Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Lamput ja lämpölaitteet

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 21.08.2010 03:14 #320144

• SariS
  • SariS hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Lontti 2000-2007
Miimi93 kirjoitti:
Tietääkös jotkut täällä paljonko tommosen terraarion lasi kestää lämpöä ilman et halkeilee? oli pakko laittaa lämpölamppu terraarion ulkopuolelle ettei lämpötilat nouse liikaa, mutta alkoi arveluttaa toi miten se lasi kestää. :D

Minkätehoinen lamppu on Miimi93? Riitäisikö terraasi matala-wattisempi lämpölamppu? Sen voisit mahdollisesti sitten sijoittaa terran sisälle. Voisit kokeilla käydä kysymässä, vaihtaisivatko kaupassa, jos lamppu on uusi, eikä ehtinyt olla käytössä kunnolla - siis on kokeiltu/testattu. Olisiko tuulettimen asentaminen mahdollista? - kaikille eläimille se ei sovellu (tai riippuu tietenkin, miten tuulettimen sijoittaa/asentaa...).
Reptifoto\\ www.reptifoto.nettisivu.org
Ookko nää Oulusta - pelekääkkö nää polliisia
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 21.08.2010 12:28 #320156

• paputtaja
  • paputtaja hahmo
  • POISSA
  • Ylläpitäjä
  • hyvää ei saavuteta vain välttämällä pahaa
Lämpölampun tehoja voi vähentää myös pistorasiaan liitettävällä himmentimellä =)
Tunisiankonnat - Testudo Graeca Nabeulensis 0.0.2 - Konnuuksia-blogi: http://konnuuksia.blogspot.com
Aavikkoiguaanit - Dipsosaurus dorsalis 2.0 - Iguilua-blogi http://dipsodipso.blogspot.com/

Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 21.08.2010 15:12 #320170

• Paroni
  • Paroni hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mutta eikös nuo pistorasian ja lampun väliin asennettavat himentimet vaadi vähintään 60 W tehoa lampulta ? Korjatkaa jos olen väärässä.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 21.08.2010 18:32 #320183

• CroSSLeSS
  • CroSSLeSS hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • There's never too many snails, just a few.
Paroni kirjoitti:
Mutta eikös nuo pistorasian ja lampun väliin asennettavat himentimet vaadi vähintään 60 W tehoa lampulta ? Korjatkaa jos olen väärässä.

Minimi on 25wattia tässä mallissa. http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=135946098
* En enää vietä paljoa aikaani täällä. Erittäin harvoin, joten älä vaivaudu yveetä laittamaan, koska en tod.näk. vastaa tarpeeksi nopeesti. *

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 22.08.2010 00:31 #320222

• Miimi93
  • Miimi93 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Jooh pitää miettiä noit vaihtoehtoja :D mut kysyin kyl eläinkaupasta tost et jos on ulkopuolel terraa niin ne sano et on niilki ollu jo kauan ja ei tuu mtn jos ei oo siin lasis kiinni, faijaki sano samaa et jos ei oo kiinni lasissa niin ei vaurioidu niin pahasti kuulemma.. mut mietin sit ku on palkkapäivä ens viikol :D

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 22.08.2010 04:53 #320239

• Maj-
  • Maj- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Onko olemassa 40cm pitkään terraan sopivaa uvb-putkea, jonka vois mahdollisesti asentaa sisäpuolelle ja miten se onnistuisi parhaiten? Onko edes olemassa noin lyhyitä uvb-putkia?

Toinen vaihtoehto olisi laittaa uv terraan sellaisen spotin avulla, onko kokemusta näistä miten hyviä ovat verrattuna loisteputkiin? Olen ajatellut tehdä sellaisen kukkaruukkuviritelmän, jos nuo putket osoittautuu mahdottomiksi niin kuin uskon. Miten sen kukkaruukkuviritelmän saisi parhaiten kun laittaa terran sisäpuolelle niin kiinni ja onko yllipäätään järkeä laittaa näin kiipeilevän liskon terraan? Polttaako itsensä tai vahingoittaa muuten?

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 22.08.2010 11:53 #320244

• Kingi
  • Kingi hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
Maj- kirjoitti:
Onko olemassa 40cm pitkään terraan sopivaa uvb-putkea, jonka vois mahdollisesti asentaa sisäpuolelle ja miten se onnistuisi parhaiten? Onko edes olemassa noin lyhyitä uvb-putkia?

Toinen vaihtoehto olisi laittaa uv terraan sellaisen spotin avulla, onko kokemusta näistä miten hyviä ovat verrattuna loisteputkiin? Olen ajatellut tehdä sellaisen kukkaruukkuviritelmän, jos nuo putket osoittautuu mahdottomiksi niin kuin uskon. Miten sen kukkaruukkuviritelmän saisi parhaiten kun laittaa terran sisäpuolelle niin kiinni ja onko yllipäätään järkeä laittaa näin kiipeilevän liskon terraan? Polttaako itsensä tai vahingoittaa muuten?

Lyhyimmät putket ovat 36cm pitkiä (14W putkia), löytyy mm. Exoterralta.
Putken asennus terran sisäpuolelle käy helposti, huolehdi vain putken päiden suojaamiseta. Exoterran Ligh Unit- rungossa on kumiset päädyt: http://www.tiias-pets.net/catalog/product_info.php?cPath=28_59&products_id=388&osCsid=f798ff9a97c62c431640050f4e12dd8e

Itse putken voi suojata vaikkapa verkolla ettei lisko pääse kiipeilemään sen päälle.
Kun savolainen puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle...

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 23.08.2010 09:43 #320363

• Maj-
  • Maj- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Onkohan noita 14w putkia Narvalla? Ja on kai olemassa myös 8w putkia, mutta onko ne jo jotain erikoisputkia? Onko T8 kanta, joku erikoiskanta?
Miten nuo kiinnikkeet sitten laitetaan terraarioon, onko ne helppo laittaa?

Mielellään kuulisin kokemuksia myös noista spotti uv-valoista.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 23.08.2010 22:05 #320457

Maj- kirjoitti:
Onko T8 kanta, joku erikoiskanta?
Miten nuo kiinnikkeet sitten laitetaan terraarioon, onko ne helppo laittaa?

Mielellään kuulisin kokemuksia myös noista spotti uv-valoista.

T8 on ihan normaali loisteputken kanta, toinen vaihtoehto on T5. Putken laatikossa kyllä lukee myös tuo T-määrä.

Kiinnikkeet voi kiinnittää terraarion katon reikäpeltiin ihan ruuveilla, tai lasiin esim. silikonilla. Lisäksi kannattaa hankkia heijastimet, saa maksimaalisen hyödyn irti UVB:stä.

UV-spoteista on täällä jossain pitkä ketju (oisko linkitetty tähänkin ketjuun), jossa todetaan, että ne saattavat olla vaarallisia (ehkei hysterisoida kannata kuitenkaan) ja hankalia kohdistaa oikein.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 25.08.2010 20:01 #320697

• Midori
  • Midori hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Olen tossa hieman pidempään miettinyt että meille tarvitaan jonkinlaiset lämpö laitteet elukoille. En ennen käyttänyt kun ei ollut tarvetta. Mutta viime aikoina kämppä on ihan kylmä, varsinkin talvi aikaan... Terraarioiden lämpötila laskee kivasti.

Haasteena on se että lamppua ei voi asentaa, eikä mattoa laittaa. Terraariot ovat muovia, kokonaan. Mikä neuvoksi? Miten muovi terraarioihin saa lämpöä lisää? Kyseessä viljisten terrat.
Jotkut sanovat että viljakäärmeet eivät tarvitse välttämättä mitään. Mutta meidän tapauksessa lämpö laitteet olisivat hyvinkin tarpeellisia syksy ja talvi aikoihin.

- Marjana

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 25.08.2010 20:13 #320698

• ^Natina
  • ^Natina hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
  • Se vei koko käden
Minulla Viljiksillä on ollu boxien ulko puolella lamppu niin ettei osu muoviin.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 25.08.2010 20:55 #320703

• Midori
  • Midori hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^Natina kirjoitti:
Olen kokeillut ei auta. Terraarion lämpötila ei nouse.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 26.08.2010 00:05 #320742

Lueskelin ketjua läpi, eikä kukaan ollu näköjään kommentoinu sitä että kuinka tehokas keraaminen lämpölamppu tulis olla et onnistutaan luomaan 30-40cm etäisyydeltä 32-35c hotspotti? Riittäiskö 60w?

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 26.08.2010 01:34 #320748

• Paroni
  • Paroni hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Midori kirjoitti:
^Natina kirjoitti:

Millasilla lampuilla olet yrittänyt lämmittää viljisten bokseja ? Kokeile tehokkaamilla spotti lampuilla, lähemmältä bokseja ? Yöksi voisi laittaa boksejen väliin kiemurtelemaan lämpökaapelin ? En toisin tiedä miten lähellä boksit ovat toisiaan.

Vs:Lamput ja lämpölaitteet 26.08.2010 01:41 #320750

• ^Natina
  • ^Natina hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
  • Se vei koko käden
Midori kirjoitti:
^Natina kirjoitti:
Kuinkahan voimakas sinun lamppusi on ollut ?
San 40 W lampulla aikaiseksi jo hyvät lämmöt.
Sivu luotiin ajassa: 0.394 sekuntia

Yhteistyössä