonnekin kouluun.
- 1 hengiltä tallattu kyy
- 0 rantakäärmettä
- 0 kihokäärmettä
- 1 kyy, joka olisi mielinyt tulla meille sisälle asti, mutta päätti painella sinne mistä tulikin, kun kuvaamaan kerta ruvettiin.

- 1 elävä vaskitsa, joka luikersi loukkaantuneena hiiteen lämmittelypaikaltaan, kun päräytin pyörällä ohi.

Kuvat mitä loistavimpia. Mutta kyyn salmiakkinen väri on niin miellyttävä ja häilyvä, että tekisi mieli haukkasta palanen heti paikalla. Annoin toisen kuitenkin luikerrella pakoon. Varmaan juuri se jonka löysin tallattuna postilaatikolta. Phyt.

- Käynen ostamassa salmiakkia
Sivu luotiin ajassa: 0.54 sekuntia