Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Kalkkitahrojen poisto terrasta

Kalkkitahrojen poisto terrasta 12.10.2002 01:05 #7271

Tätä on todennäköisesti kysytty aikaisemminkin... :oops:... Mutta kysyn vielä; eli millä pesuaineella olette pesseet terraarion seinät ja puupinnat(piilot ym.)???
What we are today, comes from our thoughts of yesterday and our present thoughts build our life tomorrow. Life is the creation of our mind. -Buddha-
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 12.10.2002 02:26 #7275

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
Vedellä ja sopivan karkealla harjalla. Mä vältän pesuaineiden käyttöä ehdottomaan pakkoon saakka. Niiden mahdolliset jäämät eivät välttämättä tee eläimille kovin hyvää, ja vesi ja harjakin ovat yllättävän tehokkaita :-)

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 12.10.2002 03:47 #7280

• ado
  • ado hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
olen samaa mieltä! :D vettä ja juuri harjaa! :D
ensin ylensä imuroin röpöt mitkä ei saa kauhomalla, samalla lähtee "pölyt" ja kuivuneet ulosteet mitkä on jääny piiloon... sitten vain tulikuumaa vettä ja pesusientä! :P
itse olen kyllä saanu ihan kivasti kaikki (no, ainaki näkyvät..) liat sun muut pois..

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 13.10.2002 14:32 #7326

No orgaaniset materiaalit saa onneksi sillä vedellä ja harjalla pois :) , mutta entäs sitten lasia kivasti sumentavat kalkkipisarat??

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 13.10.2002 14:43 #7327

• Tuntematon
  •  hahmo
Kalkki lähtee hyvin etikalla!

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 13.10.2002 22:57 #7351

• kerttu
  • kerttu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
kyllä! etikka on uskomaton jokapaikanaine. jos ei lähde heti, niin liotat vähän aikaa. mulla on toiminut kilpikonnan kanssa todella hyvin. kivaa että kerrankin joku muu ehti mainostaa sitä ennen minua :lol:

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 13.10.2002 23:24 #7354

• suski
  • suski hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
jos ei lähde heti, niin liotat vähän aikaa. mulla on toiminut kilpikonnan kanssa todella hyvin.

kerttu, etikka on jokapaikanaine mutta ei siinä sentään kilpikonnia saa liotella :wink:

juu vesi ja pahempiin tahroihin etikka. noita kauppojen desinfiointiaineita ei kannata hirveesti käytellä.

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 14.10.2002 00:16 #7363

• Esa P
  • Esa P hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mikäli terrassa on ollut joku muu asukki aikaisemmin niin suosittelen käsittelyä Virkon-nimisellä aineella. Sitä taitaa saada apteekista tai jostain rautakaupasta?
-Esa P

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 12.12.2002 23:50 #11878

Miten paljon terraarion sisusteet ( mun tapauksessa korkkipiilot, kaktuksenrungot) sitten kestää sitä kastelua? Miten olette ne kastelleet? Kuivavatko kauankin?
What we are today, comes from our thoughts of yesterday and our present thoughts build our life tomorrow. Life is the creation of our mind. -Buddha-

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 18.12.2002 03:31 #12365

• Katri
  • Katri hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minä olen puhdistanut terran lasia ihan sitruunamehuun kastetulla paperilla, ja hyvin lähtee, kun putsaa ikkunan tarpeeksi usein esim. 1 kertaa/kk. Perusteellisempaan putsaukseen toki kannattaa käyttää etikkaa.

Luulis, että nuo korkkipiilot ym. kestää imurointia (pölyt lähtee). Itse en niitä kovinkaan paljoa kastelisi, etteivät turpoa ja hajoa. Jos epäilet, että niissä on 'pöpöjä' niin laita pakkaseen (-20 astetta) muutamaksi tunniksi tai saunaan/uuniin (joku viisas voi varmaan kertoa ajan ja lämpötilan paremmin). Siis samalla lailla nuo putsaisin kuin esim. sängyn peitteet ja patjat. Kyllä pöpöt kuolee!

Tietty jos korkkipiilot ym. on tosi likaisia, niin vaihda ne ihmeessä uusiin, jos sinulla vain on mahdollisuus!

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 19.12.2002 01:11 #12443

• suski
  • suski hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
korkin voi aivan hyvin pestä vedellä. kunhan ei pesuaineita käytä. parhaiten pöpöt kuitenkin lähtee uunissa/saunassa. pakkanen ei ole läheskän yhtä tehokas keino ja esim. loisten munia se ei tapa ollenkaan. niihin tehoaa vain sauna/uuni koska siellä ne kuivuvat kuoliaiksi. saunassa lämpötilaksi riittää 60-80 astetta mutta saunottaa pitää kyllä ainakin kolmetuntia. uunissa voi laittaa kovempaan lämpöön ja silloin aikakin lyhenee.

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 03.01.2003 17:42 #13586

• Ali
  • Ali hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Moi :D semmost kyselisin et ootteko käyttäny puhdasta alkoholia "pirtua" laimennettuna se on tosi hyvä koska haihtuu äkkiä eikä jää haitta aineita eikä pöpöjä :wink:
Miks mennä neljällä kumilla hautaan ku pääsee pääedellä puuhun..

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 03.01.2003 18:03 #13590

• elaphe
  • elaphe hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ali: On parempaakin käyttöä sille :wink:
-Mikko.

Kalkkeutumien poisto terran seinistä? 09.01.2004 14:12 #70409

• Lizzard
  • Lizzard hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Olen melko varma että löysin joskus tässä aiheeseen liittyvän vinkin mutten enää löydä sitä haku-toiminnollakaan... (tai sitten en vain hoxannut =) Meni sitten hermot ja päätin kysyä uudestaan.

Eli: Kertokaapa vinkkejä mitä myrkkyjä/ei myrkkyjä uskaltaa käyttää noiden kalkkeutumien poistoon gekko- ym. terraarioiden seinistä kun niitä sumutuksen seurauksena syntyy? Itse hinkuttanut taas rystyset verillä vaan melko sitkeää ainetta ja hämärtää kivasti näkyvyyttä =/ Mur. Valkopilkulliset seinät ei oo kovin kivan näköisiä.
Reality bites like pitbull fights...

Vs:Kalkkitahrojen poisto terrasta 09.01.2004 14:16 #70411

Muistan jostain lukeneeni myös aiheesta - - - hmm, olisiko ollut sitruunahappoa tai jotain vastaavaa (viisaammat ja parempimuistiset korjatkoon) 8/
~ Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä. ~
Sivu luotiin ajassa: 0.402 sekuntia

Yhteistyössä